(Jaa daar is ie weer, onze VB6 stoeierd! Geen zorgen over een paar weken ga ik over op C#,en dan
hebben jullie een stuk minder last van me)
Ik ben flink aan het googelen geweest naar een in mijn ogen ontzettend simpel stukje code.
Wat ik wil: Elke dag een backup van een map maken, maar niet de map overschrijven, maar gewoon voor elke dag van de week een eigen map
Stukje code wat ik in gedachten had
Dit leek me een leuk stukje code, maar filecopy werkt niet op directories, ik heb gegoogled naar stukjes code, maar dan werd telkens door de folders geitereerd, dit leek me nogal omslachtig, ik vroeg me af of je niet gewoon een windows API call zou kunnen maken om de map te kopieren? Of dat er een simpel stukje code is.
Als het echt echt echt nodig is maak ik wel een module, maar zo'n itererend stukje code heeft in mijn ogen het probleem dat het langzaam is (niet echt een punt hier aangezien de computer cpu cycles te over heeft en er een dag over mag doen) en je problemen krijgt met hele diepe mappen. Ook zie je in zo'n itererend stukje misschien snel bestanden over het hoofd.
hebben jullie een stuk minder last van me)
Ik ben flink aan het googelen geweest naar een in mijn ogen ontzettend simpel stukje code.
Wat ik wil: Elke dag een backup van een map maken, maar niet de map overschrijven, maar gewoon voor elke dag van de week een eigen map
Stukje code wat ik in gedachten had
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Option Explicit Dim iTijd as integer 'integer die opgehoogt wordt door de Timer Private Sub Form_Load() iTijd = 0 End sub Private Sub Timer1_Timer() 'timer die elke minuut tikt (tick=60000) iTijd = iTijd + 1 if iTijd >= 60*24 then Maak_Backup iTijd = 0 End if End Sub Private Sub Maak_Backup() Dim sDag as string Dim sSource as string Dim sDest as string sdag = format(now, "DDDD") 'retourneerd op vrijdag "vrijdag" 'en dan nu de code waar het om gaat: sSource = "C:\MapDieGebackUpedMoetWorden\" sDest = "D:\Backups\" & sdag & "\" kill sdest filecopy(ssource,sdest) 'Helaas werkt dit niet, omdat filecopy geen hele directories stuurt End sub |
Dit leek me een leuk stukje code, maar filecopy werkt niet op directories, ik heb gegoogled naar stukjes code, maar dan werd telkens door de folders geitereerd, dit leek me nogal omslachtig, ik vroeg me af of je niet gewoon een windows API call zou kunnen maken om de map te kopieren? Of dat er een simpel stukje code is.
Als het echt echt echt nodig is maak ik wel een module, maar zo'n itererend stukje code heeft in mijn ogen het probleem dat het langzaam is (niet echt een punt hier aangezien de computer cpu cycles te over heeft en er een dag over mag doen) en je problemen krijgt met hele diepe mappen. Ook zie je in zo'n itererend stukje misschien snel bestanden over het hoofd.
[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 15-06-2007 11:28 ]