Toon posts:

[iPhoto] Bewerkte foto's uit map "Original" verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk? Ik heb ruim 1500 foto's in mijn bibliotheek. Van die 1500 komen er misschien 1450 rechtstreeks uit de camera. Later bewerk ik deze vaak nog een beetje met iPhoto. Deze foto slaat hij dus op als een nieuw bestand.

Is het mogelijk dat hij in plaats van nieuwe bestanden, deze op te slaan over het originele bestand? Of dat het originele bestand wordt verwijderd wanneer het elders wordt opgeslagen? Het neemt zoveel gigabytes in beslag allemaal. :'(

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik weet niet of het kan in iPhoto, maar wat wel kan is dat je in de toekomst, wanneer je vele terabytes aan opslagruimte hebt, enorme spijt krijgt als je dan je originelen voor altijd kwijt bent.

Er bestaan programma's zoals iPhoto Diet die je library verkleinen, maar zorg wel dat je een backup hebt van je originele foto's!

http://www.rhythmiccanvas.com/software/iphotodiet/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• marander
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05-2025
hmmm nee lees alleen maar dat ze de originals verwijderen en niet al standaard oplsaan als originele

mayo is the special sauce...

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:40:
Het neemt zoveel gigabytes in beslag allemaal. :'(
Kom nou, je gaat me toch niet vertellen dat je geen ruimte hebt voor 1500 foto's, Dat is hoogstens 6GB. Ik heb bijna 41.000 in m'n iPhoto library staan, en ik blijf vrolijk door klikken. Deze staan op m'n MBP waar maar een 160GB HDD in zit, en er kan nog veel meer bij :+ Investeer desnoods in een grotere HDD als je echt geen ruimte hebt.