Toon posts:

Uitgebreide setup maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al behoorlijk wat gezocht maar kom mijn specifieke wensen niet tegen.

Het is de bedoeling een setup te maken voor een pakket dat door het bedrijf waar ik
werk zelf gebouwd is. Dit lijkt opzich makkelijk, maar er moet rekening worden gehouden
met de volgende zaken.

Op de eerste plaats moet er gekeken worden of het pakket al geïnstalleerd is. Als dit niet
zo is dan moet eerst InterBase van Borland worden geïnstalleerd (externe setup oproepen
dus). Vervolgens moet admin.ib (waar de gebruikers in geregistreerd staan) overschreven
worden door de admin.ib die door ons is aangepast. Dit onderdeel wordt afgesloten door
de InterBase service te starten. Als het een update betreft dan is InterBase dus al geïnstalleerd
en hoeft dit niet meer te gebeuren.

Daaran kan pas 'ons' pakket worden geïnstalleerd, waarbij de gebruiker zelf een map mag
aangeven, mocht het een nieuwe installatie zijn (standaard c:\programma). Als het een
update betreft (wat de installer dus zelf heeft herkent) moet de oude versie automatisch
overschreven worden. Wat verder hierbij speciaal is: bij een nieuwe installatie moeten er
ook .ini files in de installatiemap gezet worden (ten behoeve van de licentie), maar bij een
update moeten de bestaande .ini files behouden blijven (de licentie moet immers bewaard
blijven).

Zelf ga ik bellen met de grotere leveranciers van 'setup software' om hier ook meer duidelijk-
heid over te krijgen. Toch wil ik graag dit verhaal hier kwijt om ervaringen uit te wisselen.
Misschien is het zo dat iemand hier bekend hiermee is en mij tips kan geven. Of misschien
zelfs een installer hiervoor aanwijzen die dit allemaal kan.

Bij voorbaat dank voor alle hulp ;)

Mvg,
Markey143

• jackal.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 17:00
Inno setup lijkt me de juiste kandidaat. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij wilt hiermee voor elkaar gekregen. Het is ook nog eens gratis!

Verwijderd

Topicstarter
jackal.nl schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:07:
Inno setup lijkt me de juiste kandidaat. Ik heb ongeveer hetzelfde als jij wilt hiermee voor elkaar gekregen. Het is ook nog eens gratis!
Bedankt ga er meteen naar kijken, maar wat bedoel je met 'ongeveer' hetzelfde ? :)

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Minder gratis variant is Wise Package Studio en daarin kan je via custom actions aangeven dat eerst gekeken moet worden of iets geinstalleerd staat (condition). En dat kan met Installshield ook op dezelfde manier.

Echter vermoedt ik dat deze programma's voor je afvallen vanwege hun prijs.

Battle.net tag

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 20:33
NSIS kan ook nog... (Werkt erg leet en is gratis)

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-06-2007 09:29 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:15:
Minder gratis variant is Wise Package Studio en daarin kan je via custom actions aangeven dat eerst gekeken moet worden of iets geinstalleerd staat (condition). En dat kan met Installshield ook op dezelfde manier.

Echter vermoedt ik dat deze programma's voor je afvallen vanwege hun prijs.
Het mag wel geld kosten, mits de oplossing dit waard is natuurlijk.

Ben nu met Inno setup aan het stoeien, ziet er uitgebreid uit. Maar dit lijkt weer een gevalletje
waar ik de softwareprogrammeurs mee moet lastig vallen en dat is niet de bedoeling (ben er
nog niet diep op in gegaan dus kan me vergissen).

Ga ook even naar Wise Package Studio kijken, ik neem aan dat hiervan een evaluatieversie
is te downloaden.

Mark

edit: kosten van Wise Package Studio 7 zijn idd te hoog...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 10:04 ]

Pagina: 1