Toon posts:

Draadloos + 4 wep keys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tech guys ,

toch nog een klein vraagje over het gebruik van 4 wep keys waar ik op dit forum geen antwoord op kan vinden.
Ik heb een US Robotics router en hierin configureer ik 4 wep-keys.
Wep-key 1 staat aangekruist.

Ik heb een laptop met Windows Xp SP2 en hierin configureer ik het draadloos netwerk via "view available wireless networks" => ik zie de naam van mijn wireless en neenm dan "change advanced settings"

ik geef de 4 verschillende wep-keys in. Hoe weet ik nu wanneer ik wil connecteren welke Wep key ik moet ingeven ?
Stel ik vink in de router aan wep-key 2 , moet ik dan mijn tweede wep-key ingeven ?
Als ik één wep key gebruik , dan werkt dit perfect.
Gebruik ik echter 4 wep keys , en ik geef gewoon mijn eerste wep key in , dan krijg ik "limited or no connectivity" .

Verwijderd

Als jij aangeeft in je router dat je WEP-KEY 1 gebruikt, moet je dit ook instellen op je PC. Op je PC heb je ook de mogelijkheid om te kiezen welke WEP-KEY gebruikt moet worden, zet deze dan ook op 1

Dus als jij WEP-KEY 2 aan vinkt op je router, moet je dat ook doen op je PC en de WEP KEY 2 invoeren om verbinding te maken met je netwerk.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-03 23:06

allure

Titaan fase 2/3

Waar dient de functie exact voor?
Waarom 4 verschillende Key`s? als je er maar 1 gebruikt?

Verwijderd

Misschien om snel te kunnen switchen? De ene week die sleutel en de andere week de andere sleutel?
De precieze reden zou ik niet weten.....

Verwijderd

Topicstarter
mjah idd, maar ik redeneerde op de manier dat je dan op elke pc of laptop de vier sleutels moest ingeven om een geldige verbinding te maken , maar de router en pc gebruiken maar 1 sleutel...
dus eigenlijk is er niet echt een reden , maar het zou wel kunnen dienen om snel te switchen.
mss toch maar beter overschakelen naar wpa...