Toon posts:

Overloop foto in PS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn website een foto vanuit alle hoeken over laten lopen van 70% grijs naar de foto (een soort gradient dus).
De foto moet als het ware ingefade worden... ben nou al een tijd aan het prullen maar krijg het niet voor elkaar, weet iemand hoe dit moet?

Verwijderd

4 verschillende layers wellicht? En vanuit elke layer zo'n verloop maken met het gradient tooltje?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou de achtergrond 70% zwart maken en één laag erboven de foto plaatsen. Dan de hele foto selecteren en met feather de selectie een X aantal pixels kleiner maken. Deze X aantal pixels verlopen dan. Even ctrl-shift-i doen om de selectie om te keren en een delete-tje om de rand weg te halen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Bedoel je iets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://vincentklop.nl/tweakers/Sik_70_mid.jpg

Dat is namelijk best gemakkelijk te doen ;)

Gewoon een tweede laag aanmaken onder je huidige laag, deze een fill geven van 70% grijs (of welke andere kleur je maar naartoe wilt).

Vervolgens een layer-mask aanmaken op je foto waar je met de gradient paintbucket een circulair verloop maakt. En voila, dat is het :)

De PSD van deze foto is hier te vinden: PSD

P.S. De foto die ik gebruikt heb is niet door mij gemaakt en dient enkel ter illustratie

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apen-nootjes: zou hij dat bedoelen met vanuit de hoeken? Aan de zijkanten heb je ook nog overlap natuurlijk.

Bedenk me net dat mij methode het ook niet vanuit de hoeken doet, maar van alle kanten. 8)7

[ Voor 124% gewijzigd door Gizz op 14-06-2007 17:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gizz schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:19:
Apen-nootjes: zou hij dat bedoelen met vanuit de hoeken? Aan de zijkanten heb je ook nog overlap natuurlijk.

Bedenk me net dat mij methode het ook niet vanuit de hoeken doet, maar van alle kanten. 8)7
Mja.. zo krijg je een fade in :P En als het meer of minder aan de zijkanten moet dan kan je gewoon de verloop langer of korter maken natuurlijk :P Een kwestie van de paint bucket meer of minder naar de hoek van het scherm slepen nadat je in het midden begonnen bent...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik zou de foto pakken, er een laag onder zetten, die de gewenste kleur grijs maken. En dan selecteren wat uit het plaatje zichtbaar moet zijn en dan een laagmasker toevoegen, selectie tonen.
Volgens mij moet dat zo lukken

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie hulp! Ik heb wat zitten proberen met layermask en de gradient tool. Elke keer een andere kant en dan opslaan en opnieuw openen. Dan de andere kant, enz...
Maar nu zijn de zijkanten wel goed, alleen het midden (de foto zelf) is nogal verneukt, volgens mij door de witte kleur uit de gradient. Hieronder een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/voorbeeld.jpg

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 18:00
Je layermask moet wel zwart zijn in het midden (of wit afhankelijk van wie er boven ligt). En gebruik natuurlijk de radiale gradient tool, dan zou het toch in 4 klikjes klaar moeten zijn..

Bekijk de psd van Apen-nootjes eens zou ik zeggen... of post je eigen psd als je geen idee hebt wat er fout gaat ;)

[ Voor 53% gewijzigd door - J.W. - op 15-06-2007 20:50 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is het niet 10x zo makkelijk gewoon een grijze layer aan te maken (dus gewoon vullen met grijs) en dan met je eraser met zachte randen en een groot formaat te gummen? Daarnaa de opacity aanpassen en voila, klaar..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk nog best geinig geworden zo, de foto valt zo wat minder op onder de tekst op mn website, kijk maar op de beginpagina.

• Magic
  • Niet online
offtopic:
leuk gedaan zo, maar het valt me direct op dat alle tekst gespiegeld is en dat stoort mij. ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

Flip vertical, en klaar.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Pagina: 1