Toon posts:

[C#] Multi Dimension Arrays .Net 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nieuw met Arrays en ik heb een vraagje .. Hoe vul je een array dynamisch in ???

Ik geef jullie direct een voorbeeld zodat jullie me beter begrijpen :

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
string[,] boekCodes = null; //Declaratie Variabelen
string test = "";
int k = 1;
...

foreach (DataRow drRow in dsFactuurLijnen.Tables[i].Rows)
{                        
                        test = "test" + k.ToString();
                        boekCodes[k,3] = new string[1,3] { {"Test","Test",test.ToString()} }; 
                        k = k + 1;
 }

Daarop zit ik nu vast ... Ik weet niet goe hoe ik die array moet opvullen ..

Zodat ik bijv. boekcodes[1,3] = de waarden Test, Test & Test1 krijg
boekCodes[2,3] = de waarden Test, Test & Test2 krijg

enz....

Hoe moet ik juist te werk gaan en om ze dan uit halen ...

Ik ben totaal nieuw met arrays en ik zit wat vast :s

MVg,
Frederic

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik snap je niet goed; wat wil je nu eigenlijk ? Een dynamische array (qua grootte ? )
Nu zie ik zowiezo niet hoe je je array initialiseert.
Ik snap ook niet waar je precies naar toe wilt ?
Je wil dat er in één element van die array meerdere elementen zitten ? Dan zal dat één element in je array een collectie moeten bevatten.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:31:
Ik snap je niet goed; wat wil je nu eigenlijk ? Een dynamische array (qua grootte ? )
Nu zie ik zowiezo niet hoe je je array initialiseert.
Ik snap ook niet waar je precies naar toe wilt ?
Je wil dat er in één element van die array meerdere elementen zitten ? Dan zal dat één element in je array een collectie moeten bevatten.
Dus ik heb een soort kleine database ... Met daar in bijv. "BoekingsCode", "BoekingsNaam", "BoekingsBedrag"...

Dus ik wil een array die bijv. De database overloopt en dan telkens als volgt op slaat bijv.
Regel 1 in Array = {"702200","VERHUIRING","5000"}
Regel 2 in Array = {"702260","VRIJSTELLING CDW","3210"}
...

Tot bijv Regel5

En dan moet ik die terug kunnen opvragen bijv...

Hij moet dus Per drie opslaan in de database zodat ik later die kan opvragen per drie en op één regel plaatsen in een TXT document (zie hieronder dit moet regel per regel in txt-document komen voor boekhouding)...

...
0.00; BTW aftrekb
Izegem
702200; -90.77; Verhuring
702210; -0.00; Verzekering inzitt
...

Verstaat u mij nu beter ?

Mvg,
Frederic

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hiervoor heb je geen multi dimensie array nodig.

Een multie dimensie array heb je nodig als je bijvoorbeeld data wilt opslaan op rooster punten bijvoorbeeld:

de data op punt X=4, Y=2 is anders op het punt X=4, Y=3

Bij jouw voorbeeld heb je geen multi dimensie array nodig, je wilt gewoon in een array meerdere waarden opslaan (enkel dimensioneel)

iets als

Boek1 = "Titel", "Schrijver" , "ISBN" etc
Boek2 = "... etc

Hiervoor kun je gewoon een enkel dimensionele array gebruiken op de volgende manier.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
string[] stringarray = new stringarray[10] //getal tussen haakjes is hoeveel boeken er in passen
                                                          //als je dit dynamischwilt moet je een arraylist gebruiken
                                                          //google vertelt hier genoeg over, dan kun je gewoon
                                                          //arraylist.add doen als je een item wilt toevoegen

//nu schrijf je in een ifje de waardes vol gescheiden door kommas

for (int i = 0; i < 10: i++)
{
  stringarray[i] = stringBoeknaam + "," + stringSchrijver + "," (string)intISBN + "etc"
}
//nu zit je stringarray vol 
//via de functie split (google er naar) kun je de waardes weer van elkaar scheiden

Hoop dat dit een beetje is wat je zoekt, kijk iig ook eens naar een Arraylist. En gebruik kommas om de waarden te schrijven of maak een struct die je dan in 1x in je arraylist zet.

succes!

EDIT: je hebt net gepost, maar ik denk dat dit nogsteeds wel van toepassing is.

~ Mijn prog blog!

• whoami
Je wil 3 dingen in één element opslaan, maar, die 3 dingen hebben echt wel iets met elkaar te maken.
Eigenlijk wil je dus per item in die array, een object op slaan, en dat ene object bevat deze 3 waardes.

code:
1
2
3
4
5
6
7
public class Boeking
{
    private string BoekingsCode;
    private string BoekingsTitel;
    private decimal BoekingsBedrag;
    ...
}

Dan kan je in die Array items v/h type Boeking bewaren:
code:
1
2
Boeking[] bliep = new Boeking[3];
bliep[0] = new Boeking ( .... );

Je zou echter ook eens naar collections kunnen kijken:
code:
1
2
List<Boeking> boekingen = new List<Boeking>();
boekingen.Add ( new Boeking ( ... ));

Eh, therat10430, hetgeen jij daar voorstelt is echt wel prutsen hoor ... Wat als er bv een komma in de naam ofzo voorkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 14-06-2007 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap waar je naar toe wilt gaan ... Maar is dit dan geen normale array...

Dus dan heb je plots volgens jouw voorbeeld een Array met grootte 3
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            string test = "test;test2;test3";

string[] stringArray = new string[2];           

char[] splitter = { ';' };

stringArray = test.Split(splitter);

for (int x = 0; x < stringArray.Length; x++)
            {
                MessageBox.Show(stringArray[x].ToString());
            }

Maar ik had meer iets op het hoofd van :

Array[0].Element[0] = "Boek1" ;
Array[0].Element[1] = "Uitgever";

Array[1].Element[0] = "Boek 2";
Array[1].Element[1] = "Uitgever2";

Is dit niet mogelijk ?

• whoami
Dan lees je ze zo uit:
code:
1
2
Console.WriteLine(array[0].BoekingsCode);
Console.WriteLine (array[0].BoekingsNaam);

En als je gebruik maakt van een List, dan lees je ze ze op dezelfde manier uit.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:20:
Dan lees je ze zo uit:
code:
1
2
Console.WriteLine(array[0].BoekingsCode);
Console.WriteLine (array[0].BoekingsNaam);

En als je gebruik maakt van een List, dan lees je ze ze op dezelfde manier uit.
Bon ik heb dus een aparte klasse aangemaakt als volgt :

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace Boekhouding
{
    public class BoekCodes
    {
        public string BoekingsCode;
        public string BoekingsTitel;
        public string BoekingsBedrag;

public BoekCodes(string test, string test2, string test3)
        {
            BoekingsCode = test;
            BoekingsTitel = test2;
            BoekingsBedrag = test3;
        }
    }
}

En ik vul de waardes als volgt :
C#:
1
2
3
4
5
6
7
            Boekhouding.BoekCodes[] Boekingske = new Boekhouding.BoekCodes[2];
            Boekingske[0] = new Boekhouding.BoekCodes("Hoi", "Pom", "Kadet");
            Boekingske[1] = new Boekhouding.BoekCodes("iep", "piep", "triep");

MessageBox.Show(((Boekhouding.BoekCodes)Boekingske[0]).BoekingsTitel.ToString());
            MessageBox.Show(((Boekhouding.BoekCodes)Boekingske[1]).BoekingsTitel.ToString());

En wat zie ik ?? Het werkt perfect !!!! THX !!!! :) Ik moest ce eerst casten anders kon ik bijv. niet de boekingsTitel opvragen :) t'is zo sjiek dattet werk, effe door mee experimenteren !!!
mvg,
Frederic

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
Als het goed is hoef je niet te casten, omdat je array strongly typed is, en hoef je ook niet de ToString() aan te roepen aangezien je BoekingsTitel al een string is. Tot slot is het mooier om geen public fields te gebruiken maar je fields (BoekingsCode, BoekingsTitel en BoekingsBedrag) te encapsuleren met een property.

Het probleem wat je hebt met casten kan komen doordat je (in dit stukje code) niet de namespace opgenomen hebt. Dit kan je oplossen door "using Boekhouding;" bovenaan op te nemen, mits je huidige class niet in dezelfde namespace zit. Anders heeft het geen toegevoegde waarde.

[ Voor 26% gewijzigd door riezebosch op 14-06-2007 13:10 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
riezebosch schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:07:
Als het goed is hoef je niet te casten, omdat je array strongly typed is, en hoef je ook niet de ToString() aan te roepen aangezien je BoekingsTitel al een string is. Tot slot is het mooier om geen public fields te gebruiken maar je fields (BoekingsCode, BoekingsTitel en BoekingsBedrag) te encapsuleren met een property.

Het probleem wat je hebt met casten kan komen doordat je (in dit stukje code) niet de namespace opgenomen hebt. Dit kan je oplossen door "using Boekhouding;" bovenaan op te nemen, mits je huidige class niet in dezelfde namespace zit. Anders heeft het geen toegevoegde waarde.
Ged gelijk ... ik heb nu de class in dezelfde namespace gezet, omdat het een globale DLL is die moet worden gebruikt voor Webapplicaties en windows applicaties ...

Nu moet ik zelf niet meer casten ... :)

thx voor jullie hulp

• whoami
Even voor m'n beeldvorming, is dit een school-opdracht, testprojectje, of is dit iets wat je voor een opdrachtgever doet ?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
whoami schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:58:

Eh, therat10430, hetgeen jij daar voorstelt is echt wel prutsen hoor ... Wat als er bv een komma in de naam ofzo voorkomt.
Klopt dat met kommas is gepruts, maar ik stel Ook voor om een struct te gebruiken (Een class in jouw voorbeeld kan natuurlijk ook)

Ligt er een beetje aan wat de poster wil doen, daarom liet ik hem veel keuzes (array vs arraylist) maar dan heeft de TS iig wat aanwijzingen, tuurlijk zal ik in een enterprise ready applicatie niet met kommas gaan kloten :> (hoopt dat Whoami me gelooft)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Omdat je van te voren wellicht niet weet hoeveel boeken er zijn is het handiger een List of ArrayList te gebruiken. Zeker als je later eventueel boeken wil kunnen wissen (gebruik dan een List). En als je snel wil kunnen zoeken op een key kijk dan eens naar HashMap of Dictionary.

• whoami
Precies of je bij een ArrayList niet kan wissen. :)
Zowiezo, als je .NET 2.0 gebruikt, gebruik dan geen ArrayList maar een generieke collectie, zoals List<T>

Verwijderd

Heb de draad niet helemaal gelezen, maar wat ik doe om een array dynamisch te maken is:
C#:
1
2
int sizeOfArray = 56;
string[] stringArray = new string[sizeOfArray];

Bijv om een array te maken van bestanden in een map ofzo, dan lees je eerst de bestanden uit, telt deze en dan wham! Dynamische array :D

• whoami
Tja, je kan evengoed een collectie gebruiken (ArrayList , List, etc...) en als je dan toch echt een array moet hebben, kan je een ToArray method oid aanroepen, en wham, array.... opgevuld en al. :à

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:41:
Tja, je kan evengoed een collectie gebruiken (ArrayList , List, etc...) en als je dan toch echt een array moet hebben, kan je een ToArray method oid aanroepen, en wham, array.... opgevuld en al. :à
Mja als het eventueel kan wijzigen wel ja. Maar als je voordat je de collectie aan maakt zeker weet dat het de complete levensduur dezelfde lengte heeft zou ik toch een array gebruiken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:38:
Bijv om een array te maken van bestanden in een map ofzo, dan lees je eerst de bestanden uit, telt deze en dan wham! Dynamische array :D
Euh, die array is niet meer of minder dynamisch dan andere arrays in .net? :?

Daarnaast; om een array van bestandsnamen in een map te krijgen; daar heb je sowieso standaard functionaliteit voor. Als je van te voren weet hoeveel items je gaat krijgen (van te voren als at-runtime dus) kun je prima een array gebruiken, maar anders is een generic collection veel handiger. Die hebben ook nog eens functionaliteit om te wissen en te zoeken bijvoorbeeld.
rwb schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:51:
Mja als het eventueel kan wijzigen wel ja. Maar als je voordat je de collectie aan maakt zeker weet dat het de complete levensduur dezelfde lengte heeft zou ik toch een array gebruiken.
Het enige nadeel aan de 'oude' collections is wat mij betreft het casten. Als je .Net 2.0 gebruikt kun je aan de slag met generics, en dan is er mijns inziens echt geen goeie reden om nog arrays te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 15-06-2007 13:50 ]

https://niels.nu

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Die hebben ook nog eens functionaliteit om te wissen en te zoeken bijvoorbeeld.
Arrays hebben ook functionaliteit om te zoeken
C#:
1
2
string[] myArray;
Array.Find( myArray, delegate(string input) { if( input.Equals("Needle") ) return true; } );
Het enige nadeel aan de 'oude' collections is wat mij betreft het casten. Als je .Net 2.0 gebruikt kun je aan de slag met generics, en dan is er mijns inziens echt geen goeie reden om nog arrays te gebruiken.
Waar heb ik het over 'oude' collections? Bij arrays hoef je toch ook niet te casten? Als je zeker weet hoeveel elementen je hebt en je alleen gewoon linear door je elementen wilt lopen is een Array wat mij betreft gewoon de beste keuze.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hydra
rwb schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:55:

Arrays hebben ook functionaliteit om te zoeken
C#:
1
2
string[] myArray;
Array.Find( myArray, delegate(string input) { if( input.Equals("Needle") ) return true; } );
Ten eerste was zoeken slechts 1 van de opties die ik noemde, daarnaast is een dergelijke delegate en anonymous inner class niet heel erg straightforward. Aan collections hebben naast een zoekmogelijkheid ook functionalteit om te clearen, meerdere objecten toe te voegen en iterators te gebruiken.
Waar heb ik het over 'oude' collections? Bij arrays hoef je toch ook niet te casten? Als je zeker weet hoeveel elementen je hebt en je alleen gewoon linear door je elementen wilt lopen is een Array wat mij betreft gewoon de beste keuze.
Begrijpend lezen. Ik stel volgens mij duidelijk dat het enige nadeel aan de OUDE collections het casten is, en ze verder t.o.v. arrays alleen maar voordelen hebben. Aangezien de nieuwe 2.0 generics dit 'probleem' niet meer hebben is er wat mij betreft geen reden om een array te verkiezen boven een collection. Wat zijn volgens jou de nadelen van een collection?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De andere voorbeelden die je gaf hadden alleen betrekking op het modificeren van de collectie. Ik gaf dan ook aan als je dat wilt hebben dat je idd beter een van de Generic Collections kunt gebruiken. Op dat punt zijn we het denk redelijk eens.

Als je echter zeker weet dat het aantal elementen niet meer veranderd en je je collectie alleen linear doorloopt dan zou ik een Array gebruiken. Het voordeel is dat je iets betere performance hebt. Nu weet ik wel dat dat niet altijd even belangrijk is. Maar ik werk bijvoorbeeld veel met data communicatie en vindt een List<byte> nou niet echt handig ;)

• Hydra
rwb schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:30:
Als je echter zeker weet dat het aantal elementen niet meer veranderd en je je collectie alleen linear doorloopt dan zou ik een Array gebruiken. Het voordeel is dat je iets betere performance hebt. Nu weet ik wel dat dat niet altijd even belangrijk is. Maar ik werk bijvoorbeeld veel met data communicatie en vindt een List<byte> nou niet echt handig ;)
Heh, goed punt :)

Ik doelde overigens vooral op arrays van niet native typen. Ik geloof niet dat het performance verschil tussen een List en een array significant is, helemaal als je een ArrayList gebruikt.

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Euh, die array is niet meer of minder dynamisch dan andere arrays in .net? :?

Daarnaast; om een array van bestandsnamen in een map te krijgen; daar heb je sowieso standaard functionaliteit voor. Als je van te voren weet hoeveel items je gaat krijgen (van te voren als at-runtime dus) kun je prima een array gebruiken, maar anders is een generic collection veel handiger. Die hebben ook nog eens functionaliteit om te wissen en te zoeken bijvoorbeeld.
Ik gaf ook maar een voorbeeld met die bestanden. Lees eens :) Was meer om een voorstelling te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 17:02 ]

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:01:
Ik gaf ook maar een voorbeeld met die bestanden. Lees eens :) Was meer om een voorstelling te maken.
Het punt was vooral dat er weinig meer 'dynamisch' aan jouw array is.

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:15:
[...]

Het punt was vooral dat er weinig meer 'dynamisch' aan jouw array is.
Toch issie dynamisch. En dat is mijn punt. Magoed, laten we hier geen vinger-wijs-wedstrijd van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 18:02 ]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:59:
[...]

Heh, goed punt :)

Ik doelde overigens vooral op arrays van niet native typen. Ik geloof niet dat het performance verschil tussen een List en een array significant is, helemaal als je een ArrayList gebruikt.
Nee het verschil zal niet extreem groot zijn. Een List<T> gebruikt intern ook een Array. Maar je hebt wel weer een wrapper eromheen zitten. Als je geen functionaliteit van de List gebruikt kan je net zo goed de array zelf gebruiken. De List<T> gebruikt de Array.* methoden ook veelvuldig. Als je veel elementen in het midden wilt verwijderen/toevoegen kun je zowiezo beter de LinkedList gebruiken. Alleen is het daarbij weer "duurder" om om een element op te vragen aan de hand van zijn index.

Al met al komt het er gewoon op neer dat je van te voren goed moet denken wat je met je collectie wilt doen en aan de hand daarvan het goede collectie type kiezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:01:
[...]

Toch issie dynamisch. En dat is mijn punt. Magoed, laten we hier geen vinger-wijs-wedstrijd van maken.
De array is zeker niet dynamisch qua. Hij kan namenlijk niet meer veranderen nadat je hem aangemaakt hebt. (Behalve met Array.Resize maar die maakt stiemem ook gewoon een nieuwe array aan).
Waar jij op doelt is dat je at runtime kunt bepalen hoe groot de array is.

[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 16-06-2007 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:41:
[...]

Klopt dat met kommas is gepruts, maar ik stel Ook voor om een struct te gebruiken (Een class in jouw voorbeeld kan natuurlijk ook)

Ligt er een beetje aan wat de poster wil doen, daarom liet ik hem veel keuzes (array vs arraylist) maar dan heeft de TS iig wat aanwijzingen, tuurlijk zal ik in een enterprise ready applicatie niet met kommas gaan kloten :> (hoopt dat Whoami me gelooft)
Ik heb nog van andere mensen gehoord dat het beter is een struct te gebruikt .. Hoe gaat dit dan te werk ? Wat is dan eigenlijk het groot verschil tsn een Struct en een Class, ik denk dat je die ongeveer op dezelfde manier kan gebruiken of ??
whoami schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:34:
Even voor m'n beeldvorming, is dit een school-opdracht, testprojectje, of is dit iets wat je voor een opdrachtgever doet ?
Ik zit momenteel in een soort opleiding.. IBO-opleiding noemt dit. Dus doe ik dit werk deels als testproject en deels als iets dat ik voor een opdrachtgever moet doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 14:02 ]

• whoami
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:00:
[...]

Ik heb nog van andere mensen gehoord dat het beter is een struct te gebruikt .. Hoe gaat dit dan te werk ? Wat is dan eigenlijk het groot verschil tsn een Struct en een Class, ik denk dat je die ongeveer op dezelfde manier kan gebruiken of ??
Een struct is een value-type, en een class is een reference type.

http://www.jaggersoft.com/pubs/StructsVsClasses.htm

Een bepaalde guideline is om een struct enkel te gebruiken als je struct niet groter is dan 16 bytes dacht ik.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet helemaal wat je vraagt hoor maar ik ben gewoon benieuwd:

Zit die data die je op wilt slaan ook in je dataset?
Zo ja waarom wil je het dan nogmaals opslaan in een Collectie?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
4of9 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:32:
Niet helemaal wat je vraagt hoor maar ik ben gewoon benieuwd:

Zit die data die je op wilt slaan ook in je dataset?
Zo ja waarom wil je het dan nogmaals opslaan in een Collectie?
Deel van de data komt uit een dataset, ander deel komt van een XML-file.. Dus moet telkens de een waarde uit de Dataset halen en dan vergelijken met waarden in .Config file .. en zo moet ik die opnieuw opslaan omdat er dus meerdere rijen kunnen zitten in die dataset.

:)

Thx voor alle info en hulp by the way !!!

• whoami
Je kan een xml file ook in een dataset inlezen...

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:54:
Je kan een xml file ook in een dataset inlezen...
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
int k = 0;
if (dsFactuurLijnen.Tables.Count > 0)
{
    int j = dsFactuurLijnen.Tables.Count;
    for (int i = 0; i < j; i++)
    {
        foreach (DataRow drRow in dsFactuurLijnen.Tables[i].Rows)
        {
           //Hier haal ik mijn data uit dataset
            typeString = Convert.ToString(drRow["new_categorie2"]);

//Hier haal ik mijn data uit de App.config
            factuurlijnTotaal = Convert.ToString(drRow["new_algemeentotaal"]);
            boekCode = ((System.Collections.Specialized.NameValueCollection)ConfigurationManager.GetSection("GrootboekCodes")).GetValues(typeString.ToString())[0];
            boekCodeNaam = ((System.Collections.Specialized.NameValueCollection)ConfigurationManager.GetSection("GrootboekNames")).GetValues(typeString.ToString())[0];

//Hier Stop ik die in de aparte Struct of Class
            Boekingske[k] = new BoekCodes(typeString, boekCode.ToString(), boekCodeNaam.ToString(), factuurlijnTotaal);

k = k + 1;

}
    }
}

Is dit bovenstaande te omslachtig of niet goed genoeg ?? Het werkt wel ...
Pagina: 1