windows vista x64 driver problemen?

Pagina: 1
Acties:

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
ik wil binnekort een notebook aanschaffen, nu kan ik zonder extra kosten uit home premium 32 en 64 kiezen.
ik schakel misschien wel over op 4gb dus datis wel handig.
maar nu weet ik dat er veel problemen zijn op driver gebied.
kan windows vista home premium 64 bit 32 bit drivers laden? (ja toch, en met WoW?)
maar dan wordt er veel gezegd datje geen unsigned drivers kan laden en heel veel drivers zijn unsigned,
kan dat dan wel als je dit doet?

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
64 bit OS vereist 64 bit drivers, daar kan je niet van onder uit. Die link die je daar geeft is wel interessant, zal ik es proberen. De signature check is er echter wel voor een reden, WHQL drivers zijn (meestal) wel goed spul, terwijl unsigned dat niet noodzakelijk zijn.

Verwijderd

Ik heb vista 64bit, en kan wel unsigned drivers installeren (zonder iets aan te passen). Je krijgt een popup, maar je kan gewoon verder.

Verder zou ik 64 bit enkel aanraden als je weet wat je doet. De gemiddelde tweaker hier zal er wel raad mee weten, maar voor een leek kan het soms wel een beetje spoken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 13:01 ]

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 09:46
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:00:
Ik heb vista 64bit, en kan wel unsigned drivers installeren (zonder iets aan te passen). Je krijgt een popup, maar je kan gewoon verder.

Verder zou ik 64 bit enkel aanraden als je weet wat je doet. De gemiddelde tweaker hier zal er wel raad mee weten, maar voor een leek kan het soms wel een beetje spoken.
ok ik weet wel van computers maar om nou dan als bij 64 bit steeds hardwareproblemen een nieuwe 32 bit dvd te kopen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat was er niet duidelijk aan de vraag van wilhelmstroker in vista home premium 64 bit of 32 bit. ?

Het is wel de bedoeling dat je zelf dingen gaat uitzoeken, aan de hand van de al aanwezige 64bits specifieke topics, en wat je verder met de search tegenkomt.
Om dan 'gewoon' een nieuw topic te openen met praktisch dezelfde vraagstelling is niet echt netjes.

Doe eens beter je best? Het is je inmiddels genoeg gevraagd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device