Hallo,
een aantal weken geleden was mijn voeding kapot. Ik heb toen het bedrijf waar mijn PC vandaan komt dit probleem laten oplossen. Er zit nu een nieuwe voeding in, maar sinds deze voeding geeft de BIOS tijdens het opstarten veel piepjes en de waarschuwing:
"Warning: CPU Fan Fail or speed too low"
er staat ook dat als je F1 drukt, je de waarschuwing kunt overslaan.
Dit heb ik gedaan (steeds als ik de PC opstartte), en ik kan gewoon alle programma's draaien die ik normaal ook kan draaien (ook zeer CPU intensieve programma's).
Ik heb ook de kast opengemaakt, en de CPU fan (Zalman CNPS 7700 ALCU) draait gewoon.
Omdat ik toch niet helemaal zeker ben over de temperatuur van mijn CPU heb ik 'SpeedFan' gedownload, en dit geeft het volgende resultaat:

Die vlammetjes voorspellen niet veel goeds lijkt mij, evenals de temperatuur die er achter staat.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?
Moet ik de fans een andere snelheid geven (zo ja, hoe?)?
Of kan ik beter de PC terugbrengen naar het bedrijf waar hij gekocht is (en weer een aantal dagen zonder PC zitten)?
Specs:
Behuizing: Antec Sonata II (niet meer met de standaardvoeding, maar nu met een Antec Basiq
Power 500 Watt)
Mobo: Asus A8N-SLI Premium
Proc: Athlon X2 4200+
GPU: Asus X1800XT
Geheugen: 1Gbx2 Corsair TwinX C2 Pro
HD: 2 x Hitachi 250 GB T7K250
Geluidskaard: SB 4 Audigy
Optische drives: Asus DVD drive 16x/48x
NEC ND-4550 DVD±RW
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij voorbaat dank
een aantal weken geleden was mijn voeding kapot. Ik heb toen het bedrijf waar mijn PC vandaan komt dit probleem laten oplossen. Er zit nu een nieuwe voeding in, maar sinds deze voeding geeft de BIOS tijdens het opstarten veel piepjes en de waarschuwing:
"Warning: CPU Fan Fail or speed too low"
er staat ook dat als je F1 drukt, je de waarschuwing kunt overslaan.
Dit heb ik gedaan (steeds als ik de PC opstartte), en ik kan gewoon alle programma's draaien die ik normaal ook kan draaien (ook zeer CPU intensieve programma's).
Ik heb ook de kast opengemaakt, en de CPU fan (Zalman CNPS 7700 ALCU) draait gewoon.
Omdat ik toch niet helemaal zeker ben over de temperatuur van mijn CPU heb ik 'SpeedFan' gedownload, en dit geeft het volgende resultaat:

Die vlammetjes voorspellen niet veel goeds lijkt mij, evenals de temperatuur die er achter staat.
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?
Moet ik de fans een andere snelheid geven (zo ja, hoe?)?
Of kan ik beter de PC terugbrengen naar het bedrijf waar hij gekocht is (en weer een aantal dagen zonder PC zitten)?
Specs:
Behuizing: Antec Sonata II (niet meer met de standaardvoeding, maar nu met een Antec Basiq
Power 500 Watt)
Mobo: Asus A8N-SLI Premium
Proc: Athlon X2 4200+
GPU: Asus X1800XT
Geheugen: 1Gbx2 Corsair TwinX C2 Pro
HD: 2 x Hitachi 250 GB T7K250
Geluidskaard: SB 4 Audigy
Optische drives: Asus DVD drive 16x/48x
NEC ND-4550 DVD±RW
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij voorbaat dank