Hiteker XDV-910

Pagina: 1
Acties:
  • 10.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Omdat de speler goed indruk maakt bij mij, wil ik even een topic van maken voor deze apparaat.
Het is gekocht bij Blokker voor 29,95.

Het is al gemeld in http://gathering.tweakers...bookmark/1176560/28220436
Het is al uitverkocht op sommige plaatsen, maar bij mijn woonplaats liggen er nog voldoende spelers.

Blokker meldt geen merk, en toont alleen DV2001 in reclameblad. Het schijnt om foto te gaan van Daenyx DV2001 model (zie http://www.videohelp.com/dvdplayers/daenyx-dv2001/6970). Echter in Blokker zie ik wel heuse Hiteker XDV-910 staan. Ik weet dat Hitekers makkelijk regiovrij te maken zijn, dus waarom niet?

Even alvast beeld:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/hiteker/256_5636_tn.jpg
Zoals je goed kan zien gaat het om bijzonder compact model. Daardoor ontbreekt de display wel, wat voor sommigen jammer is. Voor mij niet zo'n groot probleem. Displays zie je ook niet op TV-DVD combi's. En soms kan display teveel schijnen in je ogen... Dus geen bezwaar voor mij.
De doos is handig gemaakt met handvat erin :P
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/hiteker/256_5637_tn.jpg
Nog even dichtbij...

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/hiteker/256_5638_tn.jpg
Aansluitingen:
SCART | Composite video / S-video | Y-pb-Pr / Sound L-R en Digital coax
Dat is dus basic voor 2.1 geluid, maar via coax kun je toch alsnog 5.1 geluid krijgen via aparte receiver. Geen probleem dus.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/hiteker/256_5639_tn.jpg
Zodra apparaatlade zich opent, kun je zien hoe dun de lade is. Met dikke voorkant nog wel. Oppassen dat je niet teveel tegenaan drukt.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/hiteker/256_5641_tn.jpg
Bekende Hiteker screen. Niet zo lelijker dan AudioSonic DVD scherm. Die is echt lelijk.

Nu gaan we over tot feiten van mijn onderzoek:
-----
Regiovrij : confirmed!
DivX afspeelbaar : confirmed

Welke formaten af te spelen?
DivX 502 - 640x480 : ja
DivX 502 - 640x360 : ja
DivX 505 - 640x480 : ja
DivX 511 - 640x480 : ja (120 fps versie werkt)
DivX 511 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 521 - 640x480 : ja
DivX 521 - 704x396 : ja (widescreen) (120 fps ok)
DivX 521 - 960x720 : nee
DivX 610 - 704x396 : ja (120 fps wide)
DivX 611 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 625 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 640 - 1024x576 : nee
DivX 640 - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 1280x720 : nee
DivX 651 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x360 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x480 : ja (4:3)
XviD - 640x360 : ja (120 fps versie werkt ook)
XviD - 640x480 : ja
XviD11 - 704x396 : ja
XviD110 - 640x480 : ja
XviD - 1280x720 : nee
WMV9 : nee
x264 : nee
(geluid wordt meestal wel afgespeeld)
AAC geluid : nee
MP3 geluid : ja

Speelgedrag DivX video: alle richtingen zijn speelbaar (play, still, snel spoelen tot 16x). Heel goed.
DVD+R media leestest : Imation, Verbatim - geen probleem
MPEG2 capture gemaakt met o.a. Happauge PVR-350 draait perfect af.
120 fps video wordt nog steeds smooth afgespeeld, zonder duidelijke storingen of schokken. Videoformaat boven 720x576 pixels worden niet verwerkt. Maximaal PAL/NTSC resolutie dus.

Conclusie:
Met impressive lijst van alle DivX formaten is DivX deel heel goed. Dat XviD ook werkt is een leuke verrassing. Dankzij het scanmogelijkheid naar bestanden kun je ook nog losse MPEG captures gewoon op DVD branden, in plaats eerst naar DVD/VOB formaat te converteren. Het speelt dan gewoon af net als AVI's.
Opnames met Happauge PVR-350 kan je dus gewoon gelijk wegbranden. (dat is niet mogelijk met standaard DVD speler zonder DivX of directory scan mogelijkheid)
De videoformaat mag echter niet groter zijn dan full pal/ntsc resolutie. Dat is 720x576 pixels breed maximaal. Alle resoluties daaronder worden zonder problemen afgespeeld. Ga je daarboven, dan zal het verkeerde formaat foutmelding geven.

De speler blijkt al regiovrij te zijn. R1 en R2 worden zonder protesten afgespeeld. Dat betekent dat PAL en NTSC ondersteund worden. Echter de kwaliteit van NTSC dvd op PAL weergave is minder goed dan NTSC rechtsreeks.
De speler is zelf voldoende stil en zal je weinig storen bij afspelen van rustige scenes.
Ook voelt de DVD zelf niet warm aan na tijdje draaien in de speler. Dat is cool.

Pluspunten:
- compacte behuizing (of zijn te weinig aansluitingen storend?)
- ook nog lichtgewicht
- goede weergave kwaliteit van DivX beelden
- nette menu
- afstandsbediening is simpel te bedienen
- ondersteuning van alle divx versies, en xvid is ook ondersteund
- afspelen van mpeg-bestanden mogelijk (zonder te converteren naar VOB formaat)
- goedkoop! (29,95)
- voldoende stil
- bekabeling video/audio bijgeleverd
- regiovrij!

Minpunten:
- lade is dunner en dieper, voorzichtig mee omgaan
- nog niet echt long filenaam ondersteuning (max 10 letters of zo) maar het speelt wel af.

Bottomline: Ik heb ASF fileformaat nog niet getest, de eerste MPEG4 formaat.

Tip: als de DivX bestand na veel jumpen opeens grote blokken vertoont en dan wil het niet meer verder? Dan kun je andere bestanden ook niet afspelen. De speler even standby aan/uit zetten om boel te resetten, en je kan verder.
Ondanks DivX ondersteuning kan het voorkomen dat het bestand wel even afspeelt, maar na paar sec opeens doorspringt naar einde bestand en alweer verder gaat met volgende bestand? Dan is bestandsindeling niet echt goed DivX opgebouwd. Reencoden is dan nodig om weer correct te maken. Als je dat niet zelf kan doen, maak dan gebruik van goede DivX converter.

Hieronder mag je je ervaringen en probleemvragen stellen over de nieuwe speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59
Heb gisteren in Zaandam ook deze speler gekocht. Gisteren er even een dvd vol met divx'en van Special D er in gedaan en deze speelde direct goed af.

Hij is inderdaad lekker compact. Maakt geen herrie en is erg goedkoop. Dat er geen display op zit vind ik niet eens erg. Kijk er eerlijk gezegd nooit naar.

Al met al een zeer goede aankoop voor de prijs. Ze gingen dan ook als warme broodjes over de toonbank.

[ Voor 0% gewijzigd door Hugo op 14-06-2007 16:53 . Reden: Zaadam bestaat niet. Zaandam daarintegen wel ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103400

MrDummy schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:18:
- nog niet echt long filenaam ondersteuning (max 10 letters of zo) maar het speelt wel af.
Zit er ook over te denken om deze aan te schaffen, maar wat bedoel je hiermee?
Als ik een cd-tje heb met een divx bestand met een langere naam, speelt ie het dan af?
Dus wat bedoel je met dat het niet ondersteund wordt?

En verder, worden ondertitels (.srt formaat) weergegeven?

En nog 1 beginnersvraag, als ik met mijn Sony camera een filmpje maak, kan ik dat met deze speler afspelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 103400 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:57:
[...]
Dus wat bedoel je met dat het niet ondersteund wordt?
Net als mijn player zal-ie alleen de eerste 10 tekens in beeld laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77995

Bedankt voor de uitgebreide post over deze speler.

Net als de bovenstaande poster ben ik erg benieuwd naar de weergave van ondertitels.

Alsmede de mogelijkheid om de firmware te upgraden/veranderen.

Weet iemand hier iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Je kunt ze toch ook met virtual dub onder een video plakken(duurt 1 minuut ofzo)

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Vandaag gehaald (niet voor mijzelf), hier in Leiden heeft Blokker (Haarlemmerstraat) er nog tientallen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77995

Remmertjuh schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:11:
Je kunt ze toch ook met virtual dub onder een video plakken(duurt 1 minuut ofzo)
Kan dat zonder een xvid te her-encoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er onder plakken zal best kunnen maar ik heb al een hele collectie waar de ondertitel als .srt los erbij op de cd staat vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Laatst online: 08-06 12:33
ik heb er ook 1 heb er nog niet veel op getest maar ik merk dat wanneer hij iets probeert te lezen dan zie je een % balkje linksbovenin,
hij slaat erg veel bestanden over en daarna hoor ik een tik in de speler.
echt een harde tik om de 4 a 5 seconden, waar kan dat aan liggen? defect produkt of probeert hij met kracht het bestand alsnog te lezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223154

Ik zou deze eventueel willen meenemen naar Centaal Amerika, waar ik woon. Kan iemand me ajb vertellen of je kan instellen dat je naar een NTSC tv gaat?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Laatst online: 08-06 12:33
u vraagt, wij schieten :p

Afbeeldingslocatie: http://www.djrdj666.nl/images/ntsc.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223154

Thanks a million!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 11:29

AntiPasta

d1 m0z4rella

RemcoDelft schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:26:
Vandaag gehaald (niet voor mijzelf), hier in Leiden heeft Blokker (Haarlemmerstraat) er nog tientallen staan.
Heh, daar heb ik 'm ook al gehaald ja :-)

Voor de geinteresseerden: deze thread http://www.redflagdeals.com/forums/showthread.php?t=273822 bevat een hoop informatie over de Daenyx-speler, en het lijkt er erg op dat de Hiteker gewoon hetzelfde is (kijk voor de grap eens in de Blokker-folder, daar zie je nog 'DV2001' op de foto van het apparaat).
Blijkbaar werken subtitles zowel als SRT en SUB (zelf niet geprobeerd). Info over de binnenkant trouwens hier: http://www.redflagdeals.c...p?p=3111481&postcount=139

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223799

Ik heb er nèt eentje gehaald bij Blokker (Amsterdam). Wat een mooi en praktisch dingetje! Zelf gebrande DVD-RW's (via DVD-recorder en/of PC), muziek CD-RW's en foto-CD's speelt ie prima af. Alleen kost het laden van de foto's nogal wat tijd. Wat een heerlijk prijsje ook voor zo'n leuk ding! Ikzelf mis wel een beetje het display. Blokker had het over 1 jaar garantie maar volgens het begeleidend boekje zijn dat er zelfs 2!
Doet u er mij nog maar één! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Die 2 jaar garantie is toch gewoon door de EU geregeld voor elektrische apparaten?

Het ding speelt exact dezelfde films wel/niet goed af als m'n Cyberhome 4620. Zal ongetwijfeld hetzelfde chipje hebben, en ook dat supertraag laden van foto's komt me bekend voor... Wellicht moet je foto's eerst op een lagere resolutie zetten voor je ze op CD mikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niks van die 2 jaar EU-regeling af! Mijn Philips DVDR610-Recorder is binnen een jaar twee keer terug geweest bij Philips en nu, een half jaar later, is ie "blocked". De lade gaat niet meer open. Philips weigert hem gratis te repareren dus die 2 jaar klopt in ieder geval niet voor Philips. Schande trouwens van Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Toch niet helemaal hoe ik dacht... Van http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578 :
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

Nederlandse wet

Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je uitgebreide bericht! Ik heb dan toch liever "die beperkingen van mijn rechten" maar met 2 (!) jaar volledige garantie! Nu kan ik dat ding gewoon weggooien! Nogmaals ... schande van Philips! Maar ... ze zouden nog effe gaan overleggen over een eventuele "coulance-regeling" (??) en mij daarover bellen. Je hoort van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Heb je ook getest met verschillende features van XviD? Dus Global Motion Compensation, Quarter Pel, Adaptive Quantization? Want dat is het struikelblok voor zo'n beetje elke standalone speler.

En welke ondertitelformaten ondersteund het (ook echt getest)? idx/sub, sub, srt, enz?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 24-06-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

div-3 speelt niet af bij mij, nieuwere div-x formaten wel.

xvid wel

srt ondertitel wel

verder nog niet meer getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'xvid wel'

Ja dat zegt dus niet zo heel veel. XviD heeft ook een aantal wat meer geavanceerde opties die tijdens het coderen aangezet kunnen worden. Zoals GMC. En als je dat dan wilt afspelen op een apparaat die dat niet ondersteund dan heb je bv. alleen geluid en geen beeld. Of het hakkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als jij mij een lijstje geeft met opties, dan gooi ik die x-vid cdtjes er nog een keer in en kijk met G-spot wat ik kan vinden over de exacte codering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GMC, QPel, en AQ. Die 3 vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Laatst online: 11-07 11:29

AntiPasta

d1 m0z4rella

Je zou het forum eens kunnen checken wat ik in een bovenstaande post gelinkt heb, daar staan ergens (search) de resultaten van vefrscheidene DivX-testen.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-07 14:43
Remmertjuh schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:11:
je hebt het nog nooit gedaan zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Laatst online: 19-05-2023
Weet iemand hoe je de .srt bestanden bij de divx filmpjes af kunt spelen? In de handleiding staat er helemaal niets over in! Ik heb bijvoorbeeld video1.avi en video1.srt in op een dvdtje gebrand, maar de ondertitels worden niet weergegeven...mis ik hier iets?

Anoniem: 145780

hing schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:17:
Weet iemand hoe je de .srt bestanden bij de divx filmpjes af kunt spelen? In de handleiding staat er helemaal niets over in! Ik heb bijvoorbeeld video1.avi en video1.srt in op een dvdtje gebrand, maar de ondertitels worden niet weergegeven...mis ik hier iets?
Al eens geprobeerd met het tooltje Avisub? Dat heb ik in alle geval nodig voor srt-ondertitels af te spelen op mijn Sony DVD-recorder.

• RemcoDelft
hing schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 01:17:
Ik had meerdere AVI's en 1 SRT op een DVD staan, en de SRT werd juist bij een willekeurige film weergegeven...
Verder valt dit apparaat toch aardig tegen, heeft flink moeite met het lezen van CD-AVI en CDRW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ondersteund deze ook MP3 via/vanaf een DVD (dus niet vanaf een CD-R)?

En weet iemand of deze speler 'resumed' nadat de power er af geweest is?

En heeft ie een shuffle modus bij de weergave van MP3 (muziek)?

Ik wil em inzetten als muziek spelertje, paar dvd-tjes branden en gaan! Maar als iemand em uitzet en hij begint vervolgens elke keer weer met hetzelfde nummer, heb je eigenlij nog niets aan een dvd-mp3. Een paar honderd keer op de forward/skip knop drukken is ook niets natuurlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192899

Kan deze ook rmvb formaat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACKerMD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2022
Blokker heeft blijkbaar door dat het een 'goedlopend' spelertje is.

Want de huidige prijs is niet 29,95, maar 34,95 (excl. 3,-- verwijderings bijdrage) ...

Ach scheelt maar 5 euro, maar toch.. TOCH 5 euro..

En wij Hollanders zijn toch zuunig >:) al met al geen klachten over dit beesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 15:22
MACKerMD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:18:
Blokker heeft blijkbaar door dat het een 'goedlopend' spelertje is.

Want de huidige prijs is niet 29,95, maar 34,95 (excl. 3,-- verwijderings bijdrage) ...

Ach scheelt maar 5 euro, maar toch.. TOCH 5 euro..

En wij Hollanders zijn toch zuunig >:) al met al geen klachten over dit beesie.
Komt vast doordat ze deze week een kortingsbon hebben van '15%' op het hele assortiment. Had 3 weken geleden er ook één gehaald en tot nu toe lijkt hij alles te slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246938

ik heb al een paar maanden deze in de slaapkamer staan, perfect ding voor een goede prijs.. erg te spreken over de kwaliteit/prijs verhouding van dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246938

kaajee schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:47:
Ondersteund deze ook MP3 via/vanaf een DVD (dus niet vanaf een CD-R)?

En weet iemand of deze speler 'resumed' nadat de power er af geweest is?

En heeft ie een shuffle modus bij de weergave van MP3 (muziek)?

Ik wil em inzetten als muziek spelertje, paar dvd-tjes branden en gaan! Maar als iemand em uitzet en hij begint vervolgens elke keer weer met hetzelfde nummer, heb je eigenlij nog niets aan een dvd-mp3. Een paar honderd keer op de forward/skip knop drukken is ook niets natuurlijk.......
Ja hij leest dvd/data/mp3 & mpeg4/divx/xvid etc. van dvd-r..
nee
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80686

Bij mij speelt deze speler alleen 2.1 geluid op een normaal niveau af, bij 5.1 films moet ik het TV geluid op 99 (het hoogst..) en dan nog is het niet echt hard.

Hij is alleen op de tv aangesloten, dus niet op een dolby setje.
Ik heb op de tv waarop hij is aangesloten met een andere dvd speler geen geluidproblemen gehad.

Is dit in te stellen of kan hij gewoon niet overweg met 5.1 films?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 80686 op 12-04-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 80686 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:20:
Bij mij speelt deze speler alleen 2.1 geluid op een normaal niveau af, bij 5.1 films moet ik het TV geluid op 99 (het hoogst..) en dan nog is het niet echt hard.

Hij is alleen op de tv aangesloten, dus niet op een dolby setje.
Ik heb op de tv waarop hij is aangesloten met een andere dvd speler geen geluidproblemen gehad.

Is dit in te stellen of kan hij gewoon niet overweg met 5.1 films?
Zal wel komen omdat bij 5.1 icm films het meeste geluid (mn. stemmen enzo) via de center speaker gaan en dan heb je dus idd nauwelijks geluid als je geen center speaker hebt. En die heb je neit als je hem gewoon via je tv aansluit. Dus als je hem stereo (2.1) aansluit (zoals je dus doet als je em aan een tv aansluit) moet je juist ook geen 5.1 kiezen want dat heb je dan ook niet. Dus zoals je zelf al gemerkt hebt; gewoon 2.0 (of 2.1) kiezen............

Als ik het zo opschrijf is het eigenlijk best logisch, vind je zelf ook niet?

En dus kan 'hij' (Hiteker XDV-910) prima overweg met 5.1 maar jouw tv niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch heb ik er, zoals ik getypt had, met een andere DVD speler geen last van. Bij veel DVD's lan je geen 2.0/2.1 kiezen, maar is het altijd 5.1 :'( waardoor ik er dus geen snars van hoor met deze speler, maar met mijn andere (die weer andere kuren heeft) wel.

Al met al toch maar eens een andere speler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 80686 schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:41:
Toch heb ik er, zoals ik getypt had, met een andere DVD speler geen last van. Bij veel DVD's lan je geen 2.0/2.1 kiezen, maar is het altijd 5.1 :'( waardoor ik er dus geen snars van hoor met deze speler, maar met mijn andere (die weer andere kuren heeft) wel.

Al met al toch maar eens een andere speler kopen.
Maar hoe heb je 1 en ander aangesloten dan?
En dan ligt dat idd aan je andere DVD speler, die zal dan op de 1 of andere manier zelf een 2.1 geluid produceren door een 5.1 bron te manipuleren.......
Wellicht als je een andere aansluiting kiest voor de audio werkt het wel. Je hebt de keuze uit SCART of de 'gewone' audio-Uit 2.0 kanalen (L, R).............heb je die alletwee al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het alleen met scart geprobeerd, misschien moet ik idd eens proberen via die audio aansluiting.

Thanks in elk geval voor je tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289437

hallo kan iemand mij vertellen wat ik kan doen als mijn hiteker dvd speler ineens op alles soorten dvd en cd , ook orginele, schijven aangeeft dat er een verkeerde schijf in zit bvd grtzz Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Afbeeldingslocatie: http://www.argusmilieu.info/blog/wp-content/uploads/prullenbak.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289437

THNXX zover was ik zelf ook 8)7
hoopte dat dus niet te hoeven doen omdat ik tevreden ben over dat ding
maar jah zal wel niks anders opzitten als een paar euries neertellen voor een nieuwe
toch ff kijke of r garantie op zit ons bent zunnig :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
tenzij dat ding 10jaar oud is oid zit er altijd garantie op een consumenten apparaat dia via een consumenten koop is aageschaft.........

ps keertje proberen de laser(unit) goed schoon te maken

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 03-02-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Met het gevaar op topic-ressurection plaats ik hier toch even een oproep:

Sinds mijn aardige broer in het menu van deze dvd-speler heeft zitten klooien, heb ik alleen nog geluid, geen beeld meer (via geen enkele uitgang). Hij doet het verder nog prima, dvd's starten gewoon op, ik hoor de muziek wel.

Het probleem is dat ik denk dat mn broer hem op een video-instelling in het setup-menu heeft gezet die mijn tv niet ondersteunt...Ik weet dat er in het setup menu de optie zit om de speler naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Het probleem is: ik kan niet zien waar ik in het menu zit.

Is er iemand die deze speler nog heeft en voor me wil uitzoeken wat de knoppencombinatie is om naar fabrieksinstellingen terug te komen?

Volgens mij is het iets als:

Menu, omlaag, omlaag, rechts, 7 keer omlaag, rechts en dan ok of zoiets. Wie o wie heeft deze speler nog en wil mij helpen? Eeuwige dank etc. zal uw deel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 15:22
Een fabrieksinstellingenreset kan ik hier niet vinden in mijn menu, maar via de volgende knoppen combinatie kom je wel in het video uitgang menu:

setup, 1x beneden, 1x rechts, 3x beneden, 1x rechts

In dit menu heb je vervolgens vijf opties die je kan kiezen door omhoog of omlaag te drukken en te bevestigen met een enter/ok. Succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Helaas, het lijkt niet te werken...Ben bang dat er dan toch meer stuk is dan alleen de juiste output-instelling. Nou ja, misschien toch eens tijd voor een opvolger, eens kijken of de Blokker nog steeds van die goedkope dingetjes heeft liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416457

Zelfde probleem met de XDV-910 DVD player van Hiteker.
en heb ook de oplossing van de reset naar fabrieksinstellingen. Geinteresseerd mail maar ff.
Pagina: 1