Wat zijn de betere en leukere co-op games?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 14:21
Even een kleine intro, ik speel samen met een vriend graag co-operatieve games op de PC. Niets is leuker dan samen bijvoorbeeld de campaign te doorlopen met goed teamwork!
Goede voorbeelden zijn:
Hidden and Dangerous, Diablo 2, Doube Dragon (vroeger op de SNES), Future Cop: LAPD (oud!)
Een goed voorbeeld daarvan is Hidden and Dangerous 1, die we samen helemaal uitgespeeld hebben. Deel 2 vonden we echter wat tegenvallen.

De laatste tijd komen er daarentegen niet echt leuke co-op games uit, dus leek het mij een idee om eens te kijken wat voor co-op games er eigenlijk allemaal zijn, en een lijstje bij te houden van wat leuke co-op games zijn per genre.

Overigens, samen C&C tegen de computer in multiplayer modus zie ik niet echt als co-op. Onder co-op versta ik meer samen een soort van storymode/stages doorlopen. Dus niet het vervangen van menselijke spelers door computerspelers in de normale multiplayer!
Eventueel samen op 1 PC is geen bezwaar overigens ;)

Hoewel het onderwerp al een paar keer besproken is, wou ik graag een recente lijst samenstellen, met beschrijving of de co-op mode een beetje fatsoenlijk is en dergelijke, dus met onderbouwing :)
Enkele andere co-op topics zijn via de search te vinden:
zoeken naar 'coop games', zoeken naar 'cooperative'

Er blijkt ook een complete wiki-pagina aan gewijd te zijn: http://en.wikipedia.org/w...y:Cooperative_video_games

Co-op games

• Diablo 2
  • Serious Sam
  • Monster Madness: Battle for Suburbia
  • Brothers in Arms: Earned in Blood
  • Operation Flashpoint
  • Rainbow Six
  • Ghost Recon
  • Splinter Cell: Chaos Theory
  • Dungeon Siege
  • Neverwinter Nights
  • Swat 4
  • Operation Blockade
  • Overlord?
  • Army of Two?
  • Kane & Lynch: Dead man?
  • Gears of War?
OPGELET!
Het is niet de bedoeling dat het een opsomtopic word. Als je een spel noemt, leg dan ook een beetje uit wat voor spel het is en/of wat de co-op modus precies inhoud en eventueel wat de co-op mode nou zo leuk maakt, of waarom het zo tegenvalt!

Ik trap af met een paar games:

Monster Madness: Battle for Suburbia:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200605/1146997779_0_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/PjotrStroganov/200512/1133805264_13.jpg
Bij het bekijken van het spel, waren de verwachtingen hoog. Het leek een goed arcade-achtig spel, gemaakt om met meerdere spelers te spelen. Je kan met je karakter praktisch alles oppakken/gebruiken, en met je speciale melee wapen kan ieder karakter zijn eigen speciale aanval. Hersenloos monsters hakken in een humoristische setting, precies wat we zochten!
Het spel is echter ontworpen voor de Xbox 360, en dat is helaas goed te merken in de PC-versie. De campaign is niet te multiplayeren, terwijl je duidelijk ziet dat hij daar wel voor gemaakt is, en de multiplayer is maar magertjes vergeleken met de campaign. Je kan namelijk alleen in de campaign alles oppakken en in verhaalmodus door de levels heen werken, terwijl je in de multiplayer gewoon een klein level hebt met kleine waves monsters...
Zware tegenvaller dus, als de campaign mode maar te multiplayeren was, was dit een absolute topper!

Overlord:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/trennas/200706/1180949453_0_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/=HellFire=/200706/1181836952_0_1.jpg
Veelbelovend spel van Nederlandse makelij. Jij bent een evil Overlord, die met behulp van Imps die alles voor je doen je 'evil empire' moet uitbreiden. Er zijn verschillende types imps, en zelf kan je ook vechten en spreuken casten. Heb net de demo gespeeld, en het ziet er vernieuwend en veelbelovend uit. In multiplayer schijn je te kunnen samenwerken om te overleven.
Hij is alleen nog niet uit, dus of die co-op modus echt leuk is kan ik weinig zeggen :)

Serious Sam:
Een grappige recht-toe recht-aan shooter, niet veel voor nodig, gewoon server starten en gaan! In de campaign kan je de gewoon de campaign spelen en hordes monsters neerschieten. Al vond ik deel 2 een beetje tegenvallen wat de "hordes" betreft, en in plaats van dat je meer monsters kreeg als er iemand joined, krijgen de monsters alleen meer HP.

[ Voor 19% gewijzigd door Morax op 20-06-2007 10:55 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
SM --> SGD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Ik ben zelf ook fan van COop spelen met vrienden en wat wij nu meestal doen is:

- Brothers In Arms Earned In Blood, de een het fire team en de andere een assault team. De levels zijn soms aardig pittig maar ontzettend leuk om te doen.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 19:43

TweakJerommeke

Stay a while and listen

De volgende spellen doe ik vaak (en Serious Sam heb ik ook te vaak gedaan):

Doom series, Quake series:
Tja, zeflde als Serious Sam zoiets alleen in kleinere levels en lekker oldskool shooting, alles neerknallen wat je ziet en keys vinden. Voor Doom gebruiken we Zdoom, Quake I -> darkplaces and Quake II -> Quake II Evolved. Bij alle spellen kan je de "story" mode doen. :)

Operation Flashpoint:
Voor de lange co-op sessies. Geen campaign mode maar je kan gewoon 1 missie selecteren die je met veel mensen tegelijk kan doen, bij dit spel heb je wel Teamspeak of iets anders nodig om goed door de missie te komen. Je hebt ook missies die gemaakt zijn door fans, die dynamische missie doelen maakt wat voor uren speelplezier zorgt. Als je de koude oorlog beu begint te worden kan je nog de mod Finnish Defence Forces download die ook een userdatabase heeft waar 500+ missies in staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 15:01
Ik speel met 2 vrienden aardig wat co-op games. Voornamelijk de Ghost Recon serie en de Rainbow Six serie. Het geeft een echte kick om alle maps op het moeilijkste niveau te clearen en de herspeelbaarheid is lekker hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zie de topicwarning. Onderbouw even waarom je juist deze co-op games speelt :)

[ Voor 66% gewijzigd door Crash op 15-06-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-10 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Laatst op een lan ontzettend veel lol gehad met de invasion mode van ut2004 !

Friendly fire staat dan automatisch uit volgens mij, en dat is maar goed ook, ontzettend hectisch! Maar o zo gaaf :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
Splinter Cell: Chaos Theory en Halo: Combat Evolved. :)

Het leuke in Chaos Theory is dat de co-op missies verbonden zijn aan de missies in de singleplayer. Zo zal Sam Fisher op een punt komen waar hij contact maakt met de Splinter Cell's in opleiding (die je speelt in de co-op missies). In een co-op missie hoor je Sam Fisher contact met jou maken. Erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainbow Six Vegas:

Dit spel heb ik speciaal gekocht voor co-op modus, ik logeerde toen bij een goede vriend van me, hebben we allebei dit spel gekocht en zijn we zo een paar dagen mee bezig geweest, en daarna natuurlijk alles op moeilijkst proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Dungeon Siege (met de uitbreiding Legends of Aranna) en Dungeon Siege II kun je ook coop spelen.

Met Dungeon Siege kun je coop het hele verhaal doorlopen dat je ook single-player kunt spelen. Hier en daar zul je wel wat stukjes verhaal missen omdat een mede-gamer de conversie met een NPC doet wn de quest aanneemt, maar al met al is het verhaal goed te volgen. Het mooie daarbij is dat je allemaal steeds beter wordt, en dat zie je ook op het scherm. Vooral als alle spelers een andere kant op ontwikkelen (melee, ranged, combat magic of nature magic) dan is samenwerking echt leuk omdat je elkaar aanvult.

Dungeon Siege en de opvolgers zijn met maximaal acht mensen tegelijk te spelen.

<offtopic>
Over tegenvallers gesproken: ik hoorde over Painkiller en dacht al dat dat de multiplayer opvolger van Serious Sam zou worden. Helaas bleek het spel helemaal geen coop multiplayer te hebben, dus gezamelijk door de levels heenknallen zat er helemaal niet in.
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Chiel340 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:40:
Ik ben zelf ook fan van COop spelen met vrienden en wat wij nu meestal doen is:

- Brothers In Arms Earned In Blood, de een het fire team en de andere een assault team. De levels zijn soms aardig pittig maar ontzettend leuk om te doen.
Brothers in Arms is een titel die geloof ik totaal aan me voorbij is gegaan, het is dan ook gewoon de storymode die je met zijn tweeen doorloopt neem ik aan? :) Ik zet hem er iig alvast bij
TweakJerommeke schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:49:
De volgende spellen doe ik vaak (en Serious Sam heb ik ook te vaak gedaan):

Doom series, Quake series:
Tja, zeflde als Serious Sam zoiets alleen in kleinere levels en lekker oldskool shooting, alles neerknallen wat je ziet en keys vinden. Voor Doom gebruiken we Zdoom, Quake I -> darkplaces and Quake II -> Quake II Evolved. Bij alle spellen kan je de "story" mode doen. :)

Operation Flashpoint:
Voor de lange co-op sessies. Geen campaign mode maar je kan gewoon 1 missie selecteren die je met veel mensen tegelijk kan doen, bij dit spel heb je wel Teamspeak of iets anders nodig om goed door de missie te komen. Je hebt ook missies die gemaakt zijn door fans, die dynamische missie doelen maakt wat voor uren speelplezier zorgt. Als je de koude oorlog beu begint te worden kan je nog de mod Finnish Defence Forces download die ook een userdatabase heeft waar 500+ missies in staan... :)
De oude doom en quake spellen, of hebben we het over Doom 3? Quake I en II zijn wel ERG oud imho :X

Operation Flashpoint vond ik een baggerspel, en de nieuwe versie schijnt niet veel beter te zijn. En volgens mij is dat ook zo'n spel dat je een half uur je load-out moet regelen, dan nog een kwartier van je drop-punt moet lopen en dergelijke. Een beetje voor de hardcore gamer dus, maar ik zet hem erbij, ondanks dat ik het niets vind ;)
WallieBTY schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:53:
Ik speel met 2 vrienden aardig wat co-op games. Voornamelijk de Ghost Recon serie en de Rainbow Six serie. Het geeft een echte kick om alle maps op het moeilijkste niveau te clearen en de herspeelbaarheid is lekker hoog.
Is dat niet een beetje zoals Operation Flashpoint, dat je een half uur bezig bent om een team samen te stellen en wapen loadout te kiezen, of valt dat bij de laatste titels in die series wel mee? De laatste die ik probeerde van beide series was alweer een tijdje geleden. Ik zet ze er wel bij trouwens :)
D. Ninjai schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:04:
Splinter Cell: Chaos Theory en Halo: Combat Evolved. :)

Het leuke in Chaos Theory is dat de co-op missies verbonden zijn aan de missies in de singleplayer. Zo zal Sam Fisher op een punt komen waar hij contact maakt met de Splinter Cell's in opleiding (die je speelt in de co-op missies). In een co-op missie hoor je Sam Fisher contact met jou maken. Erg leuk.
De nieuwe Splinter Cell had ik nog niet geprobeerd, die co-op kunnen spelen klinkt goed! Hoeveel co-op missies zijn er eigenlijk, want de co-op campaign bestaat uit andere missies dan de singleplaayer campaign begrijp ik?

Halo 2: Combat Evolved is vooralsnog alleen voor Windows Vista beschikbaar helaas :(
Malthus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:40:
Dungeon Siege (met de uitbreiding Legends of Aranna) en Dungeon Siege II kun je ook coop spelen.

Met Dungeon Siege kun je coop het hele verhaal doorlopen dat je ook single-player kunt spelen. Hier en daar zul je wel wat stukjes verhaal missen omdat een mede-gamer de conversie met een NPC doet wn de quest aanneemt, maar al met al is het verhaal goed te volgen. Het mooie daarbij is dat je allemaal steeds beter wordt, en dat zie je ook op het scherm. Vooral als alle spelers een andere kant op ontwikkelen (melee, ranged, combat magic of nature magic) dan is samenwerking echt leuk omdat je elkaar aanvult.

Dungeon Siege en de opvolgers zijn met maximaal acht mensen tegelijk te spelen.

<offtopic>
Over tegenvallers gesproken: ik hoorde over Painkiller en dacht al dat dat de multiplayer opvolger van Serious Sam zou worden. Helaas bleek het spel helemaal geen coop multiplayer te hebben, dus gezamelijk door de levels heenknallen zat er helemaal niet in.
</offtopic>
De Dungeon Siege titels waren ook wel leuk inderdaad, die zet ik er meteen bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat niet een beetje zoals Operation Flashpoint, dat je een half uur bezig bent om een team samen te stellen en wapen loadout te kiezen, of valt dat bij de laatste titels in die series wel mee? De laatste die ik probeerde van beide series was alweer een tijdje geleden. Ik zet ze er wel bij trouwens :)
Valt heel erg mee, ze hebben die games 'sneller' gemaakt, of je daar blij mee moet zijn is persoonlijke voorkeur.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swat 4. Je kan het gehele team wat in de single player variant door bots wordt gespeeld vervangen door echte spelers. Helaas heeft het geen voip mogelijkheid, ik weet niet of ze die functie hebben toegevoegd in een patch of in de uitbreiding.
Je kan wat simpele death match games spelen. Het leukste is echter de singleplayer campagne met andere spelen. Dit blijft keer op keer leuk omdat de tegenstanders elke keer weer ergens anders spawnen. Dus je wordt elke keer weer verrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Titan Quest is coop wel leuk als je van Diablo houdt.

Zeker niet zo uitgebalanceerd (want geen blizzard), maar wel 'the next best thing' imo. Niet een spel wat je jaren speelt, maar als coop zeer geschikt omdat het lekker vlot gaat. Verstand op nul, en hakken maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee is zeker niet zo, je host een lan server, dan anders joint, je kiest allebij je uitrusting en gaan met die banaan :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Flashpoint heb ik in het verleden veel met een collega coop gespeeld op een zelf gemaakte custom map (Mark 4 heette die, vast nog wel ergens te vinden op het internet) En dat was een kwestie van spel starten, multiplayer joinen, laden en gaan met die banaan. Niks geen lange team setups en weapon outfits. Kan ik me voorstellen dat je dat met custom maps waarbij je een compleet team leidt wel hebt, maar het leukst vond ik het, gewoon in me uppie. Pakte mn LAW launcher uit een nabij gelegen kratje en gaan maar. Objective was nog geen minuut lopen. Heb me daar erg mee vermaakt.

Wat betreft die opvolger (naja, ofp 1.5) dat is van wat ik heb gehoord bij lange niet zo goed als de eerste. Verwacht van OFP ook geen bf1942 gameplay, want dat is het allesbehalve, meer a la delta force imo.

offtopic: er is wel een operation flashpoint 2 (een echte opvolger) in de maak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neverwinter Nights + Add-ons!

Waarschijnlijk ken je het spel wel, het is een uitgebreide op DnD regels gebaseerde RPG.
Lange speelduur, uitgebreid verhaal, uitdagend, kortom een zeer goed coop te spelen. Ik heb het spel + add-ons menigmaal met één of meer vrienden coop gespeeld, het heeft me nog nooit verveeld. Met name als je het nog niet eerder hebt gespeeld is het denk ik erg leuk om met z'n tweeen de wereld te verkennen en de quests, raadsels en puzzels op te lossen.

Ook deel 2 is aan te raden, hoewel ik deel 1 nog steeds vermakelijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Swat 4 inderdaad, lekker realistisch en nog best moeilijk omdat je dus niet lukraak iedereen zomaar neer mag schieten. Ook erg uitdagend om met een less lethal weapon te spelen, dan moet je dus razendsnel terug vallen op je pistool als je merkt dat de beanbag of traangas geen gewenst effect had. VOIP zit in de add-on (The Stechkov Syndicate)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29
Morax schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Halo 2: Combat Evolved is vooralsnog alleen voor Windows Vista beschikbaar helaas :(
Halo: Combat Evolved is het eerste deel. :) Halo 2 is idd alleen te spelen op Vista. Maar de eerste is echt leuk, nog nooit co-op gespeeld, maar lijkt me wel geinig.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Neverwinter Nights 1 + alle addons van die en je bent heel lang bezig met een verschrikkelijk goeie game :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Binnenkort "Army of Two" en "Kane & Lynch: Dead man" dat worden volgens mij echte co-op toppers in de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Gears of War toch ook?
Je kunt zowel de missies in single-player spelen, maar als er 'n vriend bijkomt kun je lekker met z'n tweeen door exact dezelfde missies heenstruinen!? Tevens is die er op de XBOX en komt op de PC uit!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:57
De nieuwe Splinter Cell had ik nog niet geprobeerd, die co-op kunnen spelen klinkt goed! Hoeveel co-op missies zijn er eigenlijk, want de co-op campaign bestaat uit andere missies dan de singleplaayer campaign begrijp ik?
Uitgebreidere info. :)

Je kunt in de lobby zelf een level naar keuze uitkiezen of de training level doen. Maar de echte missies (er zijn er acht van) staan verbonden met de singleplayer en moet je taken uitvoeren die Sam niet in zijn eentje kan uitvoeren. Leuk zijn al die bewegingen die je kunt doen zoals dat er een hurkt zodat de ander op zijn hand kan afzetten en vervolgens aan een hoge muur hangt, daarna kan de ander via zijn rug over het hek klimmen om de deur open te doen. Zitten ook erg leuke momenten in om samen te doen.

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/9317/coopov8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:27:
Swat 4 inderdaad, lekker realistisch en nog best moeilijk omdat je dus niet lukraak iedereen zomaar neer mag schieten. Ook erg uitdagend om met een less lethal weapon te spelen, dan moet je dus razendsnel terug vallen op je pistool als je merkt dat de beanbag of traangas geen gewenst effect had. VOIP zit in de add-on (The Stechkov Syndicate)
Als je die add on hebt geinstalleerd, kan je dan ook nog de maps van het origineel spelen met voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Timocos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:01:
[...]

Halo: Combat Evolved is het eerste deel. :) Halo 2 is idd alleen te spelen op Vista. Maar de eerste is echt leuk, nog nooit co-op gespeeld, maar lijkt me wel geinig.
Oeps, die bijtitel klinkt echt als die van een sequel :X
Albinoraptor schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:16:
Binnenkort "Army of Two" en "Kane & Lynch: Dead man" dat worden volgens mij echte co-op toppers in de toekomst. :)
Nog niet van gehoord, die ga ik eens opzoeken! Ik zet ze er even bij met een ?, omdat ze nog niet uit zijn :)
CLB schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:21:
Gears of War toch ook?
Je kunt zowel de missies in single-player spelen, maar als er 'n vriend bijkomt kun je lekker met z'n tweeen door exact dezelfde missies heenstruinen!? Tevens is die er op de XBOX en komt op de PC uit!
Gears of War kwam idd naar de PC, dacht ik ook ergens gelezen of gehoord te hebben, die zet ik er dus zeker bij, wel met een ? omdat hij nog niet uit is :)
D. Ninjai schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:21:
[...]

Uitgebreidere info. :)

Je kunt in de lobby zelf een level naar keuze uitkiezen of de training level doen. Maar de echte missies (er zijn er acht van) staan verbonden met de singleplayer en moet je taken uitvoeren die Sam niet in zijn eentje kan uitvoeren. Leuk zijn al die bewegingen die je kunt doen zoals dat er een hurkt zodat de ander op zijn hand kan afzetten en vervolgens aan een hoge muur hangt, daarna kan de ander via zijn rug over het hek klimmen om de deur open te doen. Zitten ook erg leuke momenten in om samen te doen.

[afbeelding]
Oe, dat ziet er erg goed uit! :D

Edit:
Hoewel Army of Two klinkt als een coole co-op game, zie ik dat hij alleen maar uitkomt op de PS3 en de 360, dus ik haal hem uit de lijst :(

[ Voor 3% gewijzigd door Morax op 16-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Denk aan ArmA

Arma is de opvolger van Operation flashpoint en hierbij komen betere grafisk en het knal materiaal is up-to-date.
Hierbij heb je ook vele coop missie's die je met zijn tweeën of meerderen kan spelen.

Denk er wel aan dat in dit spel realisme voorop staat en dat je niet zomaar alles af knalt.

Met de nieuwste patch 1.08 is er veel verbeterd qua performance, maar je hebt nog steeds een zwaar systeem nodig om het te kunnen spelen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik vond Rainbow Six: Vegas ook wel leuk co-op spelen over Xbox Live, lekker tactieken bespreken over de headset wie vanuit welke hoek de kamer binnenvalt enzo, schreeuwen dat je per ongeluk een granaat voor iemand zijn voeten hebt gegooid, etc :P. Nog mooier als je naast elkaar zit met split screen maar dan hou je op een gewone TV niet echt veel zicht over, op een HDTV is wel goed te doen.

Naast de single player missies met meerderen spelen, is het ook mogelijk om co-op terrorist hunt te spelen, een map vol met bad guys die binnen zoveel minuten dood moeten. Aangezien je maar een leven hebt (voor single player missies kan je instellen dat er respawned mag worden) zal je echt moeten samenwerken en elkaars rug moeten dekken.

[ Voor 50% gewijzigd door Rafe op 16-06-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 00:51
is halo: combat evolved wel op de PC te coopen? op xbox wel maar volgens mij hebben ze dat uit de PC versie toen geschrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Zontar schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:55:
is halo: combat evolved wel op de PC te coopen? op xbox wel maar volgens mij hebben ze dat uit de PC versie toen geschrapt?
klopt, in de pc versie zit inderdaad geen Co-op.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Is dat zo? Damn, dan schrap ik die uit de lijst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger altijd de eerste versies van R6 online gedaan via mijn 56K lijntje :+ Maar wat was dat gaaf zeg! Op de graphics hoefte je het niet te doen, maar de gameplay en mods waren ijzersterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We deden we eerst altijd Rainbow 6 : Raven Shield via internet en LAN, een van de leukste coop games die ik ooit heb gespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:37:
[...]
Als je die add on hebt geinstalleerd, kan je dan ook nog de maps van het origineel spelen met voip?
Dat weet ik (nog) niet. De uitbreiding heb ik namelijk nog niet aangeschaft. Ik kwam alleen wel in de specs daarvan tegen dat er VOIP is toegevoegd maar kon daar niet uit opmaken of dat dan ook voor de originele SWAT4 missies geld.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Farcry is ook te Co-Oppen met een patch.

Klik

Of het leuk is? nog niet geprobeerd :p

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
Een paar jaar geleden speelde ik wel eens Operation Blockade tijdens een LAN party.

Operation Blockade is een soort Paratrooper-achtig spel waarbij je in een bunkertje op een heel klein eilandje wordt gezet. Jouw bunkertje wordt vervolgens aangevallen door vliegtuigen, (duik)boten en mannetjes die op het strand gedropt worden. Vanuit je bunkertje moet je alles kapotschieten voordat je zelf vernietigd wordt. Dit spel kun je met maximaal vier spelers tegelijk doen, waarbij iedereen een deel van het eiland en de zee voor zijn rekening moet nemen (maar er is wel overlap tussen de gebieden, dus je mikt regelmatig op een bootje en dan zie je nog net hoe je buurman die tot zinken brengt). Het spel is heel erg simpel, maar (misschien juist daardoor) verschrikkelijk leuk. En je kunt het gezamelijk in een paar uur uitspelen, waarna de laatste missie steeds herhaald wordt.

Het spel gebruikt voor LAN-gaming een oud netwerk-protocol, maar door multiplayer via internet te kiezen, ku je gewoon over TCP/IP spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruisVuur
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08-2021

KruisVuur

...

MexxT schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:12:
Farcry is ook te Co-Oppen met een patch.

Klik

Of het leuk is? nog niet geprobeerd :p
Die heb ik een keer geprobeerd. Ik weet niet of hij nog verder ontwikkeld is maar toen ik hem probeerde, ongeveer een half jaar geleden, was het zeer buggy. Ik weet nog dat het een heel gedoe was om het werkende te krijgen en toen werkte het uiteindelijk.. konden we elkaar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Om over de SNES spellen door te gaan:

1. Kirby. Het is een prachtig mario-achtig spel, maar dan kan je verschillende gedaantes aannemen om zo verschillende aanvallen uit te kunnen voeren. Met z'n tweeen is het al helemaal leuk, want dan kan je zo verschillende figuurtjes combineren (bijvoorbeeld: de ene valt vijanden van dichtbij aan, ander vanaf een afstandje). Wat ik jammer vindt is dat player2 altijd onderschikt is aan player1 en dat de spellen relatief makkelijk en snel uit te spelen zijn.

2. Pocky & Rocky. Dit spel is een zelda-achtig spel. Het is alleen geen RPG, maar het ziet er gewoon zelda-achtig uit :p . Ook dit kan je natuurlijk samen spelen. Player2 kan ook nu verschillende gedaantes aannemen en zo kan je weer verschillende aanvalsstrategieen bedenken. Ik heb het niet zo veel gespeeld, maar het is wel heel leuk.

3. Bomberman. Een klassieker, ik geloof dat iedereen het wel kent. Het is ongelovelijk leuk om dit met z'n vijven tegelijkertijd te spelen. De story-modus kan met maximaal twee players. Ik vind vooral de battle-modus (met zo'n vijven :D ) leuk. Nadeel is dat het spel na een tijdje gaat vervelen.

Het is best lastig om aan deze spellen te komen, als je al een SNES hebt. Maar het is wel makkelijk om de spellen op een emulator te spelen, en dat kan dan ook via een netwerk of internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Laatst online: 06-10 11:05

Sinester

Game Guru

Vroeger Speelde ik sven coop met een vriend, dat was een mod voor half life waarmee je de singleplayer game en extra dingen samen kon doen, erg leuk was dat altijd

zoiets is ook in de maak voor HL2 maar of er al iets echt af is weet ik niet

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 22:34
Oeuw, Titan Quest!

Dat is zó heerlijk om samen te spelen met co-op.
Het is zelf zo leuk, skype aan, bureaustoel in de relax stand, iets te drinken en gaan met die banaan!
En daarna gewoon opnieuw beginnen op epic! :)

aanrader!
hamachi FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Malthus schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:41:
Een paar jaar geleden speelde ik wel eens Operation Blockade tijdens een LAN party.

Operation Blockade is een soort Paratrooper-achtig spel waarbij je in een bunkertje op een heel klein eilandje wordt gezet. Jouw bunkertje wordt vervolgens aangevallen door vliegtuigen, (duik)boten en mannetjes die op het strand gedropt worden. Vanuit je bunkertje moet je alles kapotschieten voordat je zelf vernietigd wordt. Dit spel kun je met maximaal vier spelers tegelijk doen, waarbij iedereen een deel van het eiland en de zee voor zijn rekening moet nemen (maar er is wel overlap tussen de gebieden, dus je mikt regelmatig op een bootje en dan zie je nog net hoe je buurman die tot zinken brengt). Het spel is heel erg simpel, maar (misschien juist daardoor) verschrikkelijk leuk. En je kunt het gezamelijk in een paar uur uitspelen, waarna de laatste missie steeds herhaald wordt.

Het spel gebruikt voor LAN-gaming een oud netwerk-protocol, maar door multiplayer via internet te kiezen, ku je gewoon over TCP/IP spelen.
Heb net de demo gevonden en uitgeprobeerd, wel een lekker heerlijk arcade-spel in de categorie "hersenloos knallen" :) Deze gaat ons denk ik wel de nodige uurtjes plezier opleveren, ik zet hem er zeker bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
In dit topic ben ik Joint Operations ook nog niet tegengekomen (maar misschien heb ik er overheen gelezen). Joint Operations is een tactische FPS die zich afspeelt in zuid-oost Azië. Het lijkt een klein beetje op Ghost Recon (ik ken weinig andere games die erop lijken, dus een betere vergelijking weet ik niet), waarbij je met een team de terroristen/vrijheidstrijders/revolutionisten moet uitschakelen.

In tegenstelling tot Ghost Recon heb je hier beschikking over voertuigen, waardoor samenwerking soms nog iets meer voldoening geeft. Tijdens LAN-parties is het een groot feest als iemand vanuit een helicopter aan het sniperen is, of als twee man op een cross-motor door de vijandige linies breken. Je kunt het met vrij veel mensen spelen, maar ook met twee of drie man zijn de meeste maps goed te doen. Per map kun je een half uur tot meer dan een uur bezig zijn.

Het spel zelf is Joint Operations: Typhoon Rising, de uitbreiding is Joint Operations: Escalation. Deze zijn ook samen te koop als Joint Operations: Combined Arms. En volgens mij kun je het spel op dit moment redelijk goedkoop in de winkel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 17:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Welke ik nog mis is Delta Force 3: Land Warrior.. hele goede CO-OP. Goed tactische spel met toch nog een redelijk grafische kwaliteit.

Zelfs een wiki pagina -> http://en.wikipedia.org/w...y:Cooperative_video_games

[ Voor 24% gewijzigd door Falcon op 19-06-2007 15:54 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Starsky & Hutch heeft ook een co-op mode: de 1 kan zich dan concentreren op het sturen, de ander op het uit het raam hangen en schieten (staat garant voor een boel keer roepen: "stuur nou eens normaal, zo kan ik niks raken!" :+)
Het is een arcade game dus er zijn ook div. powerups 'op te pakken' met de auto.
Verder zijn er uiteenlopende missies, en heeft het wel iets van GTA (behalve dan dat je niet uit de auto kunt :P).

Afbeeldingslocatie: http://www.starsky-and-hutch.com/images/shot3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 13:29

FikkieHo

Wokmaster

Er komt de nieuwe medal of honor aan.. MOH Airborne. Men zegt dat er ondersteuning is voor 4 player co-op in de campaign.. Maar het zijn slechts geruchten.

Als het waar is, zou dat fantastisch zijn, want fps van MOH voor de PC is altijd wel lachu geweest.. En moeilijk

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-10 16:57

The Zep Man

🏴‍☠️

Falcon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:23:
Welke ik nog mis is Delta Force 3: Land Warrior.. hele goede CO-OP. Goed tactische spel met toch nog een redelijk grafische kwaliteit.
Dat spel herinner ik mij nog wel. Vooral die missie met die drie piramides kon ik in mijn uppie perfect doen (zonder ook maar 1x gespot te worden door de vijand). Joint Operations is meer een arcade-achtig vervolg op DF3: LW. De coop zit in beide games wel snor.

Ik (en een goede vriend van mij) zijn ook fans van goede coop games. Overigens vind ik dat in de TS ook wel Doom 1 en 2 genoemd mogen worden, net als Quake 1 en 2. Deze waren allemaal (vanaf de originele 'final' versie) te coopen over een modem, null modem of IPX netwerkje. Urenlang heb ik mij hiermee vermaakt. Ik weet nog heel goed dat ik aan mijn 'kameraad' vroeg om te wachten zodra ik de teleporter door was. Natuurlijk sprong hij er meteen in nadat ik erdoorheen was, waardoor ik dood ging en hij verder kon. :+ Mooie tijden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 18:05

Gem

Vergeet System Shock 2 niet ! deze is met de co-op patch ook samen te spelen (super game trouwens). Vroeger altijd Redneck rampage co-op gespeeld en volgens mij Blood ook , deze games moeten wel via IPX dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-08 21:56

JeromeB

woei

Alien vs Predator op de CPS2 is één van de betere side-scroller beat'm ups. Je moet levels afwerken en zoveel mogelijk aliens/predators/marines neermeppen. Ik vond dit spel leuker dan Final Fight en Double Dragon. Ik meende dat je het spel met maximaal 3 personen kan spelen.

De Metal Slug serie moet bij iedere gamer nog wel bekend zijn. Metal Slug is misschien wel de bekendste side-scroller shooter. Deze serie is natuurlijk beschikbaar voor de NeoGeo, maar ik meende dat er ook allerlei console-versies beschikbaar zijn.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brothers in Arms is een titel die geloof ik totaal aan me voorbij is gegaan, het is dan ook gewoon de storymode die je met zijn tweeen doorloopt neem ik aan? :) Ik zet hem er iig alvast bij
Je moet wel wat specifieker zijn, aangezien "Brothers in Arms: Road to Hill 30" geen co-op modus heeft, maar "Brothers in Arms: Earned in Blood" wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zoals eerder genoemd: SWAT 4 is geniaal! Je kan inderdaad missies spelen met meer man. Je krijgt echt het gevoel dat het écht is (zeg maar, dus tis niet dat je gewelddadiger wordt hoor ;)) Het mooie van het spel, maar dat is niet alleen bij de co-op, is dat je niet zo zeer alles moet afknallen, maar dat je ook beloond wordt door dingen heel te laten, of gewoon kei hard gestraft wordt als je iemand killed. Dat is ook leuk als je Team vs Team doet, dan moet je echt oppassen dat je sommige tegenstanders wel raakt, maar sommige ook niet. Juist als niet AI speler kun je daar heel lekker op in spelen })

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
SWAT 4 is idd top, rainbow 6 vegas (heb alle series gecoop'ed) is ook top. Armed Assault is ook altijd erg strak, OFP heb ik alleen al helemaal grijs gespeelt in coop. Titan quest was echt lachen echt mad lang ge-cooped

Jezus ik heb echt elke FPS game die redelijk te coop'en is uitgespeelt in coop :)

* evilpin0 is coop fanaat

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00

HugoBoss1985

Xenotech

Leuk intiatief, dit topic!

Rainbow Six Vegas op de pc.

Waarom?

Omdat het gewoon een super vet spel is, technisch is het heel mooi en de actie is gewoon vet.
De coop modus is leuk omdat je samen moet werken zodat je een level uitspeelt.
Het spel is op de moeilijkste stand ook uitdagend.
Als één van de medespelers dood gaat, kan de ander wel verder spelen maar dat is niet zo leuk voor degene die over is.
Wat wij meestal doen is zelfmoord plegen als één van ons dood gaat.

In het verleden heb ik via LAN ook farcry coop en doom 3 coop gedaan.

Dat kon via mods gedaan worden maar die waren toentertijd nogal buggy.
Binnenkort ga ik dat weer proberen, voor doom 3 zijn er weer nieuwe coop mods!

Ik zag net nog iemand die het over Alien Versus Predator had, dat heb ik nog via lan gedaan!
Ook erg leuk om lekker aliens af te knallen.
Jammer dat het spel tegenwoordig problemen heeft met nvidia kaarten.
Blijft voor mij wel een coop klassieker.
Je spawnt allebei op het begin van een map, als iemand dood gaat word hij gewoon op die plek gespawned.

Waar ik al een tijdje op wacht is een COOP mod (misschien zit het in die aangekondigde "grote" patch?) voor STALKER.
Het lijkt me gewoon geweldig om samen met een vriend in de wereld van Stalker te kloten.
Lekker pilsje erbij en gewoon de hele avond Stalken!

[ Voor 32% gewijzigd door HugoBoss1985 op 25-06-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

[...]
Operation Flashpoint vond ik een baggerspel, en de nieuwe versie schijnt niet veel beter te zijn. En volgens mij is dat ook zo'n spel dat je een half uur je load-out moet regelen, dan nog een kwartier van je drop-punt moet lopen en dergelijke. Een beetje voor de hardcore gamer dus, maar ik zet hem erbij, ondanks dat ik het niets vind ;)
Het doet me iedere keer zo pijn als je dat zegt :'( maar een andere noot...

- je hoeft echt niet een half uur met je load-out te spelen, het gaat prima met een standaard loadout, als de optie per missie al beschikbaar is is dat alleen voor de liefhebbers.

- een kwartier van drop punt naar punt lopen? dat valt reuze mee en varieert per missie, sommige missies kennen dit niet eens, maar ik begrijp dat de speelsnelheid een beetje "laag"gevonden kan worden.

Het probleem met flashpoint en arma, is dat ze niet geheel bugvrij worden geleverd, daarmee schaar je al een heleboel potentiele fans/gamers over het verkeerde spreekwoordelijke kammetje, Flashpoint is nu wel vrij oke om te spelen, de grootste physics en algemene bugs zijn er uit, de meeste bugs die je nu tegenkomt zitten dan in foutjes van de community missie makers, maar Arma is wat dat betreft idd nog een ramp ;)
Het heerlijke aan flashpoint is, en blijft, dat je elke missie opnieuw kan spelen en dat deze dan anders verloopt, je weet nooit echt wie je waar kunt verwachten, en wat er allemaal mis kan gaan, je kan een AI team aansturen precies zoals jij dat wilt, mits je het systeem een beetje onder controle hebt, de game is zo scriptable dat je er RTS/FPS mengelmoes mee kunt spelen, Helikopteroorlogen, tankoorlogen, of gewoon te voet je snode plannetjes kunt uithalen, tsja, je moet er maar van houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Weet iemand al of crysis ook in Co-op gaat? Heb geruchten gehoord van wel... :P

Dat zou denk ik wel een mooi spel zijn voor coop, actie en omgeving zijn erg mooi.

[ Voor 35% gewijzigd door D-Day op 06-11-2007 16:00 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 21:48
fout

[ Voor 99% gewijzigd door Meddow op 06-11-2007 16:04 ]

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brothers in arms is geweldig in co-op.
elkaar backuppen en zo is geweldig uitgevoerd.
je kan het spel zonder hulp van of een bot of een team player gewoon niet halen
ook de singel player is niet slecht alleen het plaatsen van je manschappen gaat wel eens verkeerd waardoor ze letterlijk tegen de muur worden geplaatst :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistance fall of man op de PS3 is ook een aanrader! alleen spel op zich begint na 4 a 5 uur spelen beetje saai te worden. steeds het zelfde steeds apparte struiners neerknallen weinig nieuwe wapens of andere gadgets onderweg.
Verder ziet het er grafisch vet uit. Startpost mag ook wel eens van een update voorzien worden
Pagina: 1

Let op:
Onderbouw je post met meer dan 2 regels!