Toon posts:

[XP] Disc image 4,5 Gb (NTFS) verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 90gb aan video, audio en foto's te hebben overgepompt naar mijn externe HD blijven er nog een paar grote betanden achter op mijn schijf. Het betreffen 2 Nero Disc Images van 4,5gb ieder en een MDF bestand van 4,4gb.

De schijf waar ze op staan is op basis van NTFS geformatteerd maar heeft 66gb vrije ruimte. Toch krijg ik een foutmelding die aangeeft dat er onvoldoende schijfruimte beschikbaar is om het bestand te verplaatsen .....

Nu heb ik inmiddels begrepen (weet niet of het klopt) dat NTFS een maximale bestandgrootte kent van 2 of 4 gb en dat dat een mogelijke reden is waarom het niet overgezet kan worden.

Ik zou de bestanden wellicht ook kunnen delen .. maar heb geen idee hoe.

Iemand een idee ?

Verwijderd

FAT32 kent een maximale bestandsgrootte van 4 GB, NTFS heeft die beperking niet, of veel later pas.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-03 13:52

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:26:
Ik zou de bestanden wellicht ook kunnen delen .. maar heb geen idee hoe.

Iemand een idee ?
Simpel, splitten met Winrar.

En idd, wat de user hierboven zegt is correct

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je zegt: de schijf waar ze op staan is NTFS.

Hoe zit het met de (externe) schijf waar ze naartoe moeten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:29:
FAT32 kent een maximale bestandsgrootte van 4 GB, NTFS heeft die beperking niet, of veel later pas.
De huidige implementatie kan maar file op NTFS aanmaken van maar 16 TiB, niet een limiet waar je dagelijk tegen aan zult lopen.

winrar heeft een optie om files te splitsen

Je exterene HD om te zetten (met "convert" ) is niet zondermeer aan te raden aangezien NTFS niet geunmount kan worden in mijn ervaring, terwijl FAT(32) dit beter ondersteund.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:46:
[...]

De huidige implementatie kan maar file op NTFS aanmaken van maar 16 TiB, niet een limiet waar je dagelijk tegen aan zult lopen.

Je exterene HD om te zetten (met "convert" ) is niet zondermeer aan te raden aangezien NTFS niet geunmount kan worden in mijn ervaring, terwijl FAT(32) dit beter ondersteund.
en weer wat geleerd! thnx!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
alt-92 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:35:
[...]

je zegt: de schijf waar ze op staan is NTFS.

Hoe zit het met de (externe) schijf waar ze naartoe moeten?
Grote kans dat dit de oplossing is ja..

Systeem Specs

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Als je de schijf in uitsluitend een windowsomgeving gebruikt, dan ik de externe scijf wel converteren naar NTFS
NTFS heeft namelijk nog veel meer voordelen boven fat32
Je kunt NTFS ook benaderen in Windows 9x en DOS mbv NTFS4DOS
NTFS is zelfs bereikbaar in linux, maar dat loopt toch nog niet zo goed, dus dan is de convert afgeraden.
Ook zo je een 2 partietie kunnen maken in de lege ruimte, en enkel deze omzetten naar NTFS.

Rar splitten is heel gemakkelijk en snel, maar dan zit je nogatlijd met fat32 opgescheept.
Aan u de keuze dus

http://www.softfocus.be/

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Kende heel deze optie in Winrar eigenlijk niet ... maar dit is dus meteen de oplossing ! Zo eenvoudig achteraf ! LOL

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

unmounten waarin, en waarmee?

ntfs-3g heeft er absoluut geen issues mee, prima read/write support, gebruik het zelf met Buntu en een USB harddisk met NTFS.

Eigenlijk is FAT32 niet meer nodig (gelukkig).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alt-92 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:16:
[...]

unmounten waarin, en waarmee?
Windows XP SP2 (dit sub forum heet windows cleints....) met de standaard ontkoppel tool uit je system tray. Die meld altijd dat hij niet goed ontkoppeld kan worden. (=unmounten, ik heb wel een unix achtergrond)

PS, weer iets geleerd over NTFS-3g.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 26-06-2007 09:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ik heb 2 ntfs schijven op usb, en die hebben geen probleem om te ontkoppelen (unmounten, whatever) in windows ;)
Pagina: 1