Aaargh! Enermax ipv AOpen voeding, loont dat?!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik word hier gek van mn nieuwe PC!! Wat maakt dat ding een lawaai!! :( :'( Ik ben dus op zoek naar manieren om m stiller te krijgen. Nu heb ik al gelezen dat geluidswerend materiaal aan de binnenkant van de kast helpt (noppen bij de Gamma) en je hdd's vastzetten met rubbertjes.

Scheelt het ook veel om (zoals de topic zegt) een Enermax voeding ipv de standaard AOpen voeding erin te zetten (en hoeveel)? Nog andere tips? OC-en hoeft van mij niet.. als ie maar stil is!

edit:
Extra info: kast is een AOpen HQ08, op de proc zit een standaard CoolerMaster. Ik heb echter niet het idee dat die CoolerMaster zoveel lawaai maakt, meer het resoneren van de hdd's en de voeding (hoewel vanmorgen ineens de CoolerMaster enorm aanliep..)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Ik hoop dat ik vandaag mijn Enermax 330watt krijg. Ik heb een HX08. Ik heb de kast zonder voeding besteld, maar ik weet wel hoe die voeding klinkt, maakt veel geluid, daarom heb ik hem ook niet gekocht met voeding. Zodra ik mijn voeding heb laat ik je weten hoeveel geluid die Enermax maakt.

Greetz

Verwijderd

Uhh ja...

Antec en de Enermax hebben zo'n temperatuur gestuurde fan.. die maken alleen herrie als de boel warm wordt. Beide worden zowiezo geroemd om hun lage herrie niveau.

Als je een andere fan voor die Coolermaster overweegt, zou ik naat een Sunon of nog beter Sanyo Denki 60 mm fan kijken, die hebben twee kogellagers en levenslange garantie.

http://www.3dfxcool.com/case60ho.htm
http://www.sanyo-denki.com/

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 14:34 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik hoop dat ik vandaag mijn Enermax 330watt krijg. Ik heb een HX08. Ik heb de kast zonder voeding besteld, maar ik weet wel hoe die voeding klinkt, maakt veel geluid, daarom heb ik hem ook niet gekocht met voeding. Zodra ik mijn voeding heb laat ik je weten hoeveel geluid die Enermax maakt.

Greetz
waar kan je de hx-08 of hq-08 zonder voeding halen?

Verwijderd

Ik heb hem bij http://www.comptechworld.nl/ gehaalt, moet je gewoon effe bellen naar die lui en dan zeggen dat je er geen voeding bij wilt...

Greetz

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 14:56 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik heb hem bij http://www.comptechworld.nl/ gehaalt, moet je gewoon effe bellen naar die lui en dan zeggen dat je er geen voeding bij wilt...

Greetz
thnx

a hq-08 met enermax 330 Watt

Ur my hero! :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb m'n el cheapo Codegen 300W voeding omgebouwd door een gat in de bovenkant te maken en daar een 96x96 lage toerental fan in te zetten. Oude fannetje eruit gesloopt, en ik hoor 'm *absoluut* niet meer :) Je hoeft echt niet peperdure dingen te gaan kopen om je comp stil te krijgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 14:56 schreef Celeron_clocker het volgende:

Greetz
met hoeveel gulden wordt de prijs verlaagd van de kast zonder voeding?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 08 februari 2001 14:59 schreef Exirion het volgende:
Ik heb m'n el cheapo Codegen 300W voeding omgebouwd door een gat in de bovenkant te maken en daar een 96x96 lage toerental fan in te zetten. Oude fannetje eruit gesloopt, en ik hoor 'm *absoluut* niet meer :) Je hoeft echt niet peperdure dingen te gaan kopen om je comp stil te krijgen.
hoe warm word een voeding eingelijk???

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

om antwoord op je vraag te geven:

Kies echt voor de enermax.. verschilt enorm in geluidsniveau ivm de aopen 300 watt voeding

• Exirion
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 februari 2001 15:05 schreef delyver het volgende:

[..]

hoe warm word een voeding eingelijk???
Geen idee, maar hij blijft nu een stuk koeler dan zoals ie was. Die behuizing was vrijwel afgesloten zodat ie als een fohn klonk. Nu zit er een groot gat in, en een hele stille fan. Dus hij wordt goed gekoeld en hij is erg stil.

Ik heb wel een metalen fanguard geplaatst zodat het gat niet belachelijk veel straling vanuit de voeding veroorzaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:04 schreef RobinTelgenhof het volgende:

[..]

met hoeveel gulden wordt de prijs verlaagd van de kast zonder voeding?
Scheelt F 40,- als je de 250 watt neemt. Dus F 209,- - F 40,- = F 169,-
Kun je bij de comptechworld ook enermax voedingen kopen... :? Zo ja dan heb ik niet goed gekeken en weer teveel betaald... :(

Greetz

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:35 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Scheelt F 40,- als je de 250 watt neemt. Dus F 209,- - F 40,- = F 169,-
Kun je bij de comptechworld ook enermax voedingen kopen... :? Zo ja dan heb ik niet goed gekeken en weer teveel betaald... :(

Greetz
ik wil nie een aopen hq-08 kopen met een 250 watt voeding.. ik wil er 1 ZONDER voeding kopen... hoeveel scheelt dat ongeveer?

aopen hq-08 + 300Watt : f 269
aopen hq-08 - 300Watt : :? :?

• Change
Hij bedoelt de 250W versie, niet dat je ipv een 300W een 250W erin doet :+

Ik heb net ff dempingsmateriaal gekocht bij de autohandel en wat rubberen ringetjes voor de hdd's + ook daar dempingsmateriaal voor bij de Hubo.. zo ff kijken of dat al helpt.

Ik zit ook te denken aan waterkoeling, maar dat wordt misschien een ander topic. Weet iemand waar je die Enermax voedingen in Nederland allemaal kan kopen? Klinkt wel interessant hierboven..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:51 schreef Change het volgende:
Hij bedoelt de 250W versie, niet dat je ipv een 300W een 250W erin doet :+

Ik heb net ff dempingsmateriaal gekocht bij de autohandel en wat rubberen ringetjes voor de hdd's + ook daar dempingsmateriaal voor bij de Hubo.. zo ff kijken of dat al helpt.

Ik zit ook te denken aan waterkoeling, maar dat wordt misschien een ander topic. Weet iemand waar je die Enermax voedingen in Nederland allemaal kan kopen? Klinkt wel interessant hierboven..
pricewatch.. type 'enermax'

• Change
ehm ja maar daar komt maar 1 result op binnen.. en ik heb graag wat meer keus :)

edit:
hmm.. op de search komen er meer.. maar toch nog steeds slechts 2 keuzes voor de 330W :(

Verwijderd

Wat toevallig, ik heb net een uur geleden mijn Enermax voeding ontvangen, en uiteraard meteen geïnstalleerd in mijn AOpen kast (met AOpen voeding). Mijn 300 Watt AOpen voeding maakte heel erg veel ongewone bijgeluiden, dus ik kon hem omruilen. Ik heb met bijbetaling dus voor die Enermax gekozen.

Enne, het is het extra geld echt wel waard! Dit ding is echt erg stil, ik vraag me ook af of ik nu mijn cooler of de fan van de Enermax hoor. Ben er zeer blij mee :). Zeker voor die Enermax gaan dus...

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:55 schreef Change het volgende:
ehm ja maar daar komt maar 1 result op binnen.. en ik heb graag wat meer keus :)
2 als het goed is..

Space Promotion FL 25,- FL 159,-
OC-Shop FL 25,- FL 174,-

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:57 schreef Robin het volgende:
Wat toevallig, ik heb net een uur geleden mijn Enermax voeding ontvangen, en uiteraard meteen geïnstalleerd in mijn AOpen kast (met AOpen voeding). Mijn 300 Watt AOpen voeding maakte heel erg veel ongewone bijgeluiden, dus ik kon hem omruilen. Ik heb met bijbetaling dus voor die Enermax gekozen.

Enne, het is het extra geld echt wel waard! Dit ding is echt erg stil, ik vraag me ook af of ik nu mijn cooler of de fan van de Enermax hoor. Ben er zeer blij mee :). Zeker voor die Enermax gaan dus...
hey naamgenoot :)..

waar heb jij je kast en enermax gekocht?.. want zoals je zei dus in dezelfde shop.. ben benieuwd

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 15:59 schreef RobinTelgenhof het volgende:

[..]

hey naamgenoot :)..

waar heb jij je kast en enermax gekocht?.. want zoals je zei dus in dezelfde shop.. ben benieuwd
Hey naamgenoot, ik heb ze beide gehaald bij CompTech World, erg goede winkel :).

• Change
Zit er nog een groot verschil tussen de 300W en 330W Enermax? Ik zie op oc-shop.nl namelijk dat de 330W pas in maart leverbaar is..

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 16:03 schreef Robin het volgende:

[..]

Hey naamgenoot, ik heb ze beide gehaald bij CompTech World, erg goede winkel :).
Ahh man. Heeft Comptechworld ook Enermax voedingen... :(:(:( Heb ik mijn kast ook vandaan, maar heb de voeding bij space-promotions besteld... als ik dat had geweten... :(

Greetz

Verwijderd

Zit er nog een groot verschil tussen de 300W en 330W Enermax? Ik zie op oc-shop.nl namelijk dat de 330W pas in maart leverbaar is..
Ik heb een 330Watt versie, maar ik neem aan dat 300Watt ook voldoende is. Er zijn nu nieuwe revisies uitgekomen las ik, vandaar dat de prijzen ook al wat aangepast zijn (zie oc-shop.nl).
Ahh man. Heeft Comptechworld ook Enermax voedingen... Heb ik mijn kast ook vandaan, maar heb de voeding bij space-promotions besteld... als ik dat had geweten...
CTW heeft ze idd niet op de prijslijst staan, maar ze kunnen we wel gewoon leveren (via oc-shop.nl). Wel jammer ja, heb je zeker onnodige verzendkosten moeten betalen :'(.

Verwijderd

Phoe bij comptechworld is die Enermax 330 en 431 niet goedkoop.

330 = F 199,- incl.BTW
431 = F 329,- incl.BTW

Maar ze hebben ze in ieder geval... ;)

Greetz

Verwijderd

Wel jammer ja, heb je zeker onnodige verzendkosten moeten betalen :'(.
Hehe ja, maar ik ben dan nog F 10,- goedkoper uit... :P

Greetz

Verwijderd

probeer anders eens een oude merk voeding te vinden heb ik ook gedaan zat ook noise control op die het tenminste wel doet...

Ga hem vanavond inbouwen en genieten van de stilte! :z

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 16:26 schreef Celeron_clocker het volgende:
Phoe bij comptechworld is die Enermax 330 en 431 niet goedkoop.

330 = F 199,- incl.BTW
431 = F 329,- incl.BTW
Ik heb gelukkig dan nog net de oude prijzen betaald, 172 of 174 gulden was het vorige maand :).

• Change
Aaaargh!! :( Heb net het dempingsmateriaal erin gezet + rubbertjes tussen de schroefjes voor de hdd's.. helpt dus geen ene ***!!

Dat wordt dus een nieuwe voeding en een andere koeler voor op mn TB.. hopelijk kan ik ze nog inruilen of zo :'(

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Das jammer!!! wel goed bevestigd? kijk eens om er misschien nog iets anders tegen iets aan komt ofzo

Audi A8 W12 6.0

• Change
Heb gechecked of er iets aanloopt, maar das niet het geval.. als ik de cpu cooler en de voedingsfan tegelijk tegenhou is het wel heerlijk stil :P

Zal die dus moeten vervangen.. *sigh*

• Change
Hmm.. Informatique wil mn voeding + proc fan omruilen voor 'Silent'.. moet ik dat doen of ze los kopen? (kan ff niet op de site van Informatique checken welk merk ze precies hebben, want de site is down..)

Verwijderd

Informatique heeft veel stuff van het merk "silent systems" en dat is best wel goed...

• Change
Heb net ook iemand aan de telefoon gehad van Informatique die zelf ook dat merk in zn PC had (6 fans) en vertelde dat sommige mensen dan zelfs moesten checken of hun PC uberhaupt wel aanstond... :9

Ze hebben ook harddrive bays enzo, dus ik denk dat ik mn kast ff laat ombouwen daar als ik mn LG 915FT op ga halen :D

Verwijderd

Heb m'n Enermax 330 van Space Promotion binnen. Was 186,- incl. BTW incl. rembours
:Y)

Duurde wel ff, maar ik ben tevree :)

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 13:03 schreef starkje het volgende:
Heb m'n Enermax 330 van Space Promotion binnen. Was 186,- incl. BTW incl. rembours
:Y)

Duurde wel ff, maar ik ben tevree :)
Gnah !! Ik heb ook net een Enermax binnen van Space Promotions, maar dan de 430. B-)

Duurde een weekje, ze kregen ze afgelopen vrijdag binnen, 100 piek meer dan de 330.

Het systeem is koeler, stiller. En nog veel mooier, eerst kon ik maximaal op 950 goed draaien, 988 met veel hitte en stabiliteits problemen.

Nu dus nul problemen op 1020, zelfs geen fouten met Prime95. En (nog) geen voltage mod uitgevoerd op mijn KT7-RAID.

En ook nog niet voluit getest hoe hoog de boel nu kan... ik hem'm tenslotte pas twee uur !
Enermax, SMOKING !! Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//smoking.gif

Verwijderd

ook nice :9

Maar mijn kasttemp is iets omhoog gegaan. Waarschijnlijk omdat die fans van die Enermax zo (relaxed stil) langzaam draaien...

Verwijderd

ik heb zo'n aopenkast gehaald. Mooi stil dat ding: totdat ik cs opstartte. Lijkt t net of er een straaljager aan staat....cooler begint opeens te zoemen, en hard!!! hij schakelt ook niet meer terug als ik cs weer afsluit, hij blijt op het hoge toerental draaien :'(

is dit op te lossen dmv extra casecooling erin te zetten? Een vriend van me heeft trouwens ook zo'n kast, maar dan met een intel systeem... ligt het hieraan ofzow?
<edit> ik heb net een tijd zitten wachten tot ie weer langzamer ging draaien, maar dit deed hij niet. Systeem uitgezet, weer aangezet, fan weer op lage toeren zoals t hoort. Dit is echt om te huilen! Is hier niets aan te doen???????</edit>
greetz Neo

Verwijderd

kan kan ook gewoon een rheostat (potmeter ding) op die fan aan sluiten en wat minder voltage geven zodat ie stiller word. en als je toch wat geld gaat uitgeven kan je er ook gewoon een andere fan in zetten die stiller is:)

Verwijderd

als hij die weer meer volt gaat geven schiet het nog niet op :'( :'( . dan gaat ook die weer harder draaien.

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn AOpen voeding. Heb toen terug kunnen brengen en met bijbetaling de silent system voeding gekocht.
Heerlijk stil nu, alleen jammer dat ik nu mijn (DP5-6H51) coolermaster, die eigenlijk ook vrij stil hoort te zijn, nog hoor. :(
Ik wil tzt nog een Zalman CNPS3100 goud koeler.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 17:00 schreef meester het volgende:
Heb ik ook gehad met mijn AOpen voeding. Heb toen terug kunnen brengen en met bijbetaling de silent system voeding gekocht.
Heerlijk stil nu, alleen jammer dat ik nu mijn (DP5-6H51) coolermaster, die eigenlijk ook vrij stil hoort te zijn, nog hoor. :(
Ik wil tzt nog een Zalman CNPS3100 goud koeler.
is deze voeding ook van aopen zelf??

de voeding is geloof ik wel temp gestuurd nu dat ik de kast open heb staan duurt het wat langer voordat de voeding op het hoge toerental gaat draaien. Voordat tie dit dit is het een heerlijk stille kast maar erna ?! niet te geloven wat een teringherrie.

Verwijderd

hij is dus duidelijk temperatuur gestuurd, met de zomerventilator van me pa ervoor begint tie niet keihard te blazen...... maar zouden 3 80mm koelers, 2 achterin, 1 voorin, genoeg zijn om hetzelfde effect te krijgen als de ventilator? nl. dat mn voeding niet naar het hoge toerental overschakelt.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
mmm ik heb zowel een 235W Powerman (= Aopen) als een 250W Aopen en een 350W Enermax, allemaal zijn de fans thermisch gestuurd. En die Enermax maakt veruit het meeste lawaai. Zowel die 235W als 250W voeding hoor je helemaal niet, maar de Enermax dus wel. Hij blaast erg hard, mede omdat er 2 fans in zitten en de temperatuursturing nogal strak afgesteld staat. Ik heb er nog net geen spijt van, maar mis wel de stilte van m'n Aopen voeding...

Concrete Loop Watercooling

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op donderdag 08 februari 2001 14:39 schreef Hooi het volgende:
Uhh ja...

Antec en de Enermax hebben zo'n temperatuur gestuurde fan.. die maken alleen herrie als de boel warm wordt. Beide worden zowiezo geroemd om hun lage herrie niveau.

Als je een andere fan voor die Coolermaster overweegt, zou ik naat een Sunon of nog beter Sanyo Denki 60 mm fan kijken, die hebben twee kogellagers en levenslange garantie.

http://www.3dfxcool.com/case60ho.htm
http://www.sanyo-denki.com/
Zelfs als het heel heet is in me kamer hoor ik um niet hoor (kan ook komen door andere fans >:) )

Verwijderd

Zalman 3100 koeler + Enermax 550W is superstil. Je hoort van dichtbij nog wel een heel klein beetje geluid.
Het stille resultaat heb ik gekregen door de NorthBridge fan van mn KT7 los te koppelen (wordt toch niet warm aangezien FSB overklokken nauwelijks gaat met KT133 chipset).
Echt lekker STIL, ik zal eens vragen of mn pc nog aanstaat aan mn ouders vanavond >:)

Verwijderd

maar brengen die paar 80mm koelers voldoende koeling in mn kast om dit op te lossen??

Verwijderd

als ik jou was zou ik een Enermax nemen!

-heel stil
-hoog rendement
-veeeel power

Heb zelf een 330W versie

Verwijderd

voeding op zich is prima, zolang dat ding niet naar de hoge toerentallen springt is ie fluisterstil. Maar er zijn ook aopen voedingen die dit weer niet hebben, ik vind het allemaal maar vreemd. maar heeft iemand ervaring met die koelers?

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 14:39 schreef Hooi het volgende:
De AOpen 300W (met noise-killer) heeft ook zo'n tempgeregelde fan. Met standaard settings maakt mn PC geen herrie, maar overgeclockt draait die fan full-speed.

Ik ga een gat in de voeding maken en daar een kleine fan op plaatsen.

Verwijderd

Ik heb ook een Enermax 350W voeding en vind hem beslist niet stil,ik heb de fan's vervangen door Papst fan's maar dit maakte niks uit,ik heb de Papst fan's(4 stuks)nu op 9V lopen en het is nu een stuk stiller,verder heb ik me kast gevult met geluidsisolatie van de Gamma en dat hielp ook weer een beetje en ook de Thermalfake Vulcano fan vervangen door een Papst fan,maar toch zou ik hem nog stiller willen hebben maar dat licht waarschijnlijk aan mijn Antec 830 kast.
Zijn die oude Enermax 330w voedingen soms stiller dan die nieuwe 350W?
Pagina: 1