Ik heb een PC met een waarvan de (ICH4) controller de ene keer als PATA en de andere keer als SATA wordt gedetecteerd. Dat probleem is bekend en komt doordat in de nieuwere kernels ook PATA schijven als sdaX worden benaderd. De problemen treden waarschijnlijk op na een kernel update, maar daar heb ik niet op gelet.
Het heeft alleen wat vervelende gevolgen voor mijn /etc/fstab. De kernel kan gelukkig wel mijn root partitie vinden, maar swap en /home gaan fout. Dat heb ik inmiddels opgelost door UUID te gebruiken in mijn fstab, maar dat kan niet voor optische drives.
Hoe kan ik zorgen dat mijn optische drive wordt herkend, onafhankelijk van detectie als sdX of hdX?
Systeem:
intel chipset met ICH4 controller,
Ubuntu 7.04
kernel 2.6.20-16, maar 20-14 en 20-15 staan ook op mijn systeem.
Het heeft alleen wat vervelende gevolgen voor mijn /etc/fstab. De kernel kan gelukkig wel mijn root partitie vinden, maar swap en /home gaan fout. Dat heb ik inmiddels opgelost door UUID te gebruiken in mijn fstab, maar dat kan niet voor optische drives.
Hoe kan ik zorgen dat mijn optische drive wordt herkend, onafhankelijk van detectie als sdX of hdX?
Systeem:
intel chipset met ICH4 controller,
Ubuntu 7.04
kernel 2.6.20-16, maar 20-14 en 20-15 staan ook op mijn systeem.