Ik heb sinds een week een Asus P5B moederboord met E-sata onboard ter vervanging van m'n oude Intel DP965LT (intel had stuiptrekken)
Nu heb ik een zelf gemaakte extrene HDD ,een Maxtor DiamondMax 250 GB (Maxtor 6 L250R0) in een E-tech behuizing ,deze behuizing :

De behuizing is via USB en via SATA aan te sluiten op de PC
Nu ben ik dus een SATA->E-sata kabel bestelt bij Informatique en ben als sinds gisteren bezig dit ding aan het werken te krijgen
Lukt dus niet
In BIOS de JMiron controller al op alle instellingen (RAID,IDE en AHCI) gezet en geen reactie
De externe HDD word gewoon niet herkent
Niet in BIOS en dus ook niet in Vista
Ik heb de nieuwste Jmicron drivers al gebruikt en dus in BIOS al verschillende instelllingen gebruikt
Wat nou ook opvalt is dat als je de HDD op USB 2.0 gebruikt hij "stoort" op de rest van de PC
Zoek tijd op de PC word ineens heel erg lang ,ik kan heel moeilijk muziek op m'n MP3 speler zetten (blijft in synchroniseren hangen) en nog van die wazige kwaaltjes
Dus mijn vraag :
HOE krijg ik die HDD via E-Sata aan de praat
HOE sluit ik hem aan ,stel ik hem in etc
(zodat ik in iedergeval van die USB problemen af ben
)
En voor diegene die roepen dat ik eerst had moeten zoeken op GotTEch :
Als die zelf even gaan zoeken zien die dat er idd veel topics over zijn aangemaakt over bijna identieke problemen maar dat er dus GEEN echte oplossing is gegeven
Ik heb dus gezocht
Via de Asus support site ben ik ook niet veel wijzer geworden jammer genoeg
Nu heb ik een zelf gemaakte extrene HDD ,een Maxtor DiamondMax 250 GB (Maxtor 6 L250R0) in een E-tech behuizing ,deze behuizing :

De behuizing is via USB en via SATA aan te sluiten op de PC
Nu ben ik dus een SATA->E-sata kabel bestelt bij Informatique en ben als sinds gisteren bezig dit ding aan het werken te krijgen
Lukt dus niet
In BIOS de JMiron controller al op alle instellingen (RAID,IDE en AHCI) gezet en geen reactie
De externe HDD word gewoon niet herkent
Niet in BIOS en dus ook niet in Vista
Ik heb de nieuwste Jmicron drivers al gebruikt en dus in BIOS al verschillende instelllingen gebruikt
Wat nou ook opvalt is dat als je de HDD op USB 2.0 gebruikt hij "stoort" op de rest van de PC
Zoek tijd op de PC word ineens heel erg lang ,ik kan heel moeilijk muziek op m'n MP3 speler zetten (blijft in synchroniseren hangen) en nog van die wazige kwaaltjes
Dus mijn vraag :
HOE krijg ik die HDD via E-Sata aan de praat
HOE sluit ik hem aan ,stel ik hem in etc
(zodat ik in iedergeval van die USB problemen af ben
En voor diegene die roepen dat ik eerst had moeten zoeken op GotTEch :
Als die zelf even gaan zoeken zien die dat er idd veel topics over zijn aangemaakt over bijna identieke problemen maar dat er dus GEEN echte oplossing is gegeven
Ik heb dus gezocht
Via de Asus support site ben ik ook niet veel wijzer geworden jammer genoeg
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.