DRIVERS INSTALLEREN NIET!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:12
ik heb een nieuwe moederbord gekocht, de p4v8x-mx van asus. Wat mij opvalt is dat geen ENKELE driver erop wordt geinstalleerd! Alle andere programma's kunnen wel geinstalleerd worden...

Als ik de CD opstart staat er:
NO SUPPORT FOR THIS OS VERSION: WNT_5.1P_MCE

Ik heb Windows media center en die werkte op mijn vorige moederbord wel.

Zelfs de drivers die ik op de CD voor moederbord heb gekregen kunnen niet geinstalleerd worden. Als ik naar sites ga voor drivers zoals www.nvidia.com, worden die drivers ook niet geinstalleerd! Het enige wat ik heb veranderd in de BIOS is de master-slave van de CD-spelers voor de rest niet. Ik heb al 4 keer XP opnieuw geinstalleerd. BIOS instellingen zijn ok. Geen enkele driver van Asus wordt geinstalleerd.

Wat kan hier het probleem zijn?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

En als je via apparaatbeheer de drivers laat installeren? D.w.z. met de CD erin, en vervolgens de lokatie aanwijzen.
Volgens mij is Win MCE niet veel anders dan WinXP, dus het zou moeten werken..

offtopic: Zoveel caps/uitroeptekens zijn niet echt nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door JvW op 14-06-2007 19:00 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-02 16:39

Pieroman

/me

Engels is niet je sterkste kant?

De drivers geven aan dat MCE niet wordt ondersteund, ik zou dus kijken of er drivers voor Windows MCE zijn of dat je dit moet laten vallen en toch de normale XP moet installeren.
Dit geldt niet alleen voor Asus maar ook voor de NVIDIA drivers.

Verder vind ik het wel enigzins vreemd, MCE is gebaseerd op XP.

offtopic:
Schreeuwen in je topictitel hoeft niet hoor

[ Voor 16% gewijzigd door Pieroman op 14-06-2007 19:01 ]

Verwijderd

Ik zou beginnen met een kalmeringsmiddel......

Al eens geprobeerd om de drivers voor MCE van de site van de fabrikant te halen?

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:54

Nikeo

Jawelles

lol @ topictitel
Je moederbord kan niet overweg met WNT_5.1P_MCE M(edia)C(enter)E(dition), lijkt me nog al logisch, die foutmelding

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De Asus P4V8X-MX heeft een VIA P4M800-chipset. NVIDIA-drivers hebben daar weinig mee te maken.
Kijk liever even op VIAArena.com, al kan het lastig worden met je besturingssysteem dat je overigens strict gezien niet in de startpost hebt vermeld.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is hoogstwaarschijnlijk alleen dat autoplay/autorun menu van die Asus cd die begint te mekkeren over MCE, heb ik ook wel eens gehad.

Als je handmatig naar de mapjes met drivers op de asus-cd gaat via windows verkenner/deze computer/whatever, kun je daar wel de div. setup.exe's vinden & uitvoeren.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Probeer het eens zonder schreeuwen anders?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.