[NT/2K/XP] 2 Txt files regel na regel samenvoegen (batch)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borrelnootje11
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:04
Is het mogelijk met de commandline van XP e.d. 2 tekst bestanden samen te voegen.
Regel 1 uit tekstbestand 1 en regel 1 uit tekstbestand 2 achter elkaar zetten naar tekstbestand 3.
Ik ben zelf bezig geweest met "FOR".

FOR /F %%A IN (C:\file1.txt) DO ECHO %%A >"C:\file3.txt"

Dit leest elke regel uit van tekstbestand 1 en zet het regel voor regel weg in tekstbestand 3.

Dit wilde ik dus vervolgens uitbreiden naar 2 variabelen en 2 bestanden, maar dat werkt dus niet.
FOR /F %%A %%B IN (C:\file1.txt,C:\file2.txt) DO ECHO %%A - %%B >"C:\file3.txt"

Iemand een idee. als het kan in batch anders miss. in *.vbs maar daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jahoor, in plaats van > file.txt moet je >> file.txt gebruiken om aan de file toe te voegen ipv overschrijven :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Borrelnootje11
Was een typfoutje van mij. :)
Maar het script werkt dan nog niet

C:\>script.cmd
%B niet verwacht op dit moment.

C:\>FOR /F %A %B IN (C:\file1.txt,C:\file2.txt) DO ECHO %A - %B >>"C:\
file3.txt"
C:\>

[ Voor 54% gewijzigd door Borrelnootje11 op 15-06-2007 11:19 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
Zoals de foutmelding al aangeeft, wordt %%B niet verwacht. Je kunt maar één variabele in een FOR gebruiken. Verder moet je volgens mij de komma tussen de filenames weghalen.

Overigens: voor zover ik her FOR commando begrijp is het niet mogelijk wat je wilt. Bij meerdere bestanden, werkt FOR deze na elkaar af. Met andere woorden, FOR biedt volgens nij geen oplossing voor je probleem.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Borrelnootje11
Weet er iemand een andere manier, *.vbs bijvoorbeeld want het moet eigenlijk op standaard windows installs werken.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan je het commando TYPE niet gebruiken? TYPE eerst de ene file in de output file, en daarna de andere.

When life gives you lemons, start a battery factory

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The_Punisher schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:49:
Weet er iemand een andere manier, *.vbs bijvoorbeeld want het moet eigenlijk op standaard windows installs werken.
'tuurlijk kan je dat ook met VBS doen :)

FileSystemObject gebruiken om de textfile in te lezen, splitten per regel (vbCrLf) en vervolgens een nieuwe output genereren waar je de strRegel1File2 toevoegt aan strRegel1File1 :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1