Het moeilijk herkenbare / vindbare fonts topic [ part 7] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 104.400 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ruffian schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Dit is gewoon een door verwijs site.
Niet echt boeiend dus
Als je er werkelijk iets mee wilt zoeken (en het niet steeds aan een ander vraagt hier), is het prima, als je zoals de meesten weer een gratis font zoekt, ga dan zelf fonts ontwerpen... :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ruffian schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:13:
[...]

Dit is gewoon een door verwijs site.
Niet echt boeiend dus
Nou dat bepaal je even snel :? Waarom is een fontfinder site niet handig? Ik zie juist genoeg requests naar vergelijkbare fonts, gratis varianten of uberhaupt fontnamen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

1. Ik wil niet spammen, maar denk dat mijn site wel relevant is, anders wis je hem maar:
Op http://www.fonts.fm kon je vroeger fonts zoeken en downloaden, maar nu kun je gewoon 1 ZIP filetje van +35MB downloaden met 1500 fonts :)

2. Welk font wordt hier gebruikt voor het nummer 2 (voor "FABIOLA" komt arial black in de buurt)

Afbeeldingslocatie: http://www.fonts.fm/2fabiolafont.jpg

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

era.zer schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:30:
1. Ik wil niet spammen, maar denk dat mijn site wel relevant is, anders wis je hem maar:
Op http://www.fonts.fm kon je vroeger fonts zoeken en downloaden, maar nu kun je gewoon 1 ZIP filetje van +35MB downloaden met 1500 fonts :)

2. Welk font wordt hier gebruikt voor het nummer 2 (voor "FABIOLA" komt arial black in de buurt)

[afbeelding]
Frutiger Black Italic, zo te zien, of eventueel Humanist 777, maar ja Arial is een al even schaamteloze kopie...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik bedoel die "2", die is geen frutiger of humanist

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05
Zo te zien wel hoor, anders de Arial Black (heeft die nog een Italic variant?)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik ben benieuwd van welke font IBG (Informatie BeheerGroep) gebruik maakt.

Afbeeldingslocatie: http://img136.imagevenue.com/loc358/th_57918_ibgfont_122_358lo.jpg
(klik om te vergroten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Djerique schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:18:
Ik ben benieuwd van welke font IBG (Informatie BeheerGroep) gebruik maakt.

[afbeelding]
(klik om te vergroten)
Met Futura Black Condensed kun je je geen buil vallen. Als je mij maar geen hoax-post gaat sturen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ramzzz schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:06:
[...]

Met Futura Black Condensed kun je je geen buil vallen. Als je mij maar geen hoax-post gaat sturen... ;)
dankje :) Dit is hem ook, maar ik denk dat je wel Bold Condensed bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230386

welk font/lettertype wordt er eigenlijk bij dvd's gebruikt? ik krijg op de een of andere manier als ik ze zelf maak nooit zo mooi als de officiele dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Hoe bedoel je? Voor ondertiteling, in menu's oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Zegge, moet die Fontfinder nou in de TS of niet? Al dat gekibbel hier. Ik luister alleen naar font-meubels hier!

Is dat ondertitelfont niet ooit eens toegeschreven aan een Zweedse maker... en was het verder geheel niet te krijgen? Kan me nog wel zo iets herinneren. Maar ja, dat is ook alweer 3, 4 jaar geleden. Wie weet heeft er iemand inmiddels al wel zoiets nagefröbeld.

Is Mercedes iets, of een Futura Condensed? Heeft VAG Rounded trouwens ook een Condensed variant? Schiet me zo te binnen, zou ook wel mooi passen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103958

Iemand die de naam van het lettertype op het rechter plaatje weet? Het font is enigszins aangepast, maar het originele font is nog zeker herkenbaar aan de schuine en rechte poot van b.v. de letter A
Afbeeldingslocatie: http://www.hydro74.com/rebirth/images/projects/apparel/svrn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 103958 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:01:
Iemand die de naam van het lettertype op het rechter plaatje weet? Het font is enigszins aangepast, maar het originele font is nog zeker herkenbaar aan de schuine en rechte poot van b.v. de letter A
[afbeelding]
MenN schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:34:
[afbeelding]

Dit is overduidelijk een extrude & bevel trucje maar het orgineel van deze zou ik erg graag willen gebruiken. maar ik kan hem echt niet vinden :'( Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
En er ging geen belletje rinkelen? :?

Lekker gezocht? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103958

[...]

En er ging geen belletje rinkelen? :?

Lekker gezocht? :/
Nou ik geloof niet dat deze twee voorbeelden overeenkomen. Enige vergelijking is de R die open is, maar de letter A en V zijn toch wezenlijk anders. Zoniet, bewijs me dat dan ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 103958 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:20:
[...]

Nou ik geloof niet dat deze twee voorbeelden overeenkomen. Enige vergelijking is de R die open is, maar de letter A en V zijn toch wezenlijk anders. Zoniet, bewijs me dat dan ff ;)
Als je niet kunt lezen* of zelf een beetje moeite doen om iets te vinden, waarom zou ik je dan helpen? :w

* de TS om mee te beginnen...

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 27-08-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230386

Savantas schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:52:
Hoe bedoel je? Voor ondertiteling, in menu's oid?
ondertiteling inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Misschien, als je zelf even had geGoogled, was je hier wel op gekomen...

http://screenfont.ca/fonts/today/ omg zelfs de url is zo voorspelbaar :')

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ Ramzz: Ja, Rammz, je kan toch niet verwachten dat iedereen weet dat veel (profi) lettertypes beschikken over lettervarianten? ;)
Maar zonder gekheid, Avantgarde of Century Gothic is inderdaad juist, zoek alleen welke alternatives heeft. Geheid dat daar je A en V bijstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Savantas schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:07:
@ Ramzz: Ja, Rammz, je kan toch niet verwachten dat iedereen weet dat veel (profi) lettertypes beschikken over lettervarianten? ;)
Maar zonder gekheid, Avantgarde of Century Gothic is inderdaad juist, zoek alleen welke alternatives heeft. Geheid dat daar je A en V bijstaan!
Nou ja zeg... eerst aangeven dat de R open is, maar dan de plank alsnog misslaan... en het nog beter denken te weten ook... :9

Ja het is een vak, en nee hij heeft niet echt gezocht, anders was hij er wel uit/op gekomen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

De kans is groot dat het geen bestaand font is, maar gewoon getekend.
Ik zoek dus dit font, of iets wat er op lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediavormgever.net/~Davits7745/12.jpg

Heb echt al véééééél sites afgestruind naar deze font, maar zonder succes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wootism schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:16:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.tigertown.com/ron_ross_page/images/hand_pen.jpg

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 11:42
Afbeeldingslocatie: http://www.brandsoftheworld.com/brands/0012/2561/brand.gif
Ben hard op zoek naar het lettertype van het Oilily logo, dit vanwege de tassen- en kleding-maak manie van m'n moeder ;) Met WhatTheFont, daFont en dergelijk fontsites was het niet te vinden...Google was in dezen ook niet echt mijn vriend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eaalb schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:40:
[afbeelding]
Ben hard op zoek naar het lettertype van het Oilily logo, dit vanwege de tassen- en kleding-maak manie van m'n moeder ;) Met WhatTheFont, daFont en dergelijk fontsites was het niet te vinden...Google was in dezen ook niet echt mijn vriend :'(
NimbusRomD Bold Italic (URW) met een custom geroteerde (zo'n 5 a 6° linksom) "y" om voldoende boogruimte te creëren en 'm vervolgens te laten swashen naar de "o"

Denk ik.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Compunologist schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:05:
[...]

NimbusRomD Bold Italic (URW) met een custom geroteerde (zo'n 5 a 6° linksom) "y" om voldoende boogruimte te creëren en 'm vervolgens te laten swashen naar de "o"

Denk ik.. :)
Wow, solliciteer jij voor meubel hier? :9 Ik hoor een fontkenner spreken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Dark Blue schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:19:
[...]

Wow, solliciteer jij voor meubel hier? :9 Ik hoor een fontkenner spreken :Y
Kijk maar uit, DB, dat ie je plaats niet inneemt :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Rakkerzero schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:24:
[...]

Kijk maar uit, DB, dat ie je plaats niet inneemt :P
Zo moet je het niet zien... hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik kan hier ook niet elke seconde zijn :)

sterker nog, mijn vriend zegt dat ik verslaafd ben :X

[afbeelding]

Ja, inderdaad, dat wordt tekenen... Ik heb wel íets gevonden dat je een beetje op weg kan helpen:
http://www.dafont.com/sni...ext=STOCK+TAKE+stock+take
Zet deze in Illustrator, skew hem, zet hem op 50% opacity en ga er met een Wacom overheen... of uitprinten met lila en met een fineliner eroverheen, inscannen en de lila lijnen (gebruik daarom geen grijs!) wegpoetsen met Photoshop.

[ Voor 53% gewijzigd door Dark Blue op 11-09-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:25
Geweldig hoe veel sommige hier weten over lettertypes trouwens _o_

Zelf ben ik ook redelijk geïnteresseerd in lettertypes, vooral het ontwerpen ervan (geweldig om te beginnen met een raster van bolletjes, en door een paar lijnen te volgen, een prachtige letter tevoorschijn te toveren :*) )

Hoe leren jullie dit? Veel ervaring, of ook opleidingen?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb er geen opleiding in gevolgd, wel ambitie daartoe gehad. Ik ben dol op goede typografie, maar voel er weinig voor om zelf een nieuwe set letters op de wereld te zetten.

Een nieuw lettertype zien kan soms een heel feest zijn. Alle letters bekijken, schreefjes ontdekken, zien hoe sommige letters prachtig naast elkaar ogen O+ een stukje tekst typen, van een afstandje bekijken, zien hoe het er opmerkelijk uitziet en toch strak in het gelid staat.

Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik heel strak, consistent kan schrijven in blok- of schrijfletters. Mijn collegenotities en droedels zijn echt ruk, ik verander elke 5 minuten van handschrift afhankelijk van mijn stemming. Maar zodra ik me even concentreer op het netjes uitmeten en opschrijven van een stuk tekst (op een poster, weet ik wat) lukt me dat echt superstrak. Ook schilderen trouwens, laatst nog een vlag gedaan.

Ik denk dat mijn fontkennis vooral berust op dat ik goed vormpjes kan herkennen. Soms zie je van iemand een silhouet wanneer die op je af loopt en herken je gelijk aan de vorm en het loopje, wie het is. Dat heb ik met letters. Ik zie een vorm en gelijk borrelt in mijn hoofd op hoe de rest van het lettertype eruit zou kunnen zien, hoe het heet en in welke categorie het zou vallen. Ik doe dit vooral veel op vakantie, je wil niet weten hoeveel uitspanningen of transportbedrijven een één of ander 13-in-een-dozijnlettertje gebruiken voor hun borden. Lettertypes raden op vrachtwagens, leuk. Een 'smakelijk ogend' lettertype ontdekken, nog leuker! Door Wenen rijden en plotseling je camera tevoorschijn trekken omdat een nono-tabakszaakje aan de straat het Kruidvat lettertype draagt! Superb! :9

Mijn vriend snapt er niks van, hij vindt het ook enorm onzinnig om lettertypes na te gaan zoeken of om ze te verzamelen. Maar dat doet me niks! Ik heb meer dan 1000 lettertypes en ik hou van ze allemaal O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dark Blue schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:06:
Ik heb er geen opleiding in gevolgd, wel ambitie daartoe gehad. Ik ben dol op goede typografie, maar voel er weinig voor om zelf een nieuwe set letters op de wereld te zetten.

Een nieuw lettertype zien kan soms een heel feest zijn. Alle letters bekijken, schreefjes ontdekken, zien hoe sommige letters prachtig naast elkaar ogen O+ een stukje tekst typen, van een afstandje bekijken, zien hoe het er opmerkelijk uitziet en toch strak in het gelid staat.

Ik heb trouwens ook ontdekt dat ik heel strak, consistent kan schrijven in blok- of schrijfletters. Mijn collegenotities en droedels zijn echt ruk, ik verander elke 5 minuten van handschrift afhankelijk van mijn stemming. Maar zodra ik me even concentreer op het netjes uitmeten en opschrijven van een stuk tekst (op een poster, weet ik wat) lukt me dat echt superstrak. Ook schilderen trouwens, laatst nog een vlag gedaan.

Ik denk dat mijn fontkennis vooral berust op dat ik goed vormpjes kan herkennen. Soms zie je van iemand een silhouet wanneer die op je af loopt en herken je gelijk aan de vorm en het loopje, wie het is. Dat heb ik met letters. Ik zie een vorm en gelijk borrelt in mijn hoofd op hoe de rest van het lettertype eruit zou kunnen zien, hoe het heet en in welke categorie het zou vallen. Ik doe dit vooral veel op vakantie, je wil niet weten hoeveel uitspanningen of transportbedrijven een één of ander 13-in-een-dozijnlettertje gebruiken voor hun borden. Lettertypes raden op vrachtwagens, leuk. Een 'smakelijk ogend' lettertype ontdekken, nog leuker! Door Wenen rijden en plotseling je camera tevoorschijn trekken omdat een nono-tabakszaakje aan de straat het Kruidvat lettertype draagt! Superb! :9

Mijn vriend snapt er niks van, hij vindt het ook enorm onzinnig om lettertypes na te gaan zoeken of om ze te verzamelen. Maar dat doet me niks! Ik heb meer dan 1000 lettertypes en ik hou van ze allemaal O+
En hoeveel ervan zijn met al die 'liefde' ook legaal aangeschaft? B)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Meeste zijn freeware of shareware, serieus :) - maar wel allemaal 'hand picked' en niet als grote ZIP gedownload ofzo. Van die echte 'sets' zoals Helvetica... heb ik er denk ik 5, en dan nog niet eens volledig. Voor broodtekst houd ik het vaak toch gewoon bij de Windows fonts, wel zo makkelijk en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dark Blue schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:54:
Meeste zijn freeware of shareware, serieus :) - maar wel allemaal 'hand picked' en niet als grote ZIP gedownload ofzo. Van die echte 'sets' zoals Helvetica... heb ik er denk ik 5, en dan nog niet eens volledig. Voor broodtekst houd ik het vaak toch gewoon bij de Windows fonts, wel zo makkelijk en betrouwbaar.
:?

Klote gespatiëerd, onbetrouwbaar als de neten, volslagen onbruikbaar als broodtekst, etc etc etc... en 'op de koop toe' nog voor 99% volslagen gejat van originele lettertypen, met een minimale wijziging om juridisch getouwtrek te voorkomen. Lekker hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nee, je begrijpt me verkeerd. Makkelijk, omdat ik niet telkens voordat ik mijn document open, de fonts hoef te activeren. Betrouwbaar, omdat ik het ook naar anderen kan sturen en zij hebben de lettertypen dan zeer waarschijnlijk ook. Als ik ergens een hekel aan heb is dat een groepsverslag inleveren terwijl er 3 verschillende lettertypes (en groottes) worden gebruikt. Helaas is het me afgelopen zomer gebeurd, yuck.

Verder geven mijn docenten heel weinig om goede typografie, denk ik. Geen parels voor de zwijnen. Duurt lang en niemand zal er ooit een woord van lof over spreken. Ik heb het hier over verslagen hè, niet over echt grafisch werk wat ik doe... daar zoek ik wel altijd wat leuks voor... maar dan ben ik ook de enige die met z'n tengels eraan komt. ;)

Had ik trouwens al verteld? Bij mijn propedeusepapiertje van het Saxion, kreeg ik een cijferlijst - getypt in Comic Sans MS. Ik heb gegrinnikt en toen vriendelijk gevraagd om een nieuwe, in een 'serieus lettertype'. Dat kon ik niet krijgen, de secretaresse snapte de ernst er niet van. Het stond er toch? Weet in ieder geval maar dat ik die lijst nooit op een sollicitatie uit m'n tas tover, desnoods typ ik hem over! :r

Om nog een beetje te helpen, slangenfonts:
http://www.dafont.com/lost-world.font?nb_ppp=50 Beestjes...
http://www.dafont.com/worm-beeline.font?nb_ppp=50 Wormpjes...

[ Voor 27% gewijzigd door Dark Blue op 14-09-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Oeh, dit topic had ik eerder nodig!

Tip: Waarom staat de site Identifont.com nog niet in de openingspost?

==
hoi

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Eusebius schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:51:
Oeh, dit topic had ik eerder nodig!

Tip: Waarom staat de site Identifont.com nog niet in de openingspost?
Ja, nou je het zegt... ff een kopje voor aangemaakt. Is 'Fonts identificeren' laagdrempelig genoeg voor de wanhopige wildebrassen onder ons, of moet ik er van maken 'Mijn font lijkt ergens op, maar waarop?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:28:
[...]

Ja, nou je het zegt... ff een kopje voor aangemaakt. Is 'Fonts identificeren' laagdrempelig genoeg voor de wanhopige wildebrassen onder ons, of moet ik er van maken 'Mijn font lijkt ergens op, maar waarop?'
Als de wanhopige wildebrassen slechts eenmalige voorbijgangers zijn die met de search op dit topic uitkomen, dan zou het kopje "Fonts identificeren' genoeg zijn.

Zelf lees ik altijd de startpost door als ik iets voor een voor mij onbekend onderwerp zoek. Bv een verzameltopic over Audio (waar ik geen kaas van heb gegeten). Ik zou in de startpost alle basale info verwachten. En heel basaal aan een herkennings / vind topic is toch wel het identificeren :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja... ik heb met deze editie ook al de titel hernoemd naar de huidige (het was 'Ik zoek dit en dit font-topic' ) dus ik blijf consistent: niet laagdrempelig worden nu ;)

• Djerique
Het lettertype van Sketchup van Google, heb geen flauw idee welk lettertype dat is... :D

Afbeeldingslocatie: http://www.webrankinfo.com/images/google/sketchup-logo.png

• Djerique
Volgens mij heb ik hem al: Myriad Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik ben op zoek naar het font uit onderstaand logo:

[google vindt dit malware: baart-is.nl/matthijs/Zorggroep.jpg]

Het typerende van dit lettertype is de R (zie hoe het schuine pootje eindigt) en de G (zonder streepje in het "midden". Als je heel goed kijkt, lijkt het ook alsof de bovenkant van de P vanaf het begin al een beetje schuin naar beneden loopt.

Met dank aan DaFont.com ben ik op London gekomen (http://www.dafont.com/lon...?nb_ppp=50&text=ZORGGROEP), maar die wijkt op een aantal punten net even af van wat ik zoek: te brede O, het pootje van de R staat teveel naar rechts, de G wordt schuin afgesneden, en de P heeft een te kleine stok/cirkel-verhouding.

Identifont wijst op Antique Olive (http://www.identifont.com...+9J+G39+6X5+4C+6X9+9Z+U+M), maar de R lijkt niet en de G is aan de bovenkant verkeerd gesneden.

Iemand nog enig idee?

[ Voor 2% gewijzigd door ACM op 14-07-2013 19:53 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Triplex (Sans) misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik ben ook al tijden op zoek naar een font welke ik helaas niet kan vinden, het gaat om het lettertype in het volgende logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.degewoonstezaak.com/images/logo/Gew.Zaak3kleurenklein.jpg

Deze wordt overigens wel voor meer logo's gebruikt, volgens mij ook voor de bekende tapperijen van de Beiaard hier in Nederland (o.a. Amsterdam)

edit: even gezocht en jawel, hier beiaardlogo:
Afbeeldingslocatie: http://www.beiaardgroep.nl/pics/beiaard_naam_gr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01

[afbeelding]

op dafont heb ik een keer iets gevonden wat daar erg op lijkt. Een soort lego/blokjes font

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Afbeeldingslocatie: http://image.linotype.com/samples/text/13325.gif

Dit lettertype is Rockwell extra bold

Kent iemand zulke lettertypes, die gemaakt zijn om groot gedrukt te worden?

Zelf ken ik Arial Black al, maar die vind ik persoonlijk erg amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Hoe bedoel je om groot gedrukt te worden? Als je dit lettertype gewoon in het groot gebruikt op 300DPI dan moet dit toch gewoon goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
met groot egdruk bedoel ik grote kopjes, zoals Futura Extra bold. Lettertypes die er voor zijn gemaakt om extra groot weer te geven. Daar bedoel ik niet perse 300DPI mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Djerique schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:39:
[afbeelding]

Dit lettertype is Rockwell extra bold

Kent iemand zulke lettertypes, die gemaakt zijn om groot gedrukt te worden?

Zelf ken ik Arial Black al, maar die vind ik persoonlijk erg amateuristisch.
Tijd voor een basiscursus typografie/grafisch ontwerpen? Jargon aanleren... ;)

Je hebt legio 'posterfonts', van die 'vette' voor snel op een grote afstand lezen op een poster. Denk aan de Impact (Dirk vd Broek, etc), Cooper Black, van alle fonts (mits bestaand) de Black, Black Condensed (dan past er meer op één regel) etc.

Niets bijzonders, geen wet van meden en perzen, gewoon je gevoel volgen en je boerenverstand. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Prammenhanger schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:02:
Ik ben op zoek naar het font uit onderstaand logo:

[google vindt dit malware: baart-is.nl/matthijs/Zorggroep.jpg"]
*knip*

Iemand nog enig idee?
Dat is inderdaad Triplex Sans Bold.
http://www.myfonts.com/fonts/emigre/triplex/sans-bold/

Niet alleen de R is leuk, ook het X-je, als ik me goed herinner. Werkte ooit in een bedrijf die dat lettertje in hun logo gebruikte :)
gise schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:43:
Ik ben ook al tijden op zoek naar een font welke ik helaas niet kan vinden, het gaat om het lettertype in het volgende logo:
[afbeelding]

Deze wordt overigens wel voor meer logo's gebruikt, volgens mij ook voor de bekende tapperijen van de Beiaard hier in Nederland (o.a. Amsterdam)

edit: even gezocht en jawel, hier beiaardlogo:
[afbeelding]
Mmmm, je kúnt even gaan kijken bij DaFont -> Retro.
Oorspronkelijk zal het wel geen gratis font zijn hoor, maar je hebt grote kans dat er daar een groot gelijkend font tussen staat.

Rammzzz: inderdaad ;) ... het beste is nog altijd: zoveel mogelijk letters op het juiste formaat uitprinten, op de muur plakken en vanaf de andere kant van de kamer bekijken (bij voorkeur geen studentenkamer in Utrecht of Amsterdam!)

Extra Bold en Black zijn de sleutelwoorden... :)
En kijk goed dat je je koptekst goed laat passen bij je broodtekst (ha, jargon!). Niks is zo lelijk als een kop die totaal een andere stijl heeft dan de broodtekst.

[ Voor 1% gewijzigd door ACM op 14-07-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
ik heb een ".AFM" ".PFM" en een ".INF"-file, hoe installeer ik deze font?

nvm, gelukt

[ Voor 8% gewijzigd door gise op 21-09-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Adobe Type Manager

Oh laat maar...

@Dark Blue: voor je queeste naar het origineel van 't Kruidvat-font: die komt wellicht uit de school van Otto Eckmann :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Anoniem: 223650 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:13:
Weet iemand of er een font is wat gebruik is in het 'logo' van Latin Village?

[afbeelding]

Bij voorbaat dank! _/-\o_
Ik heb even gekeken, en het is inderdaad Avant Garde meet heel wat aanpassingen, ikzelf heb even geprobeerd om het logo na te maken om te kijken hoe ze precies tot dat resultaat zijn gekomen, soms wel leerzaam.

Hier mijn namaak:
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/LatinVillage-Small.jpg

(kwartiertje werk)

• Savantas
Vergeet ook niet de gratis fontmanager van Linotype! Zowel voor Windows als OSX :)
Mogelijk ook nuttige toevoeging voor de TS

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 22-09-2007 10:30 ]

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 20:36
Zou graag willen weten welk font dit is. Kon deze niet identificeren met de standaard hulpmiddellen.

Afbeeldingslocatie: http://i135.photobucket.com/albums/q154/erikj4n/banner3.jpg

• Savantas
Al bij Dafont.com onder Gothic - Modern gekeken?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Savantas schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:23:
Al bij Dafont.com onder Gothic - Modern gekeken?
Vast niet, want het is gewoon het Blade 2 font met wat fancy nabewerkinkjes in Photoshop ;)

Maareuh, Uierliefhebbertje (ik blijf vinden dat het een armloze Oktoknopie is!), ik ben erg geïnteresseerd in Linotype... wil hem ook wel in de Topicstart zetten. Maar waar is de Windows download? Op de website staat dat de Beta versie discontinued is en ik zie nergens anders een download link :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 20:36
Dark Blue schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:10:
[...]

Vast niet, want het is gewoon het Blade 2 font met wat fancy nabewerkinkjes in Photoshop ;)

Maareuh, Uierliefhebbertje (ik blijf vinden dat het een armloze Oktoknopie is!), ik ben erg geïnteresseerd in Linotype... wil hem ook wel in de Topicstart zetten. Maar waar is de Windows download? Op de website staat dat de Beta versie discontinued is en ik zie nergens anders een download link :{
Niets gezien ;) maar bedankt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
:$ Ja zeg, hebben ze de windows versie ineens verwijderd? Hmm, volgens mij heb ik hem vorige week nog gedownload...(Ik kan die wel op mijn servertje zetten, maar ja is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, denk ik...). Dan maar in de gaten houden wanneer hij weer voor windows beschikbaar is...
Maar de Mac-versie werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62263

Waarschijnlijk is het een ontzettend makkelijk lettertype, maar ik krijg het niet gevonden. Wel genoeg varianten die er enigszins op lijken. Deze zijn dan echter dusdanig anders, dat het "beeld" dat je aan Mars doet denken verdwijnt.

Vandaar mijn vraag of een van jullie weet welk font er in de slogan van Mars is gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img183.imagevenue.com/loc33/th_86448_mars_122_33lo.jpg

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dark Blue schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:02:
*knip*

[@gise]

Mmmm, je kúnt even gaan kijken bij DaFont -> Retro.
Oorspronkelijk zal het wel geen gratis font zijn hoor, maar je hebt grote kans dat er daar een groot gelijkend font tussen staat.

*knip*
Helaas, staat niet tussen retro, heb wel meer rubrieken afgezocht op die site (en meerdere) maar helaas nog geen resultaat. dat het geen gratis font is maakt niet uit, dan kan ik hem vast wel ergens kopen online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 62263 schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:28:
Waarschijnlijk is het een ontzettend makkelijk lettertype, maar ik krijg het niet gevonden. Wel genoeg varianten die er enigszins op lijken. Deze zijn dan echter dusdanig anders, dat het "beeld" dat je aan Mars doet denken verdwijnt.

Vandaar mijn vraag of een van jullie weet welk font er in de slogan van Mars is gebruikt:

[afbeelding]

Alvast bedankt :).
Ik ben ook reuze benieuwd welk lettertype dit is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
gise schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:02:
[...]

Helaas, staat niet tussen retro, heb wel meer rubrieken afgezocht op die site (en meerdere) maar helaas nog geen resultaat. dat het geen gratis font is maakt niet uit, dan kan ik hem vast wel ergens kopen online :P
Huh, waar heb jij op gezocht dan?
http://www.dafont.com/str...0&text=DE+BEIAARD+beiaard Met streepjes, kun je de outlines van pakken in illustrator en dan fillen
http://www.dafont.com/old...0&text=DE+BEIAARD+beiaard same shit, outline pakken en fillen, of eraf rippen en de letter zo gebruiken :)
http://www.dafont.com/gua...0&text=DE+BEIAARD+beiaard
Alleen het veegje aan de R klopt niet, verder... zou ik 'm gelijk nemen!
http://www.dafont.com/unc...0&text=DE+BEIAARD+beiaard O my god what have we got here! De ene variant heeft een shadow, de andere variant is usable!

Hmm, die van Mars:
http://www.dafont.com/lea...=50&text=geeft+je+energie kan... is 'm niet
http://www.dafont.com/ala...=50&text=geeft+je+energie is 'm ook niet, wel leuk :)
In Photoshop er een stevige outer glow over gooien en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Dark Blue schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:41:
[...]

Huh, waar heb jij op gezocht dan?
http://www.dafont.com/str...0&text=DE+BEIAARD+beiaard Met streepjes, kun je de outlines van pakken in illustrator en dan fillen
http://www.dafont.com/old...0&text=DE+BEIAARD+beiaard same shit, outline pakken en fillen, of eraf rippen en de letter zo gebruiken :)
http://www.dafont.com/gua...0&text=DE+BEIAARD+beiaard
Alleen het veegje aan de R klopt niet, verder... zou ik 'm gelijk nemen!
http://www.dafont.com/unc...0&text=DE+BEIAARD+beiaard O my god what have we got here! De ene variant heeft een shadow, de andere variant is usable!

Hmm, die van Mars:
http://www.dafont.com/lea...=50&text=geeft+je+energie kan... is 'm niet
http://www.dafont.com/ala...=50&text=geeft+je+energie is 'm ook niet, wel leuk :)
In Photoshop er een stevige outer glow over gooien en klaar :)
Sorry, ik kon hem gewoon echt niet vinden, heb al die retro pagina's doorgekeken maar niks kwam er ook maar dichtbij maar dit is 'm inderdaad.

_/-\o_ Super bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
gise schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:55:
[...]

Sorry, ik kon hem gewoon echt niet vinden, heb al die retro pagina's doorgekeken maar niks kwam er ook maar dichtbij maar dit is 'm inderdaad.

_/-\o_ Super bedankt! _/-\o_
Ok, no problemo :*

* Dark Blue viel vandaag bijna van verbazing van haar stoel toen bleek dat DIN Schriften gewoon te downloaden is. Mooi, want dat lettertje had ik nodig in mijn presentatie :)
...Domper is dat programma's als Impress en Powerpoint je fonts niet embedden (en waarom zouden ze) en ik dus alle teksten in mijn presentatie eerst in Photoshop als PNG's moet zetten. Gelukkig is het voor mijn stage en u weet allen: op stage heb je doorgaans geen ene ruk te doen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Vandaar dat je zoveel hier rondhangt? :+
Toch niet alle DIN-schriften? Ik weet wel een paar download-varianten (stond toch ooit in de TS?), maar waarom zijn er dan toch ook varianten te koop? :?

[ Voor 54% gewijzigd door Savantas op 25-09-2007 23:15 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Savantas schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:13:
Vandaar dat je zoveel hier rondhangt? :+
Toch niet alle DIN-schriften? Ik weet wel een paar download-varianten (stond toch ooit in de TS?), maar waarom zijn er dan toch ook varianten te koop? :?
In de TS staat een zip genoemd met 3 DIN schriften erin, dat is lang niet alles. Maar wel precies één die ik nodig had. De rest is gewoon te koopt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223650

Iemand enig id wat voor font hier is gebruikt?

Afbeeldingslocatie: http://www.hypnoteis.nl/display/bodyrock_april.jpg

Echt über dizko!! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Ik heb wel enig idee hoe je het in vijf minuten kunt tekenen met Adobe Illustrator of Inkscape:

- Zet bij voorkeuren 'magnetisch punt' aan en/of een magnetische millimetergrid.
- Pak het rechthoekgereedschap, klik in het werkvel, vul maten in: 1 bij 1 cm, enter.
- Pak het ellipsgereedschap, klik in het werkvel, vul maten in: 2 bij 2 cm, enter.
- Pak het zwarte selectiepijltje, selecteer beide vormen en dupliceer ze (alt + verslepen o.i.d.).
- Pak een vierkant bij een hoek beet en leg deze hoek in het midden van een cirkel. Als het goed is moet je 'm exact in het midden kunnen droppen vanwege magnetisch punt of grid.
- Selecteer die cirkel en vierkant samen en kies 'doorsnede' ergens in een menu bij 'pathfinder'. Bij Illustrator heb je ook een paletje met Pathfinder gereedschappen, en moet je bij het kiezen van de 'doorsnede' functie de alt-toets ingedrukt houden.
- Nu heb je een kwart cirkel (het overlappende gebied van vierkant en cirkel), houd deze geselecteerd.
- Dubbelklik op het roteergereedschap, vul 90 graden rotatie in, en klik op 'dupliceren'.
- Herhaal dit twee keer (in Illustrator kun je met cmd-d de laatste actie herhalen).
- Nu heb je alle bouwstenen waarmee de letters gemaakt zijn. Dupliceer ze door te slepen met de alt-toets ingedrukt, en stapel ze op de juiste manier. Je kunt ze precies tegen elkaar aanleggen door ze met het zwarte pijltje aan een hoekpunt beet te pakken en op een hoekpunt aan te leggen.
- Nu denk je natuurlijk 'ja en de tussenruimtes dan...' Nou dat kun je veel makkelijker simuleren door de vormen gewoon een dikke zwarte lijn te geven :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huub huub huub.... barbatruuk!!! ga ik proberen... mocht er toch nog iemand zijn die het font heeft of weet welke et is!! Let me know!! Bedankt benoni voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Anoniem: 223650 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:40:
huub huub huub.... barbatruuk!!! ga ik proberen... mocht er toch nog iemand zijn die het font heeft of weet welke et is!! Let me know!! Bedankt benoni voor je snelle reactie
Kijk even de laatste versie, ik heb nog stiekem zitten editten :> :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een soort van feest lettertype rodde letters met geel omrand of zoiets. Maar mijn zoektocht heeft nog niet echt goeie of mooie lettertypes opgeleverd. Mischien dat jullie een goeie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Defector schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:45:
Ik ben op zoek naar een soort van feest lettertype rodde letters met geel omrand of zoiets. Maar mijn zoektocht heeft nog niet echt goeie of mooie lettertypes opgeleverd. Mischien dat jullie een goeie weten?
Rode of ronde?

En de kleur bepaal je toch lekker zelf?

En wat voor de één feest is is voor de ander een begrafenis... :+

Vergelijk 'disco'-letters maar eens met 'gothic'. Dan snap je m'n hint.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 08-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Daarnaast heb je bvb Dogma Outline, maar een omlijning is redelijk eenvoudig te maken in een programma als Illustrator. Zet gewoon een omlijning op een stuk tekst. Kopieer de tekst en plak op zelfde plaats. Maak van deze tekst de omlijning wat minder en geef dezelfde kleur als de achtergrond (of eventueel haal je deze af van de vorige, maar dan moet de tekst wel omgezet naar contouren).
Redelijk basic stuff als je wat vaker met een vectorpakket werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Savantas op 09-10-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40655

Afbeeldingslocatie: http://lichtboei.webadres.nu/customers/lichtboei.webadres.nu/galerij/kifid.jpg

Ik zoek het lettertype behorende bij dit logo!
Ik heb op whatthefont gekeken maar deze komt ook niet met de juiste lettertype naar voren.
Iemand die zou kunnen vertellen welk lettertype dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 40655 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:53:
[afbeelding]

Ik zoek het lettertype behorende bij dit logo!
Ik heb op whatthefont gekeken maar deze komt ook niet met de juiste lettertype naar voren.
Iemand die zou kunnen vertellen welk lettertype dit is?
Het lijkt op Scala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40655

Hij lijkt er idd op!
Nu nog ff zorgen dat ik hem in m'n bezit krijg.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een gratis look-a-like Linotype font kwam ik terecht op deze site: http://www.webpagepublicity.com/free-fonts.html.
Below are over 6500 free fonts you can download to your computer and use for free. These are all totally free TTF fonts made to work with any PC or Windows Operating System. Use them at your own free will.
Misschien kan die site ook in de startpost opgenomen worden. :)

Ben zelf op zoek naar een gratis font die lijkt op deze.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al veel fonts weten te vinden dankzij dit topic!! Heb er hier nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.ditarto.dk/images/store/7619727.gif

mag betaald of free font zijn....

Gegroet allen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 10:05

GG85

.......

Dat is gewoon een geschreven font he, de 2 e's zin totaal verschillend, moet je zelf ook wel kunnen zien lijkt me.
Ziet eruit als een handtekening op een touchscreen wat de postbode heeft als je moet tekeken voor een pakje. Maar een font is het niet

[ Voor 37% gewijzigd door GG85 op 11-10-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee klopt idd maar zoek zoiets... in die stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ Scipionix: Al bij de sans-serif fonts gekeken op dafont.com? bvb Tall Films of Labtop

@ berghuys: Nieuwe kleren van de keizer ;) ?
Afbeeldingslocatie: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42759000/jpg/_42759737_416korea_ap.jpg
Maar goed, kijk eens bij dafont onder grafitti, handwritten, trash oid

[ Voor 64% gewijzigd door Savantas op 11-10-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb nu een leuk font van een site afgeplukt maar op de site leek het font strak enzo maar als ik het gebruik is het aliased zeg maar het tegenovergestelde van antialiasing gekarteld enzo. Is dat een instelling ofzo of wat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik ben opzoek naar het lettertype van KPN, dat o.a. in reclames en op de website wordt gebruikt.
Een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.iksluitjeaan.nl/dealeradmin/images/logos/logo_digitenne.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ Defector: Beetje weinig informatie... Waarin heb je het gebruikt? (Word, Photoshop, Paint?) En kan je een schermafdruk bijvoegen? Zo kunnen we je niet echt helpen.

@stephenophof: Ik gok zo dat KPN hier speciaal een font voor heeft laten ontwikkelen, ik ken hem iig alleen van de KPN... Inderdaad even gezocht en het betreft blijkbaar het lettertype KPN Sans, ontworpen door Lucas de Groot

[ Voor 22% gewijzigd door Savantas op 14-10-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Je zou op zich Steinem kunnen proberen, of Santana. Beide te downloaden bij Dafont. Wel even de e'tjes openknippen.

Hey, maar ik heb GOED NIEUWS!

De QUEST voor het Kruidvatfont kent een herleving! JA!
Het wilde zo dat ik vanochtend in de krant een zweeds kruiswoordraadsel ging oplossen. Omdat ik er niet helemaal uit kwam, wilde ik in de kast grijpen naar het oude '750.000 puzzelwoorden' boek.
En daar was het! Het lettertype van Kruidvat! Op het boek! EUREKA!

Maar we zijn er nog niet. Ik ga nu de uitgeverij e-mailen of bellen en ze vragen naar het boek. Ik heb het ISBN-nummer en ik hoop dat ze kunnen achterhalen wie het destijds (in de jaren '70) ontworpen heeft. En dan zullen we wellicht weten welk lettertype de Kruidvat gebruikt!!! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik zoek het coolbest font.

http://www.frieslandfoods...nts/46/86x86_coolbest.gif

geen geluk op www.whatthefont.com helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door jopiek op 14-10-2007 22:29 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
@ DarkBlue: Tof, ben toch wel benieuwd naar het onvervalste spruitjes-lettertype! ;)

@jopiek: nogal een standaard, alleen scheefgetrokken. Besef wel dat het origineel niet zo scheef staat... Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/53148c25013857e6df6cd26b4005bc5f/full.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Savantas op 14-10-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Savantas schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:42:
@ Scipionix: Al bij de sans-serif fonts gekeken op dafont.com? bvb Tall Films of Labtop
[...]
Die komen aardig in de buurt idd. Thx :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Savantas schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:04:
@ DarkBlue: Tof, ben toch wel benieuwd naar het onvervalste spruitjes-lettertype! ;)

@jopiek: nogal een standaard, alleen scheefgetrokken. Besef wel dat het origineel niet zo scheef staat... Zo dus:
[afbeelding]
Mmm, mijn queeste is tot nu toe doodgeslagen. De uitgeverij in Ridderkerk die het boek in de jaren '70 heeft gepubliceerd staat niet langer in het telefoonboek, dus ik heb de gemeente gemaild. Ze hebben mijn mail ontvangen, maar reageren niet... nouja, wie weet dat ze het laten liggen tot het einde van de dag. En als ik iemand van die uitgeverij bereik, is het nog de vraag of ik iemand bereik die die kaft ontworpen heeft.

Mijn vriend verklaarde me gisteren letterlijk voor gek, mijn moeder heeft er nog enigszins begrip voor (ze heeft een jaar typografie gestudeerd)... waarom? Je mag toch ergens een passie voor hebben. Ik wil dat Kruidvat lettertje vinden!

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 15-10-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Ach, als iemand ooit op 'kruidvat font' zoekt weet je wel waar ze uitkomen ;) Maar ik blijf ook wel benieuwd... Had je je Tabak al eens via WhatTheFont.com opgestuurd naar de experts? Heb ik ook ooit gedaan (ik meen al weer lang geleden voor Bliss) en kreeg best snel antwoord via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oh, dat zou ik best eens kunnen doen! Ik zou die foto dan alleen even moeten opzoeken...
Right yeah!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55386/full.jpg
Hij staat nog gewoon in m'n T.net fotoalbum :9 (Geupload op zondag 27 maart 2005 04:44)

Ik zal 'm eens naar de experts mailen. :) Gaat harder dan Ridderkerk mailen, want die lui reageren gewoon niet omdat ze het wslk niet weten.
Mailtje sent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Via kruidvat font had je hem ook heeel snel gevonden in google! :D
Ik vond wel wat varianten, allen gedigitaliseerd door SoloType (Marshall, Welcome, Moritz, Cognac)... Maar hij zit er niet bij... En ook [url=htp://www.fontcraft.com]Scriptorium[/url] heeft een paar neven (Ariosto, Asphodel, Boetica, Belgravia).

[ Voor 72% gewijzigd door Savantas op 16-10-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Tja, als je Google't staat dit topic bovenaan he :D (dat bedoel je toch of ben ik echt blind?)

Die varianten ken ik idd al... alleen de maker wist ik niet. Maargoed, de queeste gaat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ik ben benieuwd welke lettertype hiervoor wordt gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.starzik.com/album_thumb.php?ID=56804&H=160&W=160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dark Blue schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:18:
Tja, als je Google't staat dit topic bovenaan he :D (dat bedoel je toch of ben ik echt blind?)

Die varianten ken ik idd al... alleen de maker wist ik niet. Maargoed, de queeste gaat door.
En is natuurklijk dermate belangwekkend, dat we er met zijn allen telkens van mogen meegenieten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 21:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Wie kan me helpen met dit type. Kan hem niet vinden. Lijkt sprekend op "Caribbean" font alleen kloppen de W en de V niet... Rest lijkt aardig te kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89926366d1b0b27e7c11826a4b62a0e0/full.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:02

Zeror

Ik Henk 'm!

shaggy8675 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:08:
Wie kan me helpen met dit type. Kan hem niet vinden. Lijkt sprekend op "Caribbean" font alleen kloppen de W en de V niet... Rest lijkt aardig te kloppen.

[afbeelding]
Dit font wordt volgens mij ook gebruikt bij de Harry Potter films. Alleen is het niet dat font met bliksem of die met de naam Lupos.
Welke het dan wel is weet ik niet :S

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Ramzzz schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

En is natuurklijk dermate belangwekkend, dat we er met zijn allen telkens van mogen meegenieten? :?
Ach, anders word het hier ook maar stilletjes, toch? En het niet echt off-topic!

@Djerique: Kijkend naar de L, de doorloop van de R in de D is er in ieder geval redelijk wat handwerk aan. Of de rest ook zelf geconstrueerd is of van een bestaand lettertype is moeilijk te zeggen, maar ik gok dat dit ook handwerk is.

[ Voor 31% gewijzigd door Savantas op 17-10-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
@ Savantas: Dan is het mooi handwerk, maar de L en de C hebben ze lelijk gecombineerd, dus dan zou je weer kunnen zeggen dat het wel een bestaand lettertype is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
Och, aansluiting is niet zo heel mooi, maar juist die aansluiting over 2 regels vind je in (ok, bijna) geen lettertype. Dat moet in ieder geval handwerk zijn! Maar ja, als dat slordig is gedaan (lastig te zien op zo'n klein plaatje) dan zal het inderdaad wel geen handwerk zijn...
Maar op zich zitten er niet zoveel verschillende elementen in. Je kan zelf in Illustrator makkelijk een mal maken van een rondje en schuine lijn met dezelfde dikte. Dan kan je hiermee redelijk eenvoudig het lettertype namaken. Alleen de R en de b lijken hier van af te wijken...

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.