Toon posts:

[C#] Variable uit code-behind in pagina oproepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een ASP-website omzetten naar een ASP.NET C# site. Op zich is dat geen probleem, alleen zitten er in de originele website een aantal ASP-trucjes die je niet zo maar naar ASP.NET kan omzetten.

Daarom ben ik die code dus aan het aanpassen, en daarvoor zou ik nu in de aspx-pagina zelf, de inhoud uit een variable moeten kunnen oproepen die in de code-behind staat. Ik heb hier geen enkele ervaring mee, omdat ik altijd in code behind programmeer.

Kan iemand me zeggen hoe ik in de aspx een variable uit de code-behind kan oproepen. Ik heb al geprobeert met <%# Eval("variabele") %>, maar zonder succes.

EDIT: Eigenlijk zou het gewoon nog veel handiger zijn als iemand een voorbeeld kan posten van hoe je een IF-ELSE maakt in de aspx pagina, waarbij de conditie dus voor een deel gebruikt maakt van die variabele uit de code behind.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 17:44 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Een IF..ELSE in de aspx kan voor zover ik weet alleen met JavaScript. Omschrijf eens precies wat je wilt doen? Welke .NET versie gaat het over?

[ Voor 13% gewijzigd door Mastermind op 14-06-2007 18:27 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

mulder

ik spuug op het trottoir

Je code behind is in feite een class, hier kun je een public property aan toevoegen die je in je aspx kunt gebruiken.

oogjes open, snaveltjes dicht

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:08

xos

In de aspx pagina neem het volgende op:
code:
1
<%= MyVar %>

En in je code behind class de volgende property
code:
1
2
3
4
public string MyVar
    {
        get { return "value"; }
    }

Verwijderd

Topicstarter
Om dit topic op een deftige manier af te sluiten:
Het probleem is ondertussen opgelost geraakt. Na veel zoeken bleek de oorzaak gewoon te liggen bij het feit dat ASP-site met includes werkt, en dat ASP.NET hier niet zo gek van is als je dan nog programmeert in die includes.

Ik heb dus de geïnclude delen uit de ASP-site omgezet naar UserControls en nu werkt het allemaal zoals het hoort.

Toch bedankt aan iedereen die op deze vraag gereageerd heeft.