Capaciteit USB sticks en formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 22:11
Weet iemand of er een oplossing (links? ik heb niets zinnigs kunnen vinden) bestaat voor het op de juiste capaciteit formatteren van een USB geheugen stick?
Vanuit Nigeria heb ik een Sony USM256U2 (256 MB) en een IBM 1 GB (type verder onbekend) die respectievelijk 64 MB en 132 GB denken te zijn. Op XP Pro SP2 is de driver van de eerste een "FreeDik", van de tweede wel een IBM maar met wat rare karakters in de naam. Dat ze uit Nigeria komen kan overigens betekenen dat ze door het hoge vochtigheidspercentage defect geraakt zijn; dat is daar een bekend fenomeen met (micro-)electronische apparatuur.
Ik heb oa. USB Format Tool van HP gebruikt, maar ook die ziet/herkend alleen de onjuiste capaciteit (uit de registry?); een test-format met een SanDisk Cruzer Micro 128 MB en 1 GB en een SanDisk Ultra2 Plus 1 GB werkte prima - maar die worden dan ook normaal herkend...
Iemand? Dank!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hehe is dit echt een serieus topic of ?? er al aan gedacht dat ze wellicht niet meer capaciteit hebben gezien hun herkomst. Er staan hier schitterende topics over op got. Pas nog iemand die op de zwarte markt 2 gb cards had die maar 16 mb konden houden (of zoiets)

Verwijderd

Gewoon via disk management / schijfbeheer formatteren? (eerst partitie verwijderen)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:55

Tys

StuiTeR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:15:
hehe is dit echt een serieus topic of ?? er al aan gedacht dat ze wellicht niet meer capaciteit hebben gezien hun herkomst. Er staan hier schitterende topics over op got. Pas nog iemand die op de zwarte markt 2 gb cards had die maar 16 mb konden houden (of zoiets)
Je bedoelt deze?
Nigeria staat nou niet bepaald hoog op het Buy&Sell lijstje bij mij, maargoed.
Ik betwijfel of ze echt 'stuk' zijn, je hebt gewoon meer kans dat je bent opgelicht.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania