Hallo,
Ik heb een storing op mijn geluidskaart als ik een van mijn twee harde schijven aan het werk zet.
Het klinkt alsof het werkgeluid van de HD doorklinkt naar mn speakers... erg irritant.
Ik gebruik de volgende hardware, alles loopt op default settings (BIOS ook):
AC Silentium T2 pro 500w
Asus P5K (Realtek HD Audio onboard)
Conroe E6600 @ 2.4
Asus EN8800GTS 320mb
2GB pc6400
1 x SATAII Seagate 7200.10 320gig (Deze werkt prima en stoort niet)
1 x IDE Maxtor dmax 10 200gig (Deze stoort naar geluidskaart als ie aan het werk gezet wordt)
creative t3030 2.1 speakers
1 x NEC SATAII dvdbrander
ik draai windows xp pro sp2.
De jumper van die IDE staat op cable select (zoals het boekje van ASUS zegt), moet deze op slave?
Of ligt het ergens anders aan? Misschien heb ik hem verkeerd ingebouwd, hij zit namelijk in een muffler samen met die andere? Of moet ik de oorzaak heel ergens anders zoeken?
Misschien iemand met hetzelfde probleem?
groeten Mathieu
Ik heb een storing op mijn geluidskaart als ik een van mijn twee harde schijven aan het werk zet.
Het klinkt alsof het werkgeluid van de HD doorklinkt naar mn speakers... erg irritant.
Ik gebruik de volgende hardware, alles loopt op default settings (BIOS ook):
AC Silentium T2 pro 500w
Asus P5K (Realtek HD Audio onboard)
Conroe E6600 @ 2.4
Asus EN8800GTS 320mb
2GB pc6400
1 x SATAII Seagate 7200.10 320gig (Deze werkt prima en stoort niet)
1 x IDE Maxtor dmax 10 200gig (Deze stoort naar geluidskaart als ie aan het werk gezet wordt)
creative t3030 2.1 speakers
1 x NEC SATAII dvdbrander
ik draai windows xp pro sp2.
De jumper van die IDE staat op cable select (zoals het boekje van ASUS zegt), moet deze op slave?
Of ligt het ergens anders aan? Misschien heb ik hem verkeerd ingebouwd, hij zit namelijk in een muffler samen met die andere? Of moet ik de oorzaak heel ergens anders zoeken?
Misschien iemand met hetzelfde probleem?
groeten Mathieu