[c2d] Allround/game systeem aangeschaft [> 600 EUR]

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers

Aangezien mijn huidige systeem niet meer voldoende is voor wat ik wil, heb ik een tijdje geleden het besluit genomen om mijn computer te upgraden.

Dit heb ik momenteel:
Moederbord: K7S5A
Geheugen: 512 DDR SDRAM
Processor: AMD Athlon XP 1800+
Graka: ATi Radeon 9600 pro
HD: Western 40 gig HD (7200 toeren/m)

Ik wil upgraden omdat mijn huidige systeem simpelweg te traag is geworden. Met mijn nieuwe systeem die ik vandaag besteld heb bij digitique wil ik gaan gamen en multimedia applicaties gaan draaien. Hierbij kan je denken aan adobe CS2 (allicht CS3), dreamweaver etc.
Deze wil ik tegelijk kunnen draaien, met ondertussen iTunes, virusscanner, msn en de standaard meuk op de achtergrond.
De games die ik verwacht te gaan spelen zijn ghotic 3, oblivion en wat shooters als bf2. Dit zal in beperkte mate zijn, en puur voor de ontspanning :X

Het systeem wat ik heb besteld zie je hieronder staan. Bij elk onderdeel geef ik een toelichting waarom ik voor dat onderdeel heb gekozen.

Artikelen
1 x ANTEC LIFESTYLE SONATA II EC € 92,50
( Naast het feit dat dit een goede kast is, zit er een goede voeding in, en niet een el-cheapo voedinkje zoals bij de x-gears )

1 x ARCTIC FREEZER 7 PRO € 17,00
( Aangezien de aarde langzaam maar zeker steeds warmer wordt, is het belangrijk je cpu goed fris te houden deze zomer, zeker met de geplande OC )

1 x GIGABYTE GA-965P-DS3 € 98,50
( Tja, lees de reviews zelf maar. Dit is een goed bord met relatief veel mogelijkheden )

1 x KINGSTON 2X 1GB PC2-5300/677 € 64,85
( Voor diegene die aan een computer upgrade denken: koop in ieder geval je geheugen deze maand nog, de prijs gaat omhoog vanaf juli )

1 x SAPPHIRE RADEON X1950 PRO 256 MB € 137,20
( Poeh.. na veel wikken en wegen toch voor deze gekozen. Ik heb de kaart al goedkoper gezien bij cool-prices, alleen de totaalprijs bij digitique was vrijwel hetzelfde en dat terwijl de service van digitique toch wat hoger ligt. Ik wilde geen kaart met DX10, ik heb er nog niets aan, maar betaal er wel de jackpot voor. Voor dezelfde tarieven heb je een betere DX9 kaart. Oorspronkelijk had ik de 7600GT en 7900GS voor ogen, maar de sapphire kwam er uiteindelijk het beste uit qua prijs/prestatie verhouding )

1 x INTEL CORE 2 DUO E4300 BOXED € 110,45
( Waarom een duurdere C2D kopen, vanwege de 1mb extra cache? Ik vond dat de meerprijs niet waard, en ga deze CPU overclocken, want daar is deze kaart voor gemaakt :) )

1 x SAMSUNG HDD 320GB 16MB SATAII € 69,35
( Tijdenlang had ik de seagate voor ogen, maar deze blijkt toch veel geluid te produceren. Deze spinpoint is een stuk stiller en scheelt niet in de prijs )

Ik neem mee vanaf mijn huidige configuratie: voorlopig nog mijn toetsenbord + muis, 17" tft scherm, all-in-one HP printer, draadloos netwerk, speakers.

Owee diegene die mijn nieuwe systeempje afkraakt, ik heb namelijk al besteld :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 15:58 . Reden: lay-out iets verbeterd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ehm, ik lees eigenlijk geen vraag, maar constateer dat je al besteld hebt :? . En nu? Overigens heb ik exact hetzelfde systeem op het oog, alleen zoek ik nog verder naar een andere kast.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 14-06-2007 16:00 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geen vragen meer ;). Het is een mooi overzichtje voor andere tweakers die net als ik een klein budget hebben, en daar het maximale uit willen halen.

Ik heb trouwens ook lang getwijfeld over de kast. Maar door de voeding die erin zit, was ik verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Goed overklok systeem idd. Alleen geen ICH8R/ICH9R southbridge. Damn man, die hardeschijven dalen echt. Tijdje geleden kocht ik 320GB voor ~ € 90,-

[ Voor 40% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 14-06-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt het systeem al bestelt, maar wilt geen input? Dan hoef je ook geen topic te openen.
Systeemspecs kun je gewoon in je Tweaker Gallery homepage kwijt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.