X1950XT Per Ongeluk Onderclocked in bios?

Pagina: 1
Acties:

• XPhreak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 22:21

XPhreak

Mja......

Topicstarter
Sinds ik vanavond wat zat te proberen met het automagische overclock tooltje dat komt bij de Catalyst control center staat mijn MSI Radeon X1950XT opeens onderclocked op 499CORE en 594MEM.

Nu heb ik al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om die settings terug te zetten.
Met AtiTool krijg ik de core/mem speeds wel weer terug naar default. Maar de BIOS instellingen van die videokaart staat die op die lage stand. Wat dus inhoud dat bij elke reboot hij weer onderclocked is.

Nu heb ik al wel wat gegoogled maar ik kan niets vinden over hoe ik makkelijk die setting terug kan veranderen. Ook in de catalyst control center krijg ik het niet voor elkaar.

Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door XPhreak op 14-06-2007 21:22 ]

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 19:18

vleesjus

echte vleesjus!

Nog nooit gehoord van 2d en 3d speeds?

Als je je videokaart niet gebruikt draait die op 2d speeds om zo stroom te besparen, gewoon normaal dus...

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• XPhreak

XPhreak

Mja......

Topicstarter
vleesjus schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:34:
Nog nooit gehoord van 2d en 3d speeds?

Als je je videokaart niet gebruikt draait die op 2d speeds om zo stroom te besparen, gewoon normaal dus...
Als dat zo zou zijn dan zou atitool nooit mijn core op 620 en mem op 900 hebben gestaan.
Normaal als ik atitool opstarte stond hij op die stand.

MAar als ik hem dus nu start begint hij dus op de lagere settings.
Als ik ook in een ander programmatje kijk staat ook bij BIOS settings de lagere waarden. Die wil ik dus graag terugveranderen.
Volgens mij is dus echt iets veranderd in de BIOS van mijn kaart

[ Voor 16% gewijzigd door XPhreak op 14-06-2007 21:39 ]

• XPhreak

XPhreak

Mja......

Topicstarter
Heb een plaatje gemaakt van het programma AtiTray die dus mijn BIOS settings laat zien

Afbeeldingslocatie: http://www.brave600.com/atitray.JPG

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14
Dat zijn inderdaad de 2D instellingen. Laat 3DMark maar eens lopen, jouw score zal niet lager liggen. Het ligt dus niet aan de BIOS van jouw kaart ofoz. Maar ik kan echter geen antwoord geven op de vraag waarom AtiTool dan precies die frequenties toont...

[ Voor 150% gewijzigd door D-Three op 14-06-2007 22:25 ]

• XPhreak

XPhreak

Mja......

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:58:
Dat zijn inderdaad de 2D instellingen. Laat 3DMark maar eens lopen, jouw score zal niet lager liggen. Het ligt dus niet aan de BIOS van jouw kaart ofoz. Maar ik kan echter geen antwoord geven op de vraag waarom AtiTool dan precies die frequenties toont...
Je heb verdorie nog gelijk ook :D

Haha, sorry voor dit topic, ik had toch echt het idee dat ik iets verkeerds had gedaan. Mijn 3DMark05 score was inderdaad hetzelfde.

Bedankt voor de info, ben gelijk een stuk meer opgelucht, eerst maar wat meer in het overclocken verdiepen voordat ik wat ga rotzooien :P

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14
Hmm, ik heb net wat zitten googlen en wat topics (1, 2) gelezen en blijkbaar zijn er nog mensen die dit probleem hebben. De snelheden die AtiTool laat zien inderdaad de 2D snelheden maar voor zover ik begrepen heb (mijn Frans is niet zo heel erg goed ;)), blijft de kaart op 2D snelheden draaien tijdens het gamen. ATI Tray Tools de-installeren bleek het probleem op te lossen:
Bon je viens de résoudre ce problème ! ^^ alors j'ai tout désinstaller (Display Driver, CCC, Ati Tray Tools) et j'ai donc reinstaller le catalyst 7.5 qui vient de sortir (sans le CCC) avec RivaTuner je m'aperçois qu'avec les graphiques que la carte passe bien en mode 3D lorsque je lance un jeu, c'est à dire 621Mhz pour le Gpu et 900Mhz pour la mémoire, tout va bien jusqu'à la, je décide de reinstaller Ati Tray tools et je m'aperçois que sa ne marche plus ! En effet je lance un jeu et je vois que le graphique de RiveTuner ne bouge pas ! Les fréquences reste en mode 2D, je désinstalle donc ATI Tray tools et là... Magique sa remarche ! La carte passe bien en mode 3D Donc c'est peut-etre un problème de configuration du ATI Tray Tools je n'sais pas..
Par la suite j'ai remis le CCC et sa marche bien.. donc si vous avez ce problème évitez ATI Tray Tools ! (ou bien essayez de bien le configurez ._.)
http://forum.hardware.fr/...188mhz-sujet_770312_1.htm

Maar aangezien je dezelfde 3DMark score hebt, werkt jouw kaart dus wel in 3D mode. Misschien kan je eens proberen ATI Tray Tools te de-installeren (indien je het geïnstalleerd hebt staan natuurlijk ;)) en kijken wat het effect is.
Pagina: 1