[XPsp2] usb-stick voldoet niet aan de eisen van de

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Op de school waar ik werk hebben de pc's een probleem.
Als ik een usb-stick (ongeacht welk merk of type) in de USB-poort steek gebeurt in alle lokalen hetzelfde. De usb-stick installeert zichzelf en krijgt een driveletter. Voila je kunt ermee werken.
Echter de laatst ingerichte ruimte waar eenzelfde soort image voor gebruikt wordt gedraagt zich anders als je een usb-stick wilt gebruiken.
Hier krijg je de volgende melding:
1. De Wizard Nieuwe Hardware gevonden
hier kan je op volgende drukken (gaat dus niet automatisch zoals het zou moeten. Druk je op
volgende dan duurt het heel lang voordat je de volgende melding krijgt.
2. Voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-Test, die op compatibiliteit met windwos XP controleert
Hier druk je dan op toch doorgaan.

Mijn vraag is:
Waarom gebeurt dit niet automatisch en waar kan ik windows zo instellen dat dit weer automatisch gebeurt.

Heb gekeken naar de "Services voor Cryptografie" op de werkstations maar die staat gewoon op automatisch.

Hopelijk weten jullie iets.

Mijn netwerkje

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55

KRG

Als je dat hebt gedaan en hem weer in dezelfde USB poort steekt, dan doet hij het weer?

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:49
er is een optie onder de eigenschappen van je systeem (rechter muisknop onder deze computer) in het tabblad hardware, Handtekening verificatie daar kun je kiezen hoe om te gaan met deze melding. ik heb dit probleem echter ook op mijn systeem en kom er maar niet vanaf, wellicht helpt dit je en anders hou ik deze ook in de gate :)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• ikker

ikker

Topicstarter
KRG schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
Als je dat hebt gedaan en hem weer in dezelfde USB poort steekt, dan doet hij het weer?
yupz.....iig als je hem in een andere usb-poort (zelfde pc) drukt begint hij weer keurig alles te installeren.

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
LinuZZ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:19:
er is een optie onder de eigenschappen van je systeem (rechter muisknop onder deze computer) in het tabblad hardware, Handtekening verificatie daar kun je kiezen hoe om te gaan met deze melding. ik heb dit probleem echter ook op mijn systeem en kom er maar niet vanaf, wellicht helpt dit je en anders hou ik deze ook in de gate :)
hmmz ga ik ff testen....je hoort zo van me.

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
Helaas heeft het geen verschil gemaakt.
Iemand anders nog ideeen?

Toch is het raar een usb-stick hoort zichzelf toch uberhaupt automatisch te installeren. zonder eerst om toestemming te vragen???

Mijn netwerkje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ikker schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:02:
Toch is het raar een usb-stick hoort zichzelf toch uberhaupt automatisch te installeren. zonder eerst om toestemming te vragen???
Niet als ik dat als beheerder niet wil hebben (hint.. zoek het eens in die richting?)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.microsoft.com/...storage/usbfaq.mspx#EOCAC

"Usbstor.sys and "Designed for Windows" Logo"

Kan duis ook met je key te maken hebben. Of eerst moet een adminstartor inloggen om de drivers te activeren? Daar heeft men gewwon neit over nagedacht?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ikker

ikker

Topicstarter
Volgens mij niet.....in alle andere ruimtes werkt de installatie automatisch en krijg je onderstaand scherm uberhaupt al niet te zien.
Afbeeldingslocatie: http://intranet.rocfriesepoort.nl/_download/1ste.JPG
waarna je hetvolgende te zien krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://intranet.rocfriesepoort.nl/_download/2de.JPG

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
Een schopje....
niemand een idee?

Mijn netwerkje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is de usbstor.sys driver op dat systeem wel compleet identiek aan een werkende PC?
Dat ie niet toevallig overschreven is door een andere devicedriver? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Heel simpel, ligt aan de windows op die pc die spoort niet...
probeer maar eens een usb muis op die "probleembak", zul je zien dat die het ook niet gaat doen..

Systeem Specs

• ikker

ikker

Topicstarter
Occy74 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:11:
Heel simpel, ligt aan de windows op die pc die spoort niet...
probeer maar eens een usb muis op die "probleembak", zul je zien dat die het ook niet gaat doen..
Da's wel heel hard gesteld....die laat zich dus ook wel installeren maar ook pas na deze melding
[afbeelding]

Vervolgens installeert hij gewoon en werkt wel.
Daarom heb ik het idee dat er ergens met het beveiligingsniveau iets veranderd is.
million dollar question.....Wat is er veranderd?

Mijn netwerkje

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als hij een probleem heeft met alle driver signings dan zal dat wel uitgezet zijn ofzo? zoek eens onder "driver signing" in de windows help.

Het kan uteraard dat iemand met de windows signing heeft zitten kloten om hem op een vreemde manier te activeren ( dit is een side effect van een van de mogelijk hacks om windows illegaal te activeren, door de root key van window te veranderen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ikker

ikker

Topicstarter
Helaas....dan maar een gehele nieuwe image bouwen....het is me al eens eerder gebeurt dat zo'n foutmelding z'n intrede heeft gedaan.....echter is er kennelijk geen manier om dit aan te passen.....bij de herinstallatie is tot op heden het probleem nog niet aan de orde.

Mijn netwerkje

Pagina: 1