Toon posts:

Computer loopt vast na plaatsen videokaart zonder aarding

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DELL 5150c systeem, dit systeem heeft een P4 bordje met daarop een 945G chipset
het systeem liep voortreffelijk zonder randaarde

Totdat ik een 'Gainward 7300GS/Nvidia' (ZONDER BACKPLATE) in het systeem plaatste, mij pers. lijkt het nogal een 'ramp'/heel veel werk om randaarde bij te trekken naar de centrale contactdoos in deze kamer. Zoals ik als zei zit er geen lowprofile backplate op het kaartje, ik had alleen een hoge -> zal dus een lage moeten bestellen (van XFX, hoop alleen dat ie past....)

Nu is mijn vraag, is het normaal dat het systeem nu crashed omdat ie via de backplates z'n reststroom etc niet weg kan? Ik zou natuurlijk even kunnen kijken of het systeem weer goed werkt, na het plaatsen van een draadje tussen de kast en de DVI poort, tot op heden helaas nog geen tijd voor gehad

Of is het toch beter om randaarde aan te leggen, het huis waarin ik woon is eind jaren 80 - begin 90 gebouwd, kan ik verwachten dat er met centrale dozen gewerkt word? / Hoeveel werk is dit .. met zo'n nijlon trekveer?

Verwijderd

statische electrischiteit zit je ws dwars... als je een wat ouder huis hebt kun je je pc ook aarden aan een waterleiding oid.. werd vroeger wel gedaan .. suc6!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

aardingspin in de grond slagen is ook een oplossing, je moet dan wel nog effe meten of je weerstand naar de dichtsbijzijnde centrale niet te groot is. (moet gedaan worden door de maatschappij )

maar uiteraard ja statische elktriciteit is wss je probleem, al je componenten in je pc zijn allemaal verbonden met je case--> aarding voeding ...

tenzij je de kaart niet eerst met de case op hetzelfde potentiaal hebt gebracht kan het zijn dat je kaart dood is :S (het zit niet voor niets in een antistatische zak of op een antistatisch sponsje ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door pm1 op 14-06-2007 10:54 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart doet het prima voor zover ik kan zien..

"het zit niet voor niets in een antistatische zak of op een antistatisch sponsje" > dat heeft het altijd gedaan, totdat het in de machine werd geplaatst ;)

Jullie hebben het allebei over statisch "electrischiteit"/"elktriciteit" .. zijn dit FIPO reacties of.., leg me is uit in detail wat er technisch gezien dan aan de hand kan zijn aub.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:46:
statische electrischiteit zit je ws dwars... als je een wat ouder huis hebt kun je je pc ook aarden aan een waterleiding oid.. werd vroeger wel gedaan .. suc6!
Dit is wettelijk gezien verboden, begin ik dus niet aan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het ontbreken van randaarde het probleem is?? Is die kaart niet gewoon kapot of heeft ie een compatibiliteitsprobleem met je moederbord?

Altijd vreemd dat mensen conclusies trekken en zich hier helemaal op gaan focussen zonder dit logisch te onderbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
"Altijd vreemd dat mensen conclusies trekken en zich hier helemaal op gaan focussen zonder dit logisch te onderbouwen."

Getest.., met randaarde loopt het ding echt als een zonnetje

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Ik zou gewoon een randaarde gaan trekken vanuit de meterkast naar je stopcontact. Is via google vast wel iets te vinden hoe je dat moet aanpakken. Of anders een verlengsnoer aanleggen vanuit de keuken, daar zijn meestal wel wandcontactdozen met randaarde.

Suc7!

Verwijderd

Ik heb ook een oud koophuisje en aarde is hier beroerd schaars en enkel en alleen in de keuken aanwezig. Ik heb dit opgelost door een haspel uit te rollen en de draad weg te werken. Systeem geaard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat er hier van boven naar beneden wat radiator buizen lopen, gelukkig waren de gaten door de muur/het platfond groot genoeg om er ook nog even een draadje door te trekken

| kamer -pc|muur|leiding naar beneden kamer2 |

Ik moest alleen het kabeltje door de muur steken, in de kamer 'hier naast' gaat ie gelijk naar beneden, en komt precies uit boven een stopcontact :')

had ik ff mazzel..

Toch blijf ik het raar vinden dat het systeem gewoon vrijwel niet/ tot slecht functioneerd zonder aarde

iemand?
Pagina: 1