Toon posts:

DVI/HDMI kabel doorknippen en weer aan elkaar knopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn UTP kabel (voor ADSL) deed ik dat wel eens toen de kabel door een piepklein gaatje in de muur moest en ik geen stekkertjes/tang paraat had.
Maar bij DVI/HDMI vrees ik dat dat geen succes gaat worden omdat daar veel meer data over gepompt wordt. Of zal dat wel meevallen?

Reden dat ik het vraag is omdat ik overweeg om een gaatje door het plafond te boren om beamer/TV van de woonkamer aan te sluiten op de PC die boven staat. Maar ik wil geen gat van 4 cm breed om de connector er door heen te proppen. Of zijn er misschien kleinere connectors beschikbaar voor dit soort situaties? Of kan de connector eenvoudig losgesoldeerd en weer vastgesoldeerd worden?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

HDMI is nog niet eens 1 bij 1 cm :)
Past dat niet?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

zou ik niet doen, je kan dat grote gat toch dichtsmeren met pasta ofzow, staat net zo mooi.. :)

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08
Hmm dat zou ik ook niet doen, ksnap zelfs niet dat je het bij een UTP kabel doet. Mij is altijd verteld dat dit geen goed idee is ..

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 17:45
silentkiller schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:36:
Hmm dat zou ik ook niet doen, ksnap zelfs niet dat je het bij een UTP kabel doet. Mij is altijd verteld dat dit geen goed idee is ..
zelf een stekker aan een UTP kabel zetten is niet zo moeilijk.....dat kan wel

Neem idd een HDMI kabel, die is niet zo groot

Flickr

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je zuinig bent: misschien HDMI connectoren op UTP kabel solderen?
UTP kabel heeft al hoge bandbreedte en door twisted kabels erin weinig magnetische storing.
Dus waarom niet? HDMI is digitaal en dat moet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
o, ik wist niet dat HDMI kabels maar 1 bij 1 zijn; dat is wel te behapstukken (en pasta helpt ook, maar ik heb geen 40 mm boor :-) )

die UTP kabel had ik trouwens met kroonsteentjes weer aan elkaar geknoopt en dat heeft jaren zonder storing gewerkt, maar het was dan ook maar een 10 Mbit link ofzo.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 14:15
MrDummy schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:00:
UTP kabel heeft al hoge bandbreedte en door twisted kabels erin weinig magnetische storing.
1gbps is nog altijd minder dan 5Gbps: utp zal dan niet voldoende zijn, zeker als je voor die 1gbps al niet eender welke utp kunt gebruiken. dacht dat hdmi ook meer draden had (19/29) dan utp (8) dus zo simpel kan je die zeker nooit gaan solderen. ga gewoon om een klokboor en steek die hdmi kabel er maar op z'n geheel in, geen miserie of het zijn die 5 minuten dat je moet plaasteren :).

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:18

SeatRider

Hips don't lie

MrDummy schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:00:
Als je zuinig bent: misschien HDMI connectoren op UTP kabel solderen?
Ja goeie tip. Hoeveel UTP kabels heb je dan nodig om tot het aantal aders in HDMI/DVI te komen? :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08
ruubruub schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:41:
[...]

zelf een stekker aan een UTP kabel zetten is niet zo moeilijk.....dat kan wel

Neem idd een HDMI kabel, die is niet zo groot
woeps, dat had ik even fout begrepen, ik d8 dat hij bedoelde dat hij de kabel in het midden doorknipte, door de muur duwde en dan de stukjes weer aan elkaar plakte :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59
SeatRider schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:24:
[...]

Ja goeie tip. Hoeveel UTP kabels heb je dan nodig om tot het aantal aders in HDMI/DVI te komen? :+
Drie. Een standaard HDMI connector heeft 19 pinnen en een mantel (dus twintig aders benodigd) en een UTP kabel heeft acht draden. Sinds de HDMI 1.3 standaard is er ook een nieuw poort/ connectorpaar die 29 pinnen herbergt voor extra bandbreedte. Ga ik door voor de koelkast :? :P.

Maar inderdaad, HDMI- poorten/ connectors zijn nauwelijks groter dan USB- poorten/ connectors, dus daar hoef je geen grote gaten voor te boren :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
silentkiller schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:28:
[...]

woeps, dat had ik even fout begrepen, ik d8 dat hij bedoelde dat hij de kabel in het midden doorknipte, door de muur duwde en dan de stukjes weer aan elkaar plakte :)
dat bedoelde ik ook :-) maar het blijkt gelukkig niet nodig te zijn.
Pagina: 1