setje gekocht , wat vraagjes .

Pagina: 1
Acties:

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 13:35
Hallo , ik heb vorige week een logitech z5500 set gekocht , omdat ik vond dat mijn oude creative inspire 5500 digital set wel aan vervanging toe was (de sub begon rare tril geluiden maken bij wat hogere volumes etc)
En omdat ik veel goede reviews over dit product heb gelezen , waarin vaak benadrukt werd dat er op hogere volumes zuiver geluid uit kwam . en een flinke bas (waar ik persoonlijk erg van houdt)
leek dit mij een goede investering .
Maar nu het er staat zit ik eigenlijk wel met een paar vraagjes waar ik (voor mijn gevoel)geen duidelijk antwoord op kon krijgen met googlen en searchen op dit forum .

Ik heb namelijk nu een SB live 24 bit geluidskaart .
Maar nu komt er dus blijkbaar alleen analoog geluid uit m'n speakers .
nu vroeg ik me af of het de moeite waard is om een nieuwe x fi geluidskaart te kopen omdat daar dan wel een digitale uitgang op zit ?

verder heb ik gelezen dat het belangrijk is om m'n subwoofer "vrij" te plaatsen .
maar er word nergens echt uitgelegd hoe dat nou precies word bedoeld want ik kan me niet voorstellen dat mensen een ruimte van 2 bij 2 vrij laten van meubilair om daar hun subwoofer neer te zetten .
mijn sub staat nu half onder m'n bureau , met de achterkant tegen de muur en de zijkant tegen m'n bed aan . en ik kan de bass op sommige plekken beter horen als andere , hoe zou ik dan m'n sub moeten neerzetten ? zorgen dat er rondom 50 cm niks in de buurt staat ? en ook niet onder m'n bureau zetten of maakt dat niet zo uit ?

ik vroeg me ook af of het beter is om m'n boxen boven in de hoeken te hangen ipv op ongeveer 1 meter hoogte neer zetten wat ze nu staan .

verder vroeg ik me af of er nog dingen zijn die ik kan doen om m'n set zo optimaal mogelijk te gebruiken.

mvg tim :)

Verwijderd

Ik heb namelijk nu een SB live 24 bit geluidskaart .
Maar nu komt er dus blijkbaar alleen analoog geluid uit m'n speakers .
Obvious, lijkt me sterk dat een digitaal signaal uit een speaker komt.

nu vroeg ik me af of het de moeite waard is om een nieuwe x fi geluidskaart te kopen omdat daar dan wel een digitale uitgang op zit ?
Momenteel doet je geluidskaart de da conversie, digitaal aangesloten zal je logitech ding de da conversie doen.

hoe zou ik dan m'n sub moeten neerzetten ?
Een beetje experimenteren, in de hoek zal je wat meer bas krijgen dan op andere plaatsen. Even rondschuiven en kijken wat het beste werkt

ik vroeg me ook af of het beter is om m'n boxen boven in de hoeken te hangen ipv op ongeveer 1 meter hoogte neer zetten wat ze nu staan .
oorhoogte

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:08
subwoofer: enige ruimte rondom, zodat andere meubelen en dergelijke niet gaan resoneren, en zo je geluid verpesten. de afstand moet je zelf bepalen. gewoon luisteren en bij goed resultaat is het prima.
speakers: er zitten speakers bij die voornamelijk hoge tonen kunnen weergeven (laag komt uit je sub). een eigenschap van een hoge frequentie geluid is dat dit zich gericht verspreid. je moet je speakers dus naar je oorhoogte richten, dat is in principe dus op 1m hoogte als je zit.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Over die geluidskaart: je kan een Creative geluidskaart niet in games gebruiken met de digitale aansluiting, omdat de kaart geen Dolby Digital Live ondersteunt. Dan zou je bijvoorbeeld een Club3D kaart moeten kopen.

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 13:35
mja draai vooral muziek met mn set en vroeg me af of ik met een kaart met digitale uitgang dan gelijk een heel stuk mooier geluid zal krijgen ?
en over die subwoofer , die zou ik dus dan ook eigenlijk niet met de achterkant tegen een muur aan moeten zetten ?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Timba- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:33:
mja draai vooral muziek met mn set en vroeg me af of ik met een kaart met digitale uitgang dan gelijk een heel stuk mooier geluid zal krijgen ?
Het zal niet zo heel veel uitmaken, maar ik denk dat het wel iets beter zal klinken.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Digitaal geluid zal ook vooral ten goede komen bij DVD films...
Pagina: 1