Ik heb vandaag een Sapphire X1950Pro 256MB PCI-Express gehaald bij de MyCom. Maar hij werkt nog niet echt goed. Ik gebruik hem op een AsRock Dual Sata2 moederbord met een AGP en PCI-e slot. Hiervoor gebruikte ik een AGP videokaart. Op internet heb ik inmiddels al gevonden dat het niet nodig is jumpertjes op je moederbord te veranderen als je overstapt op PCI-Express. Alle jumpertjes staan nu op de standaard plek. In de BIOS heb ik de Primary Graphics al op PCI Express gezet. Ik krijg wel gewoon beeld, maar alles gaat schokkerig, vooral het slepen van vensters en het scrollen. Windows ziet de videokaart niet (als ik 'dxdiag' intik bij run krijg ik overal n/a achter te zien). Als ik de nieuwste drivers probeer te installeren krijg ik de volgende melding:

De Windows die ik gebruik is Windows Media Center Edition. Nou ja, een halve dan eigenlijk. CD2 was ik bij de installatie kwijt
, dus het hele Media Center deel (en Paint, Calculator, IE) ontbreekt, maar de rest werkt gewoon. Dan is het dus eigenlijk gewoon Windows XP. Problemen met het feit dat het maar een halve installatie is heb ik nog niet gehad, ik hoop dat dat nu ook zo is.
De drivers van de meegeleverde CD werken ook niet. Al krijg ik daar wel een andere melding bij. Op het eind van de installatie krijg ik dit te zien:

Ik heb al meerdere keren alle oude drivers eraf gegooid en een nieuwe driver proberen te installeren, helaas met hetzelfde resultaat. Ook heb ik Windows zelf drivers laten installeren, maar dan staat er
'An error occured during the installation of this device'. De troubleshooter ben ik ook al door gegaan, maar zoals vaker had dat geen effect.
Kortom, bij de drivers van de officiële site krijg ik een error, bij de drivers van de meegeleverde CD krijg ik een andere error en Windows zelf geeft ook een error als ik hem drivers laat installeren
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
EDIT: Wanneer ik via Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot de Hardware Acceleration op None zet heb ik vrijwel geen last meer van het schokkerig scrollen en slepen. Maar dit is natuurlijk geen blijvende oplossing voor mijn probleem.

De Windows die ik gebruik is Windows Media Center Edition. Nou ja, een halve dan eigenlijk. CD2 was ik bij de installatie kwijt
De drivers van de meegeleverde CD werken ook niet. Al krijg ik daar wel een andere melding bij. Op het eind van de installatie krijg ik dit te zien:

Ik heb al meerdere keren alle oude drivers eraf gegooid en een nieuwe driver proberen te installeren, helaas met hetzelfde resultaat. Ook heb ik Windows zelf drivers laten installeren, maar dan staat er
'An error occured during the installation of this device'. De troubleshooter ben ik ook al door gegaan, maar zoals vaker had dat geen effect.
Kortom, bij de drivers van de officiële site krijg ik een error, bij de drivers van de meegeleverde CD krijg ik een andere error en Windows zelf geeft ook een error als ik hem drivers laat installeren

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
EDIT: Wanneer ik via Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot de Hardware Acceleration op None zet heb ik vrijwel geen last meer van het schokkerig scrollen en slepen. Maar dit is natuurlijk geen blijvende oplossing voor mijn probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Brasher op 14-06-2007 22:12 ]