Backup terug zetten maar nu op een Sata schijf

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Ik heb van een pc een backup gemaakt door middel van treu image, hier zat een schijf in die werkte met Ide aansluiting.
Nu is er een nieuwe pc gekomen en deze heeft een Sata schijf, de backup terug zetten gaat prima alleen nu zoekt hij natuurlijk bij het opstarten naar de ide schijf die er niet meer is. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan veranderen in Sata ?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 23:14

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Henkpaulus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:17:
Ik heb van een pc een backup gemaakt door middel van treu image, hier zat een schijf in die werkte met Ide aansluiting.
Nu is er een nieuwe pc gekomen en deze heeft een Sata schijf, de backup terug zetten gaat prima alleen nu zoekt hij natuurlijk bij het opstarten naar de ide schijf die er niet meer is. Heeft iemand een oplossing hoe ik dit kan veranderen in Sata ?
Je had van te voren voor je de installatie image maakte, de Sata-drivers moeten installeren (je geeft niet aan wat je gedaan hebt van te voren).

Zonder Sata drivers geïnstalleerd, start Windows niet op! Tevens, zorgen in de Bios dat je kunt booten vanaf de Sata-drive. Dit is te zien in de manuel van je mobo hoe dit in te stellen.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar waarom zou je willen booten vanaf die disk? Het gaat toch gewoon om een backup van data neem ik aan. Een image van een andere pc op je nieuwe pc zetten is toch niet handig (gezien de hardware natuurlijk flink verschilt).

note: een S-ATA schijf is ook gewoon een IDEschijf

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Zijn de specificaties van de nieuwe pc exact hetzelfde, als van de oude pc ? Indien niet dan gaat je image sowieso niet werken op de nieuwe pc.

• Henkpaulus
  • Laatst online: 11-01 11:20
Het is wel aan ander systeem, maar de reden waarom ik een backup wil terug zetten op het nieuwe systeem is omdat een bedrijf software op de "oude" machine heeft geinstalleerd en dat alleen hun dat kunnen doen.
Als wij dat bedrijf weer moeten laten komen gaat dat weer flink veel geld kosten.
Vandaar de vraag of dit mogelijk is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Henkpaulus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:47:
Het is wel aan ander systeem, maar de reden waarom ik een backup wil terug zetten op het nieuwe systeem is omdat een bedrijf software op de "oude" machine heeft geinstalleerd en dat alleen hun dat kunnen doen.
Als wij dat bedrijf weer moeten laten komen gaat dat weer flink veel geld kosten.
Vandaar de vraag of dit mogelijk is.
Als het een ander systeem is kun je vergeten dat het gaat werken. Je kunt wel proberen te klonen naar een andere disk (die niet je bootdisk is) en vanaf daar je programma runnen, maar of dat werkt is natuurlijk weer geheel afhankelijk van dat programma.
Pagina: 1