Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:02
Afgelopen week ritje NSP gedaan en tot mijn stomme verbazing werden er ineens kosten in rekening gebracht voor service op een Nokia toestel.

Mag een NSP zomaar geld vragen voor de tijd die ze er zelf in moeten steken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor service op je toestel? ;)

Overigens ja, voor diensten mag geld worden gevraagd, mits ze dat vantevoren aangeven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Leg eens is wat duidelijker uit wat er precies aan de hand was, welk toestel je ter reparatie heb gebracht, wat hebben ze gedaan? Wat is er vervangen? Welke NSP was het?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• schumi2004
BtM909 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:12:
Wat voor service op je toestel? ;)

Overigens ja, voor diensten mag geld worden gevraagd, mits ze dat vantevoren aangeven :)
Was inderdaad vantevoren aangegeven.
Ginz schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:41:
Leg eens is wat duidelijker uit wat er precies aan de hand was, welk toestel je ter reparatie heb gebracht, wat hebben ze gedaan? Wat is er vervangen? Welke NSP was het?
Het ging in dit geval om een N73 welke bij video opname regelmatig vast loopt, contact met nokia gehad en deze hebben me doorverwezen naar een NSP. Toestel is nog geen 2 maanden geleden aangeschaft.
Nu zijn er 2 opties of inleveren bij leverancier (3 a 4 weken wachten eer je hem weer terug heb) of de NSP bezoeken van Nokia (15 min werk).
In mijn ogen zouden beide gratis service moeten verlenen aangezien het een mankement is welke met een simpele software upgrade verholpen is (zo staat althans in de fixes van de betreffende firmware). Bij de eerste optie is dat ook zo alleen bij dit NSP helaas niet.

De NSP vertelde mij dat wanneer toestel niet bij hun aageschaft is (en dit zijn voornamelijk de zakelijke markt) er kosten in rekening gebracht worden voor de tijd en energie die er ingestoken wordt door hun, deze worden naar hun zeggen niet vergoed door nokia!

Maar nu vraag ik me af of dat zomaar kan, het is tenslotte een soort van defect weliswaar software matig maar toch en mijn inziens valt dit onder de garantie van Nokia en dus gratis.
Dat het NSP deze kosten niet vergoed krijgen is eigenlijk niet mijn probleem, hun hebben tenslotte een deal gesloten met Nokia om als een NSP te fungeren, welke NSP het in dit geval is vind ik even niet van belang maar als je echt wil weten kom ik er later wel op terug.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2007 13:25 ]

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
ja ik denk dat ze dit wel mogen maar een vaag verhaal.

Ik ga meestal naar utrecht en ook in Arnhem is het gratis

Verwijderd

Ik zou het niet pikken als ze er geld voor vragen. Ze hebben waarschijnlijk enkel een nieuwe firmware geflasht (wat je ook zelf kunt doen via de Nokia Software Updater).

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

schumi2004 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Was inderdaad vantevoren aangegeven.

[...]

Het ging in dit geval om een N73 welke bij video opname regelmatig vast loopt, contact met nokia gehad en deze hebben me doorverwezen naar een NSP. Toestel is nog geen 2 maanden geleden aangeschaft.
Nu zijn er 2 opties of inleveren bij leverancier (3 a 4 weken wachten eer je hem weer terug heb) of de NSP bezoeken van Nokia (15 min werk).
In mijn ogen zouden beide gratis service moeten verlenen aangezien het een mankement is welke met een simpele software upgrade verholpen is (zo staat althans in de fixes van de betreffende firmware). Bij de eerste optie is dat ook zo alleen bij dit NSP helaas niet.

De NSP vertelde mij dat wanneer toestel niet bij hun aageschaft is (en dit zijn voornamelijk de zakelijke markt) er kosten in rekening gebracht worden voor de tijd en energie die er ingestoken wordt door hun, deze worden naar hun zeggen niet vergoed door nokia! Leugen!

Maar nu vraag ik me af of dat zomaar kan, het is tenslotte een soort van defect weliswaar software matig maar toch en mijn inziens valt dit onder de garantie van Nokia en dus gratis.
Dat het NSP deze kosten niet vergoed krijgen is eigenlijk niet mijn probleem, hun hebben tenslotte een deal gesloten met Nokia om als een NSP te fungeren, welke NSP het in dit geval is vind ik even niet van belang maar als je echt wil weten kom ik er later wel op terug.
Hoeveel heb je moeten betalen? En welke NSP is het?

Dit is namelijk ten strengste verboden door Nokia!

-

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik heb deze onzin ook nog nooit gehoord en ben toch bij diverse NSP's geweest.
Wel vragen ze vaak waarom je een upgrade wilt zodat zij zich kunnen verantwoorden bij Nokia en dus hun vergoeding krijgen.
Voor de rest is het gewoon garantie lijkt mij, en dus gratis.

Tijd van werken, tijd van rusten

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het is zelfs zo dat het SP geld van Nokia krijgt om de werkzaamheden uit te voeren. Dus nu zouden ze dubbel betaald krijgen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Volg even Ginz zijn advies op en dan hoor je er vast meer van. :)

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 11:46
IK ben zelf ook eens naar een NSP geweest in Alkmaar en die rekende ook geen kosten.
zo hoort het en niet anders.

Als ze gaan zeuren van hij is hier niet gekocht bla bla bla dan hadden ze maar geen NSP moeten worden.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:53:
Ik zou het niet pikken als ze er geld voor vragen. Ze hebben waarschijnlijk enkel een nieuwe firmware geflasht (wat je ook zelf kunt doen via de Nokia Software Updater).
Dit ging dus helaas niet, via via kwam ik op inet een andere firmware tegen, online flasher gaf aan dat toestel up2date was.
Ginz schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:52:
[...]

Hoeveel heb je moeten betalen? En welke NSP is het?

Dit is namelijk ten strengste verboden door Nokia!
17,50 bij Finntax Telecom Raamsdonkveer

:update:

Zojuist weer contact gehad met Nokia en deze bevestigen wat hier al vermeld is en dat is dus dat onder garantie periode er onder geen beding kosten in rekening gebracht mogen worden!

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 18-06-2007 18:29 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hmm, apart.. ik kan ze niet op de nokia site vinden als nokia service point.
Of ligt dat aan mij?

Wat overigens wel zo is bij service points.. is dat sommige service points vrij strikt zijn en je alleen gratis helpen mits je het aankoop bewijs en je club nokia pas bij je hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 18-06-2007 18:27 ]

• schumi2004
job schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:26:
Of ligt dat aan mij?

Wat overigens wel zo is bij service points.. is dat sommige service points vrij strikt zijn en je alleen gratis helpen mits je het aankoop bewijs en je club nokia pas bij je hebt.
Regio Noord-Brabant

http://www.nokia.nl/A4397...=NL&storelocator_area=738

Ook bevestigt door nokia zelf en er is melding van gemaakt en zal intern behandeld worden

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 18-06-2007 18:32 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 10:24
Mijn ervaring is vooral dat als je je toestel bij de desbetreffende winkel hebt gekocht het geen drol uitmaakt maar als dit niet het geval is ze servicekosten "mogen" rekenen.

Apple gedoogd dit beleid ook terwijl ze aan de telefoon zeggen dat het niet zo is.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• job

job

aah, dat was m'n probleem..
verkeerde provincie :D

• schumi2004
Ballebek schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:32:
[...]

Mijn ervaring is vooral dat als je je toestel bij de desbetreffende winkel hebt gekocht het geen drol uitmaakt maar als dit niet het geval is ze servicekosten "mogen" rekenen.

Apple gedoogd dit beleid ook terwijl ze aan de telefoon zeggen dat het niet zo is.
Das nu net een probleem aangezien het vooral een bedrijf voor de zakelijkmarkt is en je niet zomaar ff als particulier de winkel (welke ze niet echt hebben) kunt binnen lopen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Of ligt dat aan mij?

Ook dat is ten strengste verboden...

Ze mogen zelfs niet om een kassabon vragen!

Het enige wat momenteel aan discussie onderhevig is, is het rekenen van kosten voor het doorsturen. Dat doen ze alleen als ze het niet in huis kunnen repareren en dus geen geld krijgen van Nokia voor een uitgevoerde reparatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Ginz op 18-06-2007 23:37 ]

-

• job

job

Genoeg service centra die het zo doen (alleen met bon en club nokia pas).
En als iik die niet bij me had, dat ik dan gewoon 15 euro kon betalen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kan je ook Nokia gewoon weer even bellen, dan worden ze even op hun vinger getikt en moeten ze jouw telefoon netjes en gratis repareren.

-

• schumi2004
Ginz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:
Kan je ook Nokia gewoon weer even bellen, dan worden ze even op hun vinger getikt en moeten ze jouw telefoon netjes en gratis repareren.
In de mail wisseling tussen betreffende NSP wordt gesproken dat Nokia op de hoogte is van hun werkwijze, hij belooft tevens in de volgende contacten met nokia mijn geval te bespreken en komt hier later op terug wat de uitkomst erover is (welke eigenlijk al bekend en bevestigt is door verschillende mensen waaronder nokia zelf)

Dus we wachten het eventjes af
Pagina: 1