Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RSS reader software met centrale configuratiemogelijkheid? *

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een feedreader die:
  • client-side is (niet web-based)
  • een online opml/xml-bestand kan gebruiken en updaten (cfr. e-mail)?
Ik heb altijd client-side RSS readers gebruikt zoals Feedreader of RSSOwl, zowel op het werk als thuis. En dat is het probleem: als ik enkele feeds toevoeg in mijn reader op 't werk, moet ik het opml-bestand exporteren, meenemen naar huis en daar importeren. En vice versa.

Ik heb Google Reader en Bloglines getest maar buiten de ondersteuning voor tags, vind web-based readers maar niets.

Ik ben dus op zoek naar een RSS client die, net zoals een e-mail client met mails doet, zijn feeds importeert, updatet en wijzigt op een centrale plaats (een opml/xml-bestand op mijn server bvb). De Synchronized Blogroll functie van RSSOwl komt in de buurt, alleen kan je dan niets wijzigen. Die functionaliteit, plus server login-gegevens is ongeveer wat ik zoek.

Iemand die me kan verder helpen?

PS: Ik vermoed dat er wel zoiets bestaat, maar dat ik het te ver zoek of misschien de verkeerde termen gebruik in de search engines.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom gebruik je geen feedreader waarvan je de configuratie zelf naar een centrale locatie upload? Ik zie ook niet wat dit met 'email' te maken heeft dus ik pas je topictitel aan.

Op zoek naar een "e-mail-achtige" RSS client > RSS reader software met centrale configuratiemogelijkheid? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het moeilijk om uit te drukken wat ik zocht en de werking van een e-mail client leek me een goed voorbeeld. Maar inderdaad misschien wat vaag.

Centrale configuratiemogelijkheid klinkt al een pak beter, dus bedankt voor de aanpassing en de hint. Nu nog even uitvissen wat het is en hoe het werkt ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vooruitgang geboekt in mijn zoektocht, dus voor de volledigheid:

De magische term die me eindelijk wat resultaten opleverde in de search engines was "synchronization". NewsGator heeft zo'n service met hun FeedDemon (Windows) of NetNewsWire (Mac) in samenwerking met NewsGator Online.

Ook de laatste versie van de gratis FeedReader (Windows) heeft die functionaliteit en voor Linux vind ik voorlopig alleen infoRSS, een plugin voor Thunderbird/Firefox.

Ik heb ze zelf nog niet getest, maar het lijkt erop dat deze readers te bieden hebben wat ik zocht. Als je andere tips hebt, laat het zeker weten.

Verwijderd

Sorry dat ik een oude koe uit de sloot haal, maar ik zoek hetzelfde. ;)

Echter vind ik feeddemon niet lekker werken omdat die de artikels alleen in skelet vorm weergeeft totdat je erop klikt. Iets wat feedreader weer wel mooi doet, daarin kun je bladeren alsof het een magazine is, met mooi aangekleedde artikels. Helaas mist die dan weer de newsgator functionaliteit.

Ik gebruik regelmatig mijn notebookje onderweg en op het werk om even wat nieuws te lezen, maar als ik dan weer thuis kom op mijn desktop, dan staan daar alle artikels die ik onderweg gelezen heb, nog als ongelezen in de wachtrij.

Wat ik dus graag wil is een RSS reader die de artikels volledig weergeeft, maar ook ergens op een centraal punt opslaat welke artikels ik al gelezen heb. Overgens is een soort synchonisatie met behulp van een FTP opslag is prima tedoen voor mij, als dat handig is.

Het kunnen "prefetchen" van ongelezen artikels om daarna fijn offline te kunnen lezen zou een hele mooie extra zijn omdat ik dan de Wifi kan uitschakelen voor energiebesparing, en ook de lagere wifi hotspot kosten onderweg, maar het is niet perse nodig. ;)

Wie weet er een goede mobiele RSS reader?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 18:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outlook 2007 heeft die functionaliteit, ik heb m'n werkmailbox thuis met Outlook Anywhere en dat houdt de feeds ook netjes allemaal gesynchroniseert :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:04:
Outlook 2007 heeft die functionaliteit, ik heb m'n werkmailbox thuis met Outlook Anywhere en dat houdt de feeds ook netjes allemaal gesynchroniseert :)
Die van outlook 2007 ziet er helaas hetzelfde uit als die van feeddemon, alleen een beknopte versie van het bericht, geen volledig artikel tot je hem laad, en dan kun je nietmeer bladeren.

Outlook 2007 Screenshot

Feedreader Screenshot

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 18:22 ]

Verwijderd

Opera heeft de functionaliteit die jij vraagt al een paar jaar, netjes geïntegreerd in zijn mailclient ;)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan in de instellingen van Outlook toch gewoon aangeven dat het gehele bericht opgehaald moet worden? Klik op de account-eigenschappen van de feed, zie bijgaand screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://itiumict.net/Jake/RSSsettings.JPG
Dit in combinatie met de preview-handler voor html werkt voor mij helemaal perfect :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

sanfranjake schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:31:
Je kan in de instellingen van Outlook toch gewoon aangeven dat het gehele bericht opgehaald moet worden? Klik op de account-eigenschappen van de feed, zie bijgaand screenshot:
[afbeelding]
Dit in combinatie met de preview-handler voor html werkt voor mij helemaal perfect :)
Hoe werkt dat dan? Plakt hij dan gewoon een attachment aan de RSS headlines? Dan moet je toch alsnog 2x klikken voor je het artikel kunt lezen in zijn volledige vorm? En hoe synchroniseerd hij dan met meerdere platformen? Maakt hij gebruik van een centrale server als newsgator ofzo?

Ik zal ook eens naar opera kijken. ;)

Verwijderd

Ik heb outlook geprobeerd, maar dat is echt een enorm gepiel om uiteindelijk het gehele bericht te kunnen bekijken. Je moet 2x doorklikken en dan opend het eindelijk in je browser. :')

Ik vind feedreader tot nu toe zeer lekker lezen, je bladerd gewoon lekker lui door de nieuwe berichtjes heen met je spatiebar, je hebt je muis nieteens nodig. ;) Wel zo handig onderweg want de trackpad is ook niet alles en overal je muis uit je tas vissen is ook irritant.

Ik heb al wel gezien dat feedreader een config.ini bestandje heeft. Denk je dat daar wat mee te rommelen valt zodat hij zijn lijst bijhoud op een FTP server ofzoiets? :?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:51:
[...]
Hoe werkt dat dan? Plakt hij dan gewoon een attachment aan de RSS headlines? Dan moet je toch alsnog 2x klikken voor je het artikel kunt lezen in zijn volledige vorm? En hoe synchroniseerd hij dan met meerdere platformen? Maakt hij gebruik van een centrale server als newsgator ofzo?
Ik geloof dat ik er iets te snel vanuit gegaan ben dat je Exchange tot je beschikking hebt, daar wordt in essentie de hele map voor me bewaard :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Ik weet niet wat exchange is, en google maakt er natuurlijk ook een soepzooitje van. :p
Heb je mischien wat info hierover?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is de mailserver van Microsoft die naadloos integreert met Outlook :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1