M2V werkt niet in combinatie met 8600 kaartjes?

Pagina: 1
Acties:

• Xavy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-06-2007
Dag ik heb onlangs een M2V moederbord aangeschaft en een Nvidia 8600GT van Point of View, nou als ik deze op mijn M2V moederbordje plug geeft hij een post error aan: nml: een lange beep en dan gevolgd door 3 korten. Dus ik stop een andere videokaart erin, en werkt hij gewoon en geen error post, dan maar een ander merk 8600, en werkt ook niet!

Weten jullie waardoor dit komt, het systeempje werkt helemaal alleen krijg dus geen beeld alleen een 4 post error: -- - - - .

Bedankt alvast!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een Award BIOS. Award BIOS'sen geven (net als alle andere bios'sen overigens) mooie error beeps, in jouw geval 1 x lang, 3 x kort. Bij Award bios'sen betekent dit 'No video card or bad video RAM'; waarschijnlijk is de videokaart dus gewoon kapot. Garantie claimen, een nieuwe ontvangen en gaan ;)

• Xavy
Jah maar het rare is, de kaart werkt wel in andere pc's. En wat ook raar is, is dat dan alletwee de Point of views kaartjes kapot zijn, en een andere (ff van een maat geleend). Dus ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, en raar genoeg ook niet aan de mobo, want een videokaart van de 7xxx serie werkt wel.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meestal komen hier BIOS updates voor uit, check dat eens op de ASUS website?

• Xavy
Ik vindt niks over de bios, maar asus antwoord in mijn vraag dat misschien het moederbord kapot is, maar andere kaarten werken er wel op, dus ik vraag me af wat er aan de hand is.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou toch voor de zekerheid even de laatste update draaien, kan in ieder geval geen kwaad.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:12:
Waarschijnlijk heb je een Award BIOS.
Op de M2V is het een BIOS van American Megatrends Inc.
aka
A fault has been detected in memory above 64KB.

Maarjadus, BIOS update.

Yes, but no.

Pagina: 1