Overslaan menu DVD op standalone speler

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Elquinto
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-01 21:36
Ik vroeg mij af (heb uiteraard al uitgebreid gegoogled) in hoeverre het mogelijk is een menu van een dvd over te slaan. Dan doel ik op een originele dvd in een standalone speler, welke direct met de hoofdfilm begint + de goede ondertitelingen.

Zelf heb ik sporadisch meegemaakt dat een dvd direct startte met de film terwijl er wel een menu aanwezig was, dit zou vooraf op de dvd bepaald moeten zijn?

Het boven beschreven verhaal heeft betrekking tot een verstandelijk gehandicapte man die moeite heeft met de huidige 'hippe' menu's.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-02 05:22
Zal jammer genoeg niet lukken. Ik denk dat alle DVD spelers verplicht de gescripte scenarios moeten volgen, incl. het niet toelaten van het skippen van content als de DVD author dat niet wenst.
Believe me, het is niet alleen die man die zou willen dat we gewoon direct naar de film zouden kunnen kijken zonder al die opgelegde zever van Brein, BAF, trailers, menu's enz...

• Elquinto
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-01 21:36
Spijtig, dat word dus van alle dvd's een backup maken en deze ontdoen van dat soort zaken. Blijft jammer dat er over dit soort zaken weinig word nagedacht, ik neem aan dat ditzelfde probleem ook bij ouderen speelt.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Ik ken het probleem wel een beetje, ik heb een verstandelijk gehandicapt nichtje, maar ze geniet wel van dvd's (en kan ze ook in de speler leggen). Echter, de meeste menu's zijn gewoon irritant, en ze kan daar gewoon niet mee overweg.

Wat ik heb gedaan, is inderdaad een backup maken met DVD Shrink. Vervolgens verwijder ik alle odnertitels en talen die niet gebruikt worden. Zo pakt de speler zelf alvast de goede taal. Het enige wat ik haar nog uit moest leggen was het ondertitel knopje (maar dat is nu 1x drukken, en klaar).

Andere oplossingen ben ik nog niet van op de hoogte, maar zou het wel graag horen als iemand iets heeft.

• MrWillow
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01 21:39
Beetje late reactie, maar stop-stop-play werkt op de meeste DVD spelers.
Lees meer hier:
http://www.lifehacker.com...ip-dvd-trailers-warnings/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:11

FeaR

In GoT we trust

Wel heel erg laat met 3,5 jaar....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.