Oc-bios(chip) in Intel 865PERL pluggen

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Woooops titel moet zijn: Oc-bios(chip) in Intel 865PERL pluggen ?! mods ?

Aangezien de Intel 865PERL weinig oc-opties heeft is mijn vraag of ik er gewoon een andere bios chip kan insteken (bv. uit een Asus P4P800-X).
De borden hebben allebei een ami-bios en ik las over hotswappen dat het geen probleem is dat de specificaties wat verschillen. (beide borden hebben een 865PE chipset)

Heeft dit zin en zullen opties als het verhogen van de Vcore vrijkomen ?!

thx :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ward Vr op 14-06-2007 12:23 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

De chip zelf zorgt niet voor het aantal opties, het gaat om de software die je in de chip programmeert.
Een andere bios(dus software) op je bord gaat helaas niet werken.
Een bios is specifiek voor een bord geschreven en een bios bedoelt voor een ander moederbord schiet je niets mee op.

Meer opties kan je alleen verwachten als er iemand is geweest die een uitgebreidere bios voor dat specifieke bord heeft geschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 14-06-2007 12:28 ]

Verwijderd

Heeft een nieuwer BIOS geen beter opties? Of wellicht zijn er gemodificeerde bios'sen beschikbaar voor jouw moederbord?
Dat lijkt me iets wat je liever doet dan hotswappen, wat toch wat risico's met zich meebrengt.
Overigens denk ik niet dat een bios van een ander bord (dan wel met dezelfde chipset) gaat werken; de op het bord aanwezige functies/chips zijn toch anders.

Voor de topictitel kun je een Topic Report aanmaken: het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenaan het topic :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Om nog even wat aan te vullen, het zou zo kunnen zijn dat een moederbord ook correct werkt met een ander bios. Maar ga niet zelf zomaar wat bioschips swappen om dit te testen.
Als het mis gaat kan je je bord stuk maken.

Doe het alleen als je zeker weet dat het kan.
Misschien dat er hier iemand rondloopt die er veel verstand van heeft :).
En anders is het veel googlelen of er iemand is met hetzelfde bord en een oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 14-06-2007 12:34 ]

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
job schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:33:
Maar ga niet zelf zomaar wat bioschips swappen om dit te testen.
Als het mis gaat kan je je bord stuk maken.
Ahzo ... ik dacht dat het misschien gewoon niet zou starten O-)

Nee, ik vind geen gemodificeerd bios, en de laatste versie zit er al in ....
Jammer want ik denk dat de electronica die Intel gebruikt van hoge kwaliteit is en wel eens een hoog overklok potentieel zou kunnen hebben.