Geavanceerd clipboard (copy-paste)

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:34
Beste,

Ik zoek een tool dat, d.m.v. een bepaalde toetsencombinaties een bepaald (vooraf ingesteld woord) plakt. Dit zou voor mij handig zijn omdat ik regelmatig in willekeurige volgorde steeds dezelfde woorden/getallen moet plakken in een document/formulier.

Als dit programma onder Windows XP ook als service kan draaien, zou het helemaal fantastisch zijn. Bij ons op het werk hebben ze de security-policies weer wat aangepakt, zodat iedereen een wachtwoord van 14 karakter moet gebruiken, geen woorden, een aantal cijfers, speciale tekens,... De meeste collega's hebben het bijgevolg als een Post-It op hun scherm geplakt (tot daar de security), maar als ik het bovenvermeld programma hiervoor kan gebruiken (wachtwoord pasten in windows logon scherm), ben ik misschien net iets veiliger...

Bedankt!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41
Ja lekker, das net zo onveilig natuurlijk!

No production networks were harmed during this posting

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Mischien inderdaad net ''iets'', like 1% or less. Omdat degene niet weet op welke toets het wachtwoord gebonden zit. Tenzij je een post-it op je beeld hangt met de naam van de toets 8)7 :+

• DriesA
Inderdaad, "iets". Maar laten we de discussie over veilige wachtwoorden e.d. niet voeren. I've made up my mind. ;)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hmm, niet goedkoop maar wel precies wat jij zoekt

een logitech G15..

kan je zelf een woord onder elke toets ( of combo ) proggen wat jij handig vind.

• DriesA
Is misschien wel een oplossing.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een software-only oplossing. Om enkel de muis te kopen om die functionaliteit te hebben...

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik dacht in eerste instantie aan AutoHotKey, maar dan zou je die wel zo ver moeten krijgen dat ie als service opgestart wordt. Ik heb daar zelf nog niet naar gekeken, kon ook niet zo snel vinden in hun forum of het mogelijk is.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• DriesA
Bedankt, met AutoHotKey heb ik het kunnen oplossen!

Om het als service te draaien, kan je "RunAsSvc" gebruiken (http://www.pirmasoft.com/runassvc.php).

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
Als je je gaat verdiepen in Autohotkey is er nog veel meer mogelijk.Wij gebruiken het voornamelijk om repeterende ingaves te automatiseren.
Ook het automatisch opstarten van programma's is mogelijk, inloggen op websites en zo, inclusief muisbewegingen en andere cursor verplaatsingen.
Autohotkey is best wel verslavend. Iedere keer vind ik weer andere mogelijkheden.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

Pagina: 1