Toon posts:

PC doet het niet meer na stroomstoring (blikseminslag?)

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat lekker op de bank een film te kijken, The Shawshank Redemption. Opeens ging de TV uit, alle andere apparaten in het huis gingen ook uit uit. Na ongeveer 2/3 seconden ging alles weer automatisch aan. Dus ik dacht er is niks aan de hand, film lekker afkijken.

Nadat de film was afgelopen was ik van plan even mijn mail te checken, maar de PC maakte raare piep-geluidjes en het scherm was helemaal zwart (PC stond aan en deed het nog prima voor de stroomstoring). Inmiddels heb ik hem een paar keer proberen te rebooten maar zonder resultaat, de PC maakt nog steeds piep-geluidjes en het scherm blijft zwart. Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe ik mijn PC weer aan de praat kan krijgen?
Thanks!

EDIT:
Tijdens deze stroomstoring was er voor zo ver ik weet geen onweer hier in de buurt.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb je al geprobeerd om de stroomknop 60 seconden ingedrukt te houden terwijl de stroom van de computer af is, om deze te ontlasten?

Mocht dat niet baten is vrees ik je computer kapot, volgende keer kan je beter een surge protector voor een tientje kopen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je überhaupt wel ergens naar gekeken... aan de binnenkant bijvoorbeeld of in je BIOS?

ARME AOW’er

Verwijderd

Als je geluk hebt is het alleen je voeding, als je pech hebt is je computer flink stuk.

edit:

offtopic:
Die film zat ik ook te kijken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis. Ik ga het echter niet verplaatsen. Met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kun je prima uit de voeten. Probeer ook de GoT Search even om informatie omtrent jouw probleem op te sporen.

Mocht je na het troubleshooten (gebruik ook de GoT search bij het troubleshooten) nog steeds geen probleem hebben kunnen vinden of weet je niet zeker of het nu onderdeel x of y is welke voor de problemen zorgt dan kun je een topic openen in het juiste subforum. Dat is het subforum wat over het hardwareonderdeel gaat waarvan jij denkt dat die het probleem veroorzaaakt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.