Geheugen voor Dell P4

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik wil dit geheugen:
OEM Memory, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1 x
bijvoorbeeld:
http://www.azerty.nl/prod...tail/130/2169/memory.html

kopen voor een
Dell P4 1,6Ghz. Inspiron 4400 Busspeed 266mhz.

Wat denken jullie, gaat dit werken? of moet ik wat anders nemen?
ik heb geen verstand van "parity" en "ECC"

PS. ik heb gezocht in de aanbevolen bronnen maar weinig specifieks kunnen vind voor Dell.

bij voorbaat dank.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 07:10

mux

99% efficient!

trek de computer open en kijk wat er nu in zit? zeer hoogstwaarschijnlijk (haha, tautologie) pc2100 ddr sdram, non-ecc, niet registered, no parity.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ECC geheugen heb je niet nodig, dat zie je eigenlijk enkel op servers en high-end workstations, iets waar jouw systeem niet onder valt.
Verder kun je kijken of er een QVL voor jouw bord beschikbaar is zodat je kunt zien wat voor geheugen erop moet. Waarschijnlijk is dit gewoon DDR PC2100 spul, dus dat kun je gewoon uitbreiden met PC3200 spul mocht je dat willen (het klokt namelijk toch wel terug).
Als je geen QVL kunt vinden en je wilt echt zeker zijn, koop dan een dimm met dezelfde chips als die er nu al inzit.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Er zit nu 1x 128 mb dimm in:

Samsung 202 staat erop 8 chipjes
Terw_Dan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:28:
Verder kun je kijken of er een QVL voor jouw bord beschikbaar is zodat je kunt zien wat voor geheugen erop moet. Waarschijnlijk is dit gewoon DDR PC2100 spul, dus dat kun je gewoon uitbreiden met PC3200 spul mocht je dat willen (het klokt namelijk toch wel terug).
Mooi. ik denk dat ik dat maar doe dan.

[ Voor 76% gewijzigd door Philflow op 14-06-2007 13:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Philflow schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:32:
Er zit nu 1x 128 MB dimm in:

Samsung 202 staat erop 8 chipjes
Dat is dus waarschijnlijk gewoon DDR spul, kijk gewoon naar het type geheugen en evt de specifieke chips die erop zit en je weet precies wat je erbij kunt prikken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:28:
ECC geheugen heb je niet nodig, dat zie je eigenlijk enkel op servers en high-end workstations, iets waar jouw systeem niet onder valt.
Als je geen QVL kunt vinden en je wilt echt zeker zijn, koop dan een dimm met dezelfde chips als die er nu al inzit.
Weinig aan toe te voegen muv slotje. Gewoon beetje eigen inzet tonen, we hebben niet voor niets de FAQ geschreven :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.