Toon posts:

hp d530 mobo stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP D530 staan, met een ASUS P4SD moederbord. Nu is het probleem dat hij wel aan gaat, maar geen beeld oid geeft. Ventilators gaan draaien, harde schijf begint te draaien etc. Tevens brandt de led op het moederbord. Alle onderdelen vertonen geen schade, elco's in orde etc, enige waar de pc last van gehad zou kunnen hebben is stof.

Heb een agp en pci videokaart geprobeert, beide gaven ook geen beeld. De pc speaker geeft ook geen piepjes, koptelefoon in geluidsuitgang geeft ook geen spraak melding zoals soms wel bij asus. Ledjes aan de voorzijde geven ook geen rare knipper code.
Als ik de processor eraf haal, krijg ik wel een rood knipperend ledje en gaat pc ook niet aan, dus neem aan dat de processor nog in orde is.
Geheugen eruit maakt geen verschil, helaas geen ander reepje om te testen, zou dit het kunnen zijn?
Of is het moederbord zelf stuk ondanks dat de led nog wel brand?

De HP helpdesk heb ik ook al gecontacteerd en die wisten het probleem niet op te lossen en dachten dat het de vga stuurchip was. Maar ik vraag me dan af of dmv een agp/pci videokaart die chip niet omzeilt wordt?

Iemand een idee?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Voeding?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Wellicht is het mobo gewoon stuk, of de voeding. Het beste is testen door onderdelen gewoon te testen.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is het niet, heb er een andere zeker werkende aan gehangen en hetzelfde probleem blijft.
Enige wat ik nog zou kunnen testen is door een ander geheugenreepje erin te stoppen. Dan moet ik even op zoek gaan naar een reepje. Maar hoort een mobo geen piepje oid te geven als er geen of defect geheugen in zit of sowieso wel beeld te geven maar met een error oid.

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zabazz nog steeds problemen met deze pc?

check dit ff HP D530 probleem

heb zelf net 7 pc's aangemeld bij HP voor nieuwe mobo's. Wordt ook geruild als je garantie er al opzit maar deze regeling geldt tot 01-01-2008.