Toon posts:

Stroom valt uit na overklokken :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd mijn tbtje op te fokken..loopt normaal stabiel op 10* 100, maar wilde nu eens wat anders proberen, dus de busfrequentie omhoog. Op 9*110 nokte hij er compleet mee, met zelfs een stemmetje van de MSI die er geen raad mee wist.

Dus stroomkabels aan achterkant uit PC, en de bios chip omgezet. Maar nu kwamtie...
Die f*cking atx kasten gaan meteen aan als je de kabels er weer in douwt aan de achterkant. Ik had er normaal geen problemen mee, ik ruk wel vaker die stekkers eruit om te tweaken, maar nu vond ie het duidelijk niet relaxed. Zat ik opeens in het donker, het ergst vrezende voor mijn systeempje.

Na nog 2 keer een power blackout te hebben hier in 't studentenhuis, toch maar eens eerst de stekkers uit het stopcontact gehaald, dan op pc aansluiten en dan pas de stekker in het stopcontact, wat gelukkig werkte. Zelfs de pc doet het nog, al denkt windows nu dat het 1 januari 2000 is, om 00:01 uur. Conclusie? ATX is niet relaxed, vanwege de auto-power on zodra ie stroom proeft. Hebben andere mensen hier ook last van?

Verwijderd

mijn msi k7t pro2a, start ook ff 1 seconde op, en dan knalt ie weer uit , is niet makkelijk te controleren zo nee, geef je gelijk..

Maar heb er nog niet echt direct last van ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
de stroom in het hele studentenhuis viel dus uit >:)

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Is een instelling in je bios, iets van "Restore on AC Power loss".
Als deze functie aan staat gaat ie aan na het insteken v.d. stekker.

Verwijderd

Heb hier ook last van omdat ik zo'n stekkerblok met schakelaar gebruik :(

Maar in sommige biosen is dit wel uit te zetten hoor, iets van Auto Power Up after stroom valt weg ofzo :P

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Nou euhmm nadat ik mijn pc had gekocht, deed mijn Mobo precies hetzelfde, het rare is, hij heeft zichzelf verbeterd!!! :) Slimme dingen die mobo's van MSI8-)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op donderdag 08 februari 2001 14:32 schreef freaky20 het volgende:
AMD Thunderbird 800@950, MSI KT7 PRO, 128 MB RAM pc 133, TNT2 M64, 50x cdrom, 2x brander, A-Open HX-45
hmm... zelfs de mensen die het mobo zelf hebben zijn nog in de war... >:)
zoek de fout...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Pagina: 1