Als ik mijn systeem probeer over te clocken.. begint hij vanaf 2,7ghz al onstabiel te worden.
Crashen tijdens 3dmark06 etc. Als ik nog wat hoger ga doet hij ook vaak moeilijk met windows opstarten ( blauw scherm, die heel snel weg is) of boot helemaal niet.
Mijn systeem is alsvolgt:
antec p182 se ( met een extra fan voorin )
E6600
Scythe infinity, met de standaard fan + een 80mm fan.
geforce 8800gtx overclocked edition van foxconn
4gb G E I L pc2 8500 ram, 1066mhz cl 5
enermax liberty 620wat voeding
Ik heb zo`n gevoel dat het aan de koeling niet kan liggen. Aangezien die in de bios altijd rond 23-26 graden zit. Op het moment dat ik de cpu even heb gestressed en ik restart en kijk in bios pc health is hij +- 30graden.
Wat ik al heb geprobeerd... voltages op auto zetten ( word aangeraden in bios als je overclocked), voltages op manual ( maar niks aangepast. ) standaard op 1.35000v.
Het geheugen heb ik altijd op zo`n multiplier dat het op 1066mhz loopt.
Wat ik nog het meest irritante vind is dat hij het wel een tijdje heeft gedaan op 3ghz. Maar na 1 x crashen is hij gelijk onstabieler geworden maar als hij gewoon op 2,4 loopt zo stabiel als het maar kan.
Hopelijk heeft iemand goed advies...
Crashen tijdens 3dmark06 etc. Als ik nog wat hoger ga doet hij ook vaak moeilijk met windows opstarten ( blauw scherm, die heel snel weg is) of boot helemaal niet.
Mijn systeem is alsvolgt:
antec p182 se ( met een extra fan voorin )
E6600
Scythe infinity, met de standaard fan + een 80mm fan.
geforce 8800gtx overclocked edition van foxconn
4gb G E I L pc2 8500 ram, 1066mhz cl 5
enermax liberty 620wat voeding
Ik heb zo`n gevoel dat het aan de koeling niet kan liggen. Aangezien die in de bios altijd rond 23-26 graden zit. Op het moment dat ik de cpu even heb gestressed en ik restart en kijk in bios pc health is hij +- 30graden.
Wat ik al heb geprobeerd... voltages op auto zetten ( word aangeraden in bios als je overclocked), voltages op manual ( maar niks aangepast. ) standaard op 1.35000v.
Het geheugen heb ik altijd op zo`n multiplier dat het op 1066mhz loopt.
Wat ik nog het meest irritante vind is dat hij het wel een tijdje heeft gedaan op 3ghz. Maar na 1 x crashen is hij gelijk onstabieler geworden maar als hij gewoon op 2,4 loopt zo stabiel als het maar kan.
Hopelijk heeft iemand goed advies...