Verbinding verwijst direct door naar Koreaanse webpagina.

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Gisteravond rond een uur of twaalf waren mijn twee huisgenoten World of Warcraft aan het spelen, toen het internet uitviel. Paniek natuurlijk, maar het schijnt vaker te gebeuren. Toen ik gisteravond rond een uur of wat later thuiskwam en even wilde internetten verwees mijn browser iedere pagina door naar een pagina vol met Koreaanse tekens. Ik chagarijnig natuurlijk, maar vanmorgen deed alles het weer normaal.
Twee huisgenoten zitten nu echter met trillende handen omdat ze het zonder hun orcs moeten stellen: hun computers verwijzen nog steeds alles door een pagina van de Koreaanse internetprovider Megapass.Frappant, want ik zit in dezelfde router en kom wel gewoon op internet (via Tweakdsl).
Op de computer van mijn huisgenoot kan ik wel gewoon de router-instellingenpagina bereiken. Ik zie zijn computer echter niet op het netwerk. Sterker nog, zij zien alleen elkaar.

Dit gaat klaarblijkelijk onze beperkte netwerk en internetkennis te boven, dus vandaar mijn post hier: heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en, hopelijk, wat we er aan doen kunnen?

PS. De standaarddingetjes hebben we allemaal geprobeerd, het resetten van de router, het resetten van de modem, etcetera.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Lijkt me een typisch probleem van software / instellingen op de PC van je huisgenoten.

Kortom, instellingen met de hand controleren en PC controleren op spyware/adware.
Ook even checken welke DNS-servers ze gebruiken en na het schoonmaken een dns-flush doen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Een DNS-flush (ipconfig /flushdns) bleek geen invloed te hebben. Is een softwareprobleem wel waarschijnlijk? Het gaat om een viertal computers die tegelijk precies hetzelfde probleem krijgen. Ik had het gisteravond ook, maar vanmorgen werkte het wel weer, zonder dat ik iets aan de instellingen veranderd had (wel gereset, maar dat heeft bij mijn huisgenoten geen invloed).

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Scan eens op spyware/virussen en plaats anders eens een screenshot. Dan zien we denk ik snel genoeg wat er mis is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ugh, de lamzakken. Ze hadden 'ipconfig /release' nog niet geprobeerd. Dat bleek het probleem op te lossen. Mijn excuses voor dit vrij nutteloze topic, en bedankt voor de reacties.