Toon posts:

Game-pc € 800 zonder randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen om mee te gamen en het standaard schoolwerk mee te doen. Ik houd het al een poosje uit met mijn oude pc, maar nu wordt hij echt te traag en vooral, te luidruchtig. Daarom wil ik graag een pc die zo stil mogelijk is, maar niet passief gekoeld, want ik wil gaan overklokken en gaan gamen, dus het moet ook snel zijn. Ik wil vooral RTS-games spelen, zoals Medieval II, Company of Heroes en Supreme Commander. Van mijn oude pc neem ik alleen de randapparatuur mee, mijn beeldscherm, muis en toetsenbord dus, en ik bewaar mijn oude IDE harddisk.
Dit heb ik zelf dan uitgezocht voor die € 800 bij www.icomputers.nl:

Behuizing: Antec Lifestyle Solo € 80
Dit vind ik een hele mooie kast, met dat sobere zilvere met zwarte, en de koelmogelijkheden en de stilte zijn echt heel goed. Het is ook van een kwaliteitsmerk, en zal dus niet ineens uit elkaar trillen ofzo :P

Voeding: Antec NeoHe 430W € 77
Van een serie voedingen die heel vaak aangeraden worden, en wordt door Antec ook aangeraden te gebruiken in combinatie met een Antec Solo. Ik denk dat 430 Watt de komende tijd genoeg is, en als ik een DX10 kaart wil gaan kopen, wordt dat toch niet het duurste model, dus dan moet het ook genoeg zijn. Is ook heel stil, en dat vind ik belangrijk.

Casefans: Noiseblocker BlackSilentFan XL2 120mm € 6
Casefans: Noiseblocker BlackSilentFan XE2 2x 92mm € 11,20
Volgens mij hele stille fans, die ook aardig wat lucht kunnen verplaatsen. Ik vervang de standaard Antec fan ook, want die schijnt vooral op hogere snelheden veel geluid te maken.

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3 € 99
Goed kwalitatief moederbord, waarop voor een laag prijsje ook heel goed over te klokken is. Ik neem dit moederbord vooral omdat de prijs heel netjes is voor wat je er voor terugkrijgt en ik al die extra functies als RAID en WIFI niet nodig heb.

Processor: Intel Core 2 Duo E4300 € 112
Een Core 2 Duo is wel standaard in een gamesysteem, en ik kies deze omdat de prijs/kwaliteit goed is en ik hem ook makkelijk kan overklokken met die multiplier van 9. Ik wil ongeveer naar de 3,4 GHz.

Processorkoeler: Thermaltake Big Typhoon € 34
Hele goede koeler volgens de tests, is ook stil en ik kan hem goed gebruiken als ik mijn processor naar 3,4 GHz ga proberen over te klokken.

Geheugen: TEAM Elite Serie 2x1GB PC6400 Cas 5 € 75
Goed geheugen van een goed merk, voor een heel netjes prijsje. Volgens de review van HWI kan dit op dezelfde snelheid ook op Cas 4 werken, en dat ga ik dus proberen.

Harddisk: Samsung HD160HJ 7200rpm 8MB 160GB € 53
Samsung maakt volgens mij de stilste harddisks, en ik heb weinig schijfruimte nodig (ik gebruik nu nog geen 50GB), dus is mijn keuze op deze gevallen.

Videokaart: Sapphire ATI Radeon X1950XT 256MB DDR3 € 172
Hier heb ik lang over getwijfeld: moet ik besparen op andere delen voor een 8800GTS 320MB, of neem ik deze. Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen, omdat hij heel goede prestaties biedt voor heel weinig geld. Hij is veel sneller dan bijvoorbeeld een 8600GTS uit dezelfde prijsklasse, en er gaan de komende tijd toch nog geen DX10 only games uitkomen, dus heb ik hier voorlopig ruim genoeg aan. Ik game op 1280x1024, dus de resolutie is ook niet superhoog. Ik weet alleen niet of deze wel zo stil is.

DVD-speler: LG IDE GDR-8164 zwart € 16
DVD-rewriter: LG IDE GSA-H42N zwart € 29
Hier heb ik niet zoveel over te zeggen, als het het maar doet vind ik het best. Ik heb LG gekozen, omdat ik die nu ook heb, en die doet het al 4 jaar zonder problemen.

Assemblage Basis € 35
Dit heb ik maar gekozen omdat ik er geen ervaring mee heb dit zelf te doen, en ik € 35 voor de zekerheid dat het het doet wel redelijk.

Totaal: € 799,20

Zoals je kan zien zit ik net binnen mijn budget, en ik wil er eigenlijk niet overheen, dus als jullie verbeteringen weten binnen de prijs, bedankt. Ik wil vooral weten of een 8800GTS het wel waard is als ik op alle andere onderdelen in moet leveren.

Verwijderd

team geheugen heb ik nog nooit van gehoord dus het zal ook wel geen goed geheugen zijn. en als je wil overclocken kun je beter wel goed geheugen nemen. en dat is tegenwoordig niet zo duur meer.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Team geheugen is erg bekend, ik weet niet waar jij leeft, maar oke ;) En geheugen merk maakt ook niet zo ontzettend veel uit. Vaak allemaal dezelfde chips.
Voor voeding en behuizing zou ik deze nemen. Goedkoper, ook mooi en goede voeding. Verder eigenlijk geen commentaar.
Oja, je hebt trouwens geen overklok geheugen nodig als je niet boven de 800Mhz wilt komen met je geheugen, maar dit geheugen is sowieso al goed geprijsd, dus waarom niet ;)

[ Voor 48% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 14-06-2007 19:49 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Team geheugen is gewoon een bekend merk hoor.

http://images.anandtech.c...am_100906101019/13064.png

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-01 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:22:

DVD-speler: LG IDE GDR-8164 zwart € 16
DVD-rewriter: LG IDE GSA-H42N zwart € 29
Hier heb ik niet zoveel over te zeggen, als het het maar doet vind ik het best. Ik heb LG gekozen, omdat ik die nu ook heb, en die doet het al 4 jaar zonder problemen.
Waarom een speler en een brander?
Ik heb gewoon alleen een brander en die leest cd's dvd's en brand cd's en dvd's dus wat is het verschil? Volgens mij niks.

Aanschouw: mijn samenstelling met jouw voorkeuren(betere voeding, 667mhz geheugen maar dat kan je overclocken tot +-700-750mhz, andere kast maar hij ziet er ver het zelfde uit vind ik. En de gewilde 8800gts 320mb verzie van asus!)
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/pcsamenstellen.jpg

(als je het niet goed kan lezen: http://i201.photobucket.c...dabomb/pcsamenstellen.jpg
kijk zelf maar is.

p.s. er zit ook een zalman cooler bij, daar heb ik ervaring mee. Die heb ik ingesteld op 1200rpm(met dichte kast niet hoorbaar), en als mijn cpu boven de 35 graden komt wakkert hij aan tot 2600rpm(games waarbij je toch geluid gebruik maakt het dus niet bij uit)

[ Voor 40% gewijzigd door wesjuhdabomb op 14-06-2007 20:56 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Zelfs op die kun je nog besparen door een Tray te open ipv van een boxed CPU

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Okej paar dingen, neem als koeler een Infinity die koelt gewoon beter. Verder zijn er veel betere voedingen tekoop zoals de Asus 450W voor 50 euro. Verder kan je beter gewoon geheugen nemen overklock geheugen heb je op zich niet nodig. Met normaal 6400 ddr2 kom je ook wel bij de 3,4GHz.
Zoals hierboven al een keer gezegt is je kan dusdanig op dingen besparen en wel een 8800GTX nemen. Zonder in prestaties te verminderen!

Specs

Pagina: 1