Hoi, voor een project heb ik een PDA applicatie gemaakt, deze applicatie registreert de vierpuntstoets op een PDA (die joystick onderaan), aan de hand hiervan worden verschillende bewerkingen gedaan.
hier de code die achter het event zit.
Mijn probleem is dat de bewegingen (Left,Up,Right,Down) 2x geregistreerd worden (dus hij meteen twee plekken verspringt in de listbox) in plaats van 1x. Hoe komt dit probleem en belangrijker hoe losi k het op?
Owja, de Enter word maar 1x geregistreerd
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| private void Form1_KeyDown(object sender, KeyEventArgs e) { if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Up)) { if (menulbx.SelectedIndex > 0) menulbx.SelectedIndex--; speelStemgeluid((string)menulbx.Items[menulbx.SelectedIndex]); } if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Down)) { if (menulbx.SelectedIndex < menulbx.Items.Count) menulbx.SelectedIndex++; speelStemgeluid((string)menulbx.Items[menulbx.SelectedIndex]); } if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Left)) { // Left } if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Right)) { // Right } if ((e.KeyCode == System.Windows.Forms.Keys.Enter)) { SelecteerMenu(); } } |
hier de code die achter het event zit.
Mijn probleem is dat de bewegingen (Left,Up,Right,Down) 2x geregistreerd worden (dus hij meteen twee plekken verspringt in de listbox) in plaats van 1x. Hoe komt dit probleem en belangrijker hoe losi k het op?
Owja, de Enter word maar 1x geregistreerd
Mess with the best, die like the rest