Toon posts:

Load van videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben binnenkort van plan een nieuwe videokaart te kopen. Nu heb ik 2 vragen:

- Wat is de load van 8800 en 2900 kaarten?
- Wat voor voeding heb ik nodig voor deze kaarten?

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er bij vraag 2 meer om het aantal watt voeding wat ik het beste kan nemen wanneer ik zo'n videokaart wil gebruiken.

Verwijderd

Beide fabrikant (Ati/AMD en nVidia) geven gewoon aan wat ze aanbevelen qua voeding. Is goed te vinden op hun websites.

Wat betreft het verbruik kun je het best wat reviews van de kaarten opzoeken; er zijn er altijd wel een paar waar het verbruik getest wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 16:09 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:07:
Het gaat er bij vraag 2 meer om het aantal watt voeding wat ik het beste kan nemen wanneer ik zo'n videokaart wil gebruiken.
Je moet niet alleen naar het wattage kijken, maar ook naar het aantal A dat ze op de 12V lijnen kunnen leveren. Dat is ook belangrijk. Maargoed, lees bovengenoemd topic door en je komt er vanzelf uit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het aanbevolen vermogen wordt door ATi, nVidia en ook de fabrikanten van de kaarten zelf zo goed als altijd tussen de specificaties gezet. En dan zijn er ook nog reviews waarbij het verbruik wordt getest.

Naar mijn mening is je inzet ver beneden pijl. Hier op GoT verwachten we eigen inzet alvorens je een topic opent, zie daarvoor ook Het algemeen beleid

Wat betreft voedingadvies stel ik voor om Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 door te nemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.