Toon posts:

[2003] Probleem met NTDS Replication - event 2088*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een windows netwerk met twee windows server 2003 sp2 domain contollers.
een van deze domain controllers fungeert ook als dns server.

op beide domain controllers kom ik warning events tegen m.b.t. NTDS Replication.

Source: NTDS Replication
Category: DS RPC Client
Event: 2088

iemand een idee ?

ik heb al volgende link uitgeprobeerd, maar dat wilde niet baten:

Troubleshooting Active Directory replication failures that occur because of DNS lookup failures, event ID 2087, or event ID 2088

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

alm

Zou je niet op je andere Domain Controller ook de DNS service activeren? Lijkt me verstandig als je andere server uit de lucht is dan heb je helemaal geen DNS meer en aangezien AD daar wel van afhankelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik wel doen, maar zou dat ook mijn probleem verhelpen ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-12 18:20

McMiGHtY

- burp -

Wat doet een: dcdiag /test:dns

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch maar een tweede dns server aangemaakt. en op beide dc's een ipconfig /flushdns en een ipconfig /registerdns gegeven.

de melding is tot nu toe niet meer terug gekomen.. misschien heeft het gewerkt..

p.s. met dcdiag /test:dns werden alle testen succevol uitgevoerd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tweede dnsserver is sowieso wel aan te raden, voor het geval de eerste eens een tijdje uitvalt. Ligt anders immers je hele netwerk plat :P Drukt ook niet echt op de performance verder lijkt me.
Global catalog is er ook nog zoeentje waar je er twee van wil hebben.
En als drie of meer dc's hebt kan het ook verstandig zijn de infrastructure master op een niet gc te plaatsen. Maarja zo kan ik nog tientallen best practices opnoemen :P
Mooi dat het nu weer werkt. Ik zet nog even [2003] vooraan de topictitel. Probeer daar zelf ook even op te letten in het vervolg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
reply bedankt voor de tip..

ik vroeg me al af wat de spel regels waren..

Als je twee dc's hebt en dus ook op beide een Global Catalog aanmaakt, kun je je niet aan de regel houden om je infrastructure master role te schijden van je global catalog server "dilemma"

Of was dit nu weer de enige uitzondering wanneer het wel mocht 8)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:18:
Of was dit nu weer de enige uitzondering wanneer het wel mocht 8)
Uit "Planning Operations Master Role Placement"
Two exceptions apply to this rule. First, if all domain controllers are global catalog servers, the domain controller that hosts the infrastructure master role is insignificant because global catalogs replicate the updated information regardless of the domain to which they belong. Second, if the forest has only one domain, the domain controller that hosts the infrastructure master role is insignificant because security principals from other domains do not exist.
In jouw geval maakt het dus niets uit. Én je hebt een single-domain forest (uitzondering 1), én al je DC's zijn GC (uitzondering 2).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.. voor de reacties.. probleem = opgelost..

Verwijderd

Hoe dan?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

alm

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:37:
Thnx.. voor de reacties.. probleem = opgelost..
Ik quote:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:50:
ik heb toch maar een tweede dns server aangemaakt. en op beide dc's een ipconfig /flushdns en een ipconfig /registerdns gegeven.

de melding is tot nu toe niet meer terug gekomen.. misschien heeft het gewerkt..
Beantwoord dat je vraag? :9

Verwijderd

Note to self: beter lezen :)
Pagina: 1