Toon posts:

pc via VGA naar LCD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Recentelijk gebruikte ik mijn lcd (JVC 46 inch FULL HD) ook als pc scherm via een DVI--->HDMI kabel. Dit gaf resolutieproblemen, maar op 800x600 was het beeld wel netjes scherp.
Nu heb ik een playstation 3 gekocht en een HD Decoder, waarbij ik de 2 HDMI uitgangen op de LCD gebruik. Nu probeerde ik mn pc via de VGA ingang aan te sluiten. Tijdens het opstarten zie ik gewoon het opstartscherm van windows, met de in beweging zijnde voortgangsbalkjes, echter verwijnt dit na 5 seconden en blijft het beeld zwart.
iemand een idee van de oorzaak, of een mogelijke oplossing? De videokaart in de pc is een Geforce mx4000

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Resolutie of refresh rate ingesteld waar je tv geen raad mee weet?

Verwijderd

Topicstarter
ten opzichte van de instellingen die ik had via dvi--> hdmi heb ik niks aangepast.

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Misschien zit daar toch het probleem. Het feit dat je het opstartscherm van Windows ziet, betekent dat je verbinding op zich ok is. Misschien is de ingestelde resolutie en refreshrate wel mogelijk via HDMI, maar niet via je VGA connectie.

Gewoon ff terug naar HDMI connectie, resolutie en refreshrate op lage basis waarden zetten en dan terug de koppeling met de VGA connector maken. Als dat werkt, kun je dan rustig de resolutie en refreshrate opkrikken!

Verwijderd

Topicstarter
helaas dit werkt niet.
bestaat er een verloop stekkertje van hdmi naar component ofzo? aangezien ik nog wel een vrije component ingang heb. en zo ja, zou dit werken?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:49:
helaas dit werkt niet.
bestaat er een verloop stekkertje van hdmi naar component ofzo? aangezien ik nog wel een vrije component ingang heb. en zo ja, zou dit werken?
Kun je wel opstarten in veilige modus? Ik neem aan van wel. Deinstalleer dan voor de zerkeheid je grafische kaart drivers (en dus ook alle profielen), reboot en installeer ze opnieuw. Stel dan je resolutie in op 1920x1080 (800 x 600 op een Full-HD scherm lijkt me verkrachting).
Pagina: 1