Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[advies] MP3 speler die goede opnames maakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een minidisk speler, die ik nog uitluitend gebruikte voor het maken van interviews met een externe microfoon. Maar deze is gestolen en nu overweeg ik de aanschaf van een mp3 speler die ook goede opnames maakt met een externe (condensator) microfoon en tegelijkertijd de extra voordelen heeft van een mp3 speler boven MD (nl, kleiner, lichter, meer geheugen, geen losse schijfjes, uitwisseling met pc via usb).

Kan iemand mij adviseren welke mp3-spelers ik kan overwegen?

greetz ;)

joca

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Helaas zie je tegenwoordig maar weinig spelers meer die een goede line in heeft om een microfoon op aan te sluiten. Het beste ben je af met een speler die optische line-out heeft, maar of die nog te krijgen zijn?
Maare, wat is goed? Aangezien je interviews doet lijkt me dat de kwaliteit niet persé top hoeft te zijn? Alsin, zolang het maar goed verstaanbaar is?

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:49
Kijk eens naar de spelers van Iriver en Iaudio... _/-\o_

Hoi

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
roelieboelie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:58:
Kijk eens naar de spelers van Iriver en Iaudio... _/-\o_
Dat zijn inderdaad goede merken, maar een aansluiting voor een externe mic zul je tevergeefs zoeken.
Opnames met de ingebouwde microfoon met mijn iAudio G3 zijn goed verstaanbaar, maar daar is verder alles mee gezegd. Geen topkwaliteit dus.
De oude iRiver IHP-1** en 3**serie had wel een aansluiting voor een externe microfoon, maar ik weet niet of er een kans is dat je tweedehands een goed exemplaar zal vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 14-06-2007 17:09 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Archos generatie 4 mp3 spelers hebben hoge kwaliteit sound recording, de ingebouwde microfoon laat de HDD helaas erg hard horen, maar met het AV Dock kan er een andere worden aangesloten (meen ik).

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb zelf een Ezav Xen EMP-400. Daar zit ook een aansluiting voor een externe microfoon op. Voor de grap heb ik dit ook een keer uitgetest met een mic van school, en de kwaliteit is wel zeer goed moet ik zeggen. Je kan ook de bit-rate instellen. Gaat van 64 tot 192 kb/s. Het enige nadeel is dat het spelertje alweer vrij oud is, en destijds ook behoorlijk prijzig.
Pagina: 1