MCE maken met Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-01 14:13
Ik ben opzoek naar wat tips/ideeen en oplossingen voor het in elkaar fixen van een MCE

Ik heb nog een *ouwe* laptop (Acer Aspire celeron 1500/512mb/40gb) en daar wil ik graag het ideale media center systeem van maken.
Momenteel is hij al aangesloten op m'n tv (lg plasma) en heeft een eigen plekje gekregen in een kastje en Windows XP home staat er nu op.

Wat wil ik?
Een afstandsbediening zodat ik lekker lui vanuit de bank de laptop kan bedienen
Ik wil een soort menu hebben die gelijk opstart als de laptop aangaat waarin ik m'n films, muziek, online (shoutcast) radio en evt. een webbrowser kan starten.
Mail/MSN enzo is allemaal niet nodig.

Ik zal uiteraard wel veels te veel willen voor wat er mogelijk is, maar niet geschoten is altijd mis.

Deze oplossing mag trouwens ook op linux zijn, alleen de ervaring die ik met LMCE heb geeft mij het idee dat ik het beter met windows kan doen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

St@m

@ Your Service

De makkelijkste oplossing lijkt me dan Windows MCE installeren, en een TV kaart kopen met remote.. (PCMCIA Ofzo)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Goldwing1973
Alleen een tvkaart is zonde van het geld, want ik heb geen kabel televisie.
Ik gebruik naar volle tevredenheid al jaren een schotel met een dreambox ontvanger.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

St@m

@ Your Service

Dan kun je denken aan een losse IR ontvanger, en een losse AB. Is op GoT verder genoeg over te vinden denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:44
Goldwing .... neem met mij even contact op via de email.

Ik ontwikkel soms zulke applicaties, en ik kan wel iets voor je betekenen :) (kosteloos).

Ik doel dan op het menu als je de laptop opstart ;)

[ Voor 19% gewijzigd door jeroenzelle op 14-06-2007 16:06 ]

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 13:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Toevallig de laatste weken mee bezig geweest. Het jammere is dat je voor laptops weinig goeie hardware hebt (je bent volgens mij beperkt tot PCMCIA en USB), zeker als het gaat om hardware die compatible is met de juiste software.

Windows MCE is leuk en aardig. Maar ben het prachtige MediaPortal tegengekomen, te vinden op http://www.team-mediaportal.com/

In vele opzichten nog beter dan MCE omdat MediaPortal constant door wordt ontwikkeld en ook plugins e.d. biedt. Ook voor MCE zal wat te zeggen zijn, maar ik vind dit toch een hele knappe oplossing en ik ben er ZEER tevreden over.

Voor supported cards, let even op http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCards

Ik ben van plan er hier eentje uit te pikken zodra ik weet hoe dit werkt icm UPC Digital, en dan zo'n MCE afstandsbediening kopen. That should do the job, cheap.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 15:18
je zal je laptop wel iedere keer uit je kastje moeten halen om 'm aan te zetten ... juist ?

Anyway ik ga deze topic volgen want wie weet forceer ik dit ook wel eens met m'n laptop.

• Goldwing1973
Jeroenz18 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:59:
Goldwing .... neem met mij even contact op via de email.

Ik ontwikkel soms zulke applicaties, en ik kan wel iets voor je betekenen :) (kosteloos).

Ik doel dan op het menu als je de laptop opstart ;)
Bedankt voor het aanbod, maar als je het niet erg vind ga ik even stoeien met media portal om te kijken hoe dat bevalt (waarom het wiel 2x uitvinden?)
apNia schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:03:
Toevallig de laatste weken mee bezig geweest. Het jammere is dat je voor laptops weinig goeie hardware hebt (je bent volgens mij beperkt tot PCMCIA en USB), zeker als het gaat om hardware die compatible is met de juiste software.

Windows MCE is leuk en aardig. Maar ben het prachtige MediaPortal tegengekomen, te vinden op http://www.team-mediaportal.com/

In vele opzichten nog beter dan MCE omdat MediaPortal constant door wordt ontwikkeld en ook plugins e.d. biedt. Ook voor MCE zal wat te zeggen zijn, maar ik vind dit toch een hele knappe oplossing en ik ben er ZEER tevreden over.

Voor supported cards, let even op http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCards

Ik ben van plan er hier eentje uit te pikken zodra ik weet hoe dit werkt icm UPC Digital, en dan zo'n MCE afstandsbediening kopen. That should do the job, cheap.
Ik hoef geen TV te kijken via m'n laptop, daar heb ik m'n dreambox(satelliet) voor, het gaat mij puur om gedownloade films, muziek, foto's, en online shoutcast radio.

Gisteren trouwens tot laat tv zitten kijken, heb een paar 720p HD films gedownload en ongeloofelijk, ze draaien perfect op een celeron 1500.(kwijl..kwijl.. wat een beeldkwaliteit)
de 1080p stottert helaas in het geluid, maar ik ga nog even kloten met de codecs, en hopen dat die ook goed spelend te krijgen zijn.
renio schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:32:
je zal je laptop wel iedere keer uit je kastje moeten halen om 'm aan te zetten ... juist ?

Anyway ik ga deze topic volgen want wie weet forceer ik dit ook wel eens met m'n laptop.
Nee, het kastje is precies groot genoeg om de laptop met scherm open in te kunnen zetten.
Het laptop scherm heb ik helemaal uitgezet, dus hij gebruikt alleen de TV als scherm, en ik kan een deurtje (rookglas) ervoor dichtschuiven zodat de laptop helemaal uit zicht is.

[ Voor 12% gewijzigd door Goldwing1973 op 15-06-2007 17:24 ]

• Goldwing1973
Als iemand nog een goeie tip heeft voor een afstandsbediening dan hou ik me daarvoor aanbevolen.
Zelf had ik DEZE in gedachte.
En zo'n logitech Harmony?? kan je die ook als PC afstandsbediening gebruiken?? zit daar een USB ontvanger bij?

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Zelf maken he :) De Igor plug voor de com poort en ook voor USB, even op google zoeken.

http://www.cesko.host.sk/girderplugin.htm

Die heb ik, helemaal perfect in te stellen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door luccie op 15-06-2007 17:39 ]

• Goldwing1973
luccie schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:39:
Zelf maken he :) De Igor plug voor de com poort en ook voor USB, even op google zoeken.

http://www.cesko.host.sk/girderplugin.htm

Die heb ik, helemaal perfect in te stellen ;)
Dat hoef ik dan nieteens zelf te maken, ik heb nog een seriele IR reciever liggen en een afstandsbediening van m'n ouwe hauppauge tv kaart, alleen deze laptop heeft alleen maar USB aansluitingen, geen serieel, en om nu een USB->Serieel converter te kopen, en er dan achter te komen dat het niet werkt, nee, dan geeft ik liever m'n geld uit aan een nieuwe AB met ontvanger.
Pagina: 1