Toon posts:

[Webserver] Waar aan te denken?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu al een tijdje cubepanel aan het testen om als webpaneel te gaan gebruiken, ik heb dit een tijdje geleden aangeschaft.

Nu komt natuurlijk de volgende stap. het plaatsen van de server met cube erop in een datacenter.
Nu ken ik iemand die rackspace heeft, met een direkte verbinding op het internet.

Nu zit ik alleen met een aantal problemen, waar ik dmv zoeken niet echt uit kom....
Dit is het volgende:

- Wat voor server zou ik gebruiken voor een webserver met 200 sites met 300 users per dag?
- Moet er een firewall op? hoe wordt dit normaal gedaan? software of hardware? wij gebruiken intern netASQ firewalls, maar is er op web gebied iets aan te raden?

Het zal een webserver worden met IIS, PHP, Mysql, mailenable.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Bump.

Niemand?

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:07:
- Wat voor server zou ik gebruiken voor een webserver met 200 sites met 300 users per dag?
Hangt er vanaf of je iedere gebruiker dezelfde XHTML-pagina voorschotelt, of 30+ queries per gebruiker draait...
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:07:
Het zal een webserver worden met IIS, PHP, Mysql, mailenable.
Je zou kunnen beginnen met de minimum eisen van IIS. Misschien zijn er stress-testen met IIS te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn allemaal dynamic pages, dus er worden wel aardig wat queries op los gelaten.
Maar niet zoveel dat je echt een supercomputer nodig hebt :)

De server is ook niet zo spannend, kopen er gewoon 1, als die te vol is koop je een betere erbij, maar het probleem waar we wel mee zitten is security, hoe doe je het met firewalls.

Ik koop een 1u, zonder firewall, is het slim om een firewall (hardwarematig of softwarematig?) erbij te zetten, lijkt mij wel.....hoe wordt dit normaal gedaan?!?!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Wij draaien zelf een softwarematige firewall (Linux / IPtables) op iedere machine met 1 centrale (via het web opvraagbare) blacklist voor lastige IP's. Daarnaast draait het datacenter een algemene firewall. Zorg gewoon dat niet gebruikte poorten / services niet bereikbaar zijn vanaf buiten en zorg dat je up-to-date bent met veiligheidspatches.

.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 08:39

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Naar mijn idee is een linux oplossing het stabielste en snelste zolang je geen asp pagina's hoeft te hosten.
Desnoods installeer je ubuntu/kubuntu, zodat je zelf je firewall via een klikkerdeklik manier kunt instellen.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen dat dit datacenter (versatel) geen algemene firewall hiervoor heeft, maar ik zal dit nog even navragen.

Daarnaast draaien wij een windows server, iemand goede ervaring met een software firewall die goed bedoeld is voor web???

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

ipsec based firewall is zeer goed mits je het goed instelt. staat wel een linkje in de FAQ
[HOWTO] Een Windows 2003 webserver

[ Voor 26% gewijzigd door Brazza op 21-06-2007 23:39 ]

Pagina: 1