Toon posts:

Laptop "ziet" eigen wireless netwerk niet, alle andere wel !

Pagina: 1
Acties:
  • 1.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een collega aan het helpen met haar wireless netwerkje, dat tot nu toe altijd goed functioneerde tot gisteren.

Haar KPN modem/wireless router heeft van zondag tot en met woensdagavond uit gestaan, toen ze woensdagavond haar laptop wilde gebruiken en het modem aanzette kreeg ze geen connectie. Haar eigen netwerk wilde niet verschijnen in het lijstje met beschikbare netwerken.

Meestal geen probleem, even modem en/of laptop rebooten, maar dat hielp dit keer niet.

Ik heb de settings van het modem bekeken via een bedrade pc, en alles lijkt goed te staan, ik kan het netwerk ook vinden met mijn Nokia N95, ik zie het SSID staan, dus het wireless modem werkt.

Het probleem is nu dat de laptop alle beschikbare wireless networks laat zien van zo'n beetje de hele buurt, echter niet die van haar zelf, terwijl ik het netwerk wel zie op mijn telefoon ! Ik heb alle settings van de wireless adapter doorgenomen en ik kan niets vinden dat dit probleem oplost,.......... 8)7

Wie helpt me op weg ?

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-03 10:54
Laat me raden het is zeker een KPN Experia Box? Ik heb er hier ook constant last van. Mijn vriendin haar laptop (Acer) vindt het signaal voor 2 weken, daarna is die het draadlose signaal weer 3 a 4 wk kwijt. Wat ik nu geprobeerd heb hielp meteen. Ik heb de Experia Box een harde reset gegeven met een paperclip. Sinsdien is het weer goed..... maar ik weet niet voor hoelang. Maar na elke reset werkt het wel weer!

Mijn eigen PC die ook draadloos communiceert heeft nog nooit problemen gehad, deze gebruikt Sitecom als draadlose USB ontvanger. Misschien ligt het toch aan de draadlose setjes van laptops in het algemeen. >:)

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is hem.....

Als ik haar een harde reset laat uitvoeren (afstand), moet zij dan ook de setup cd weer draaien voor username en wachtwoord enzo, zijn die er dan uit ?

Dan laat ik haar die eerst even opzoeken voordat zij er aan begint om paniek te voorkomen >:)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je hoeft bij een experiadoos geen username/pass in te voeren.
Misschien eens een nieuwe driver installeren van de wlan kaart?

En tsja, @cheil340: Acer is nou niet het beste laptopmerk wat er is he ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
werkt de xperia box niet toevallig op kanaal 12/13/14 ofzo? veel laptops zien hem dan niet

Verwijderd

Topicstarter
Chiel340 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:02:
Laat me raden het is zeker een KPN Experia Box? Ik heb er hier ook constant last van. Mijn vriendin haar laptop (Acer) vindt het signaal voor 2 weken, daarna is die het draadlose signaal weer 3 a 4 wk kwijt. Wat ik nu geprobeerd heb hielp meteen. Ik heb de Experia Box een harde reset gegeven met een paperclip. Sinsdien is het weer goed..... maar ik weet niet voor hoelang. Maar na elke reset werkt het wel weer!
>:)
Hij doet het !! Onwijs bedankt voor de tip !

Wel raar toch ? Alleen de laptop ziet het wireless netwerk niet, mijn telefoon wel, dan zou je toch denken dat het aan de wireless adapter van de laptop ligt ?

In ieder geval nogmaals heel erg bedankt !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Experiabox staat standaard ingesteld op "channel selection: auto"

maw: hij bepaalt zelf het beste wifi kanaal (in zijn ogen).

Veel notebooks worden echter van standaard drivers voorzien mbt wifi. Aangezien europa een iets grotere toegestaan frequentiebereik heeft voor wifi kun/mag je in Europa kanaal 13 ook gebruiken.

Aangezien kanaal 13 in USA niet gebruikt mag worden, wordt dit regelmatig beperkt in de drivers (zodat deze alleen op kanaal 1-12 werken).

Als je experiabox besluit te hoppen naar kanaal 13 verliest je notebook dus de verbinding. Andere apparaten zien netjes de experiabox (aangezien die gewoon europese drivers/standaarden gebruiken).

Opties; Europese drivers installeren voor je wifi nic, of je EB een vast kanaal geven (auto geeft imho vaker wegvallende verbindingen).

Pak voor de gein maar eens op een moment dat je verbinding niet werkt een andere notebook/telefoon/whatever en kijk op welk kanaal het netwerk zend, 90% kans dat dat dus 13 is...

Verwijderd

Topicstarter
Helder verhaal, bedankt voor de uitleg ! _/-\o_

Ik zal het de volgende keer dat het weer gebeurd eens testen,....

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
dat zei ik ook maar dan wat minder duidelijk!haha

goede uitleg DJsmiley

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-03 10:54
Graag gedaan hoor! Ik spreek namelijk uit ervaring met de "Experia Box".... :*)

Experia Box krijgt van mij 8)7 8)7 8)7

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Pagina: 1