Vista (32bit) Realtek driver probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:21
Heb een moederbord: Asus M2V met een onboard geluidskaart van Realtek...... als ik nu de driver download van asus.com en deze installeer is alles goed...... het geluid werkt naar behoren, totdat hij op een gegeven moment tijdens het opstarten (willekeurig) een keer opnieuw naar de driver gaat zoeken en een of andere standaard audio driver installeert, deze werkt niet! Geen geluid meer.......

ik moet nu bijna 1 keer per week de setup van realtek draaien om weer paar dagen geluid te hebben, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Als je naar de driver gaat kijken op het moment dat je geen geluid hebt en de namen van de bestanden op schrijft, de setup draait, reboot en dan de bestanden die je hebt genoteerd een andere naam geeft (of verwijderd) dan ben je voor altijd van het probleem af. Windows vindt namenlijk dat hij het beter weet, daarom zet hij iedere keer de oude (verkeerde) drivers terug.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal de driver eens van realtek zelf vandaan?
Asus is nou niet bepaald de snelste als het gaat om driversupport (updates)...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn laptop heeft ook een Realtek geluidskaart. Vista installeerde zelf de drivers hiervoor (HD audio codec). Ik heb ook nog een hardware shuifregelaar voor volume, dus ging ik naar de Realtek site zelf om daar de driver van te installeren. Geen enkel probleem dat het naar een andere driver ging.
Zoals Alt-92 dus al zei, download de drivers van de maker zelf, niet van Asus. Zoiezo heeft de moederbord fabrikant nooit de laatste versie van de driver beschikbaar.

Commandline FTW

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:21
Nu heb ik via google deze site gevonden: http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Maarr..... wanneer ik deze wil installeren wordt er wel 100x gevraagd of dat ik dit wil toestaan en de setup lijkt op een gegeven moment niet verder te gaan..... :S

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat moet je in hemelsnaam met de driver van de AC'97 kaart als je de Realtek HD Audio hebt. Dit staat er bij je mobo op de asus site:
Audio: Realtek ALC 660, 6-kanaals High-Definition Audio CODEC
Of heb je de Asus M2V-TVM? Zoja, vermeld dat dan beter in je OP. Asus heeft de nare gewoonte om van een type mobo 2+ versies uit te brengen met weer net andere hardware erop.

Als je de AC'97 versie hebt en daar echt zeker van bent, gewoon installeren. De drivers van Realtek zijn vaak niet digitaal ondertekend door MS, daar krijg je die meldingen over. Ze werken prima, beter dan die rommel van Asus. Dat zal vast een van de eerste beta's zijn geweest.

Toch wel apart trouwens, jouw chip, de ALC660 staat niet op de site bij reference guides.

[ Voor 6% gewijzigd door Hero of Time op 15-06-2007 01:09 ]

Commandline FTW

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 03:38
Oplossing heb ik hier gegeven
Pagina: 1