Omdat de speler goed indruk maakt bij mij, wil ik even een topic van maken voor deze apparaat.
Het is gekocht bij Blokker voor 29,95.
Het is al gemeld in http://gathering.tweakers...bookmark/1176560/28220436
Het is al uitverkocht op sommige plaatsen, maar bij mijn woonplaats liggen er nog voldoende spelers.
Blokker meldt geen merk, en toont alleen DV2001 in reclameblad. Het schijnt om foto te gaan van Daenyx DV2001 model (zie http://www.videohelp.com/dvdplayers/daenyx-dv2001/6970). Echter in Blokker zie ik wel heuse Hiteker XDV-910 staan. Ik weet dat Hitekers makkelijk regiovrij te maken zijn, dus waarom niet?
Even alvast beeld:

Zoals je goed kan zien gaat het om bijzonder compact model. Daardoor ontbreekt de display wel, wat voor sommigen jammer is. Voor mij niet zo'n groot probleem. Displays zie je ook niet op TV-DVD combi's. En soms kan display teveel schijnen in je ogen... Dus geen bezwaar voor mij.
De doos is handig gemaakt met handvat erin

Nog even dichtbij...

Aansluitingen:
SCART | Composite video / S-video | Y-pb-Pr / Sound L-R en Digital coax
Dat is dus basic voor 2.1 geluid, maar via coax kun je toch alsnog 5.1 geluid krijgen via aparte receiver. Geen probleem dus.

Zodra apparaatlade zich opent, kun je zien hoe dun de lade is. Met dikke voorkant nog wel. Oppassen dat je niet teveel tegenaan drukt.

Bekende Hiteker screen. Niet zo lelijker dan AudioSonic DVD scherm. Die is echt lelijk.
Nu gaan we over tot feiten van mijn onderzoek:
-----
Regiovrij : confirmed!
DivX afspeelbaar : confirmed
Welke formaten af te spelen?
DivX 502 - 640x480 : ja
DivX 502 - 640x360 : ja
DivX 505 - 640x480 : ja
DivX 511 - 640x480 : ja (120 fps versie werkt)
DivX 511 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 521 - 640x480 : ja
DivX 521 - 704x396 : ja (widescreen) (120 fps ok)
DivX 521 - 960x720 : nee
DivX 610 - 704x396 : ja (120 fps wide)
DivX 611 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 625 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 640 - 1024x576 : nee
DivX 640 - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 1280x720 : nee
DivX 651 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x360 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x480 : ja (4:3)
XviD - 640x360 : ja (120 fps versie werkt ook)
XviD - 640x480 : ja
XviD11 - 704x396 : ja
XviD110 - 640x480 : ja
XviD - 1280x720 : nee
WMV9 : nee
x264 : nee
(geluid wordt meestal wel afgespeeld)
AAC geluid : nee
MP3 geluid : ja
Speelgedrag DivX video: alle richtingen zijn speelbaar (play, still, snel spoelen tot 16x). Heel goed.
DVD+R media leestest : Imation, Verbatim - geen probleem
MPEG2 capture gemaakt met o.a. Happauge PVR-350 draait perfect af.
120 fps video wordt nog steeds smooth afgespeeld, zonder duidelijke storingen of schokken. Videoformaat boven 720x576 pixels worden niet verwerkt. Maximaal PAL/NTSC resolutie dus.
Conclusie:
Met impressive lijst van alle DivX formaten is DivX deel heel goed. Dat XviD ook werkt is een leuke verrassing. Dankzij het scanmogelijkheid naar bestanden kun je ook nog losse MPEG captures gewoon op DVD branden, in plaats eerst naar DVD/VOB formaat te converteren. Het speelt dan gewoon af net als AVI's.
Opnames met Happauge PVR-350 kan je dus gewoon gelijk wegbranden. (dat is niet mogelijk met standaard DVD speler zonder DivX of directory scan mogelijkheid)
De videoformaat mag echter niet groter zijn dan full pal/ntsc resolutie. Dat is 720x576 pixels breed maximaal. Alle resoluties daaronder worden zonder problemen afgespeeld. Ga je daarboven, dan zal het verkeerde formaat foutmelding geven.
De speler blijkt al regiovrij te zijn. R1 en R2 worden zonder protesten afgespeeld. Dat betekent dat PAL en NTSC ondersteund worden. Echter de kwaliteit van NTSC dvd op PAL weergave is minder goed dan NTSC rechtsreeks.
De speler is zelf voldoende stil en zal je weinig storen bij afspelen van rustige scenes.
Ook voelt de DVD zelf niet warm aan na tijdje draaien in de speler. Dat is cool.
Pluspunten:
- compacte behuizing (of zijn te weinig aansluitingen storend?)
- ook nog lichtgewicht
- goede weergave kwaliteit van DivX beelden
- nette menu
- afstandsbediening is simpel te bedienen
- ondersteuning van alle divx versies, en xvid is ook ondersteund
- afspelen van mpeg-bestanden mogelijk (zonder te converteren naar VOB formaat)
- goedkoop! (29,95)
- voldoende stil
- bekabeling video/audio bijgeleverd
- regiovrij!
Minpunten:
- lade is dunner en dieper, voorzichtig mee omgaan
- nog niet echt long filenaam ondersteuning (max 10 letters of zo) maar het speelt wel af.
Bottomline: Ik heb ASF fileformaat nog niet getest, de eerste MPEG4 formaat.
Tip: als de DivX bestand na veel jumpen opeens grote blokken vertoont en dan wil het niet meer verder? Dan kun je andere bestanden ook niet afspelen. De speler even standby aan/uit zetten om boel te resetten, en je kan verder.
Ondanks DivX ondersteuning kan het voorkomen dat het bestand wel even afspeelt, maar na paar sec opeens doorspringt naar einde bestand en alweer verder gaat met volgende bestand? Dan is bestandsindeling niet echt goed DivX opgebouwd. Reencoden is dan nodig om weer correct te maken. Als je dat niet zelf kan doen, maak dan gebruik van goede DivX converter.
Hieronder mag je je ervaringen en probleemvragen stellen over de nieuwe speler.
Het is gekocht bij Blokker voor 29,95.
Het is al gemeld in http://gathering.tweakers...bookmark/1176560/28220436
Het is al uitverkocht op sommige plaatsen, maar bij mijn woonplaats liggen er nog voldoende spelers.
Blokker meldt geen merk, en toont alleen DV2001 in reclameblad. Het schijnt om foto te gaan van Daenyx DV2001 model (zie http://www.videohelp.com/dvdplayers/daenyx-dv2001/6970). Echter in Blokker zie ik wel heuse Hiteker XDV-910 staan. Ik weet dat Hitekers makkelijk regiovrij te maken zijn, dus waarom niet?
Even alvast beeld:

Zoals je goed kan zien gaat het om bijzonder compact model. Daardoor ontbreekt de display wel, wat voor sommigen jammer is. Voor mij niet zo'n groot probleem. Displays zie je ook niet op TV-DVD combi's. En soms kan display teveel schijnen in je ogen... Dus geen bezwaar voor mij.
De doos is handig gemaakt met handvat erin

Nog even dichtbij...

Aansluitingen:
SCART | Composite video / S-video | Y-pb-Pr / Sound L-R en Digital coax
Dat is dus basic voor 2.1 geluid, maar via coax kun je toch alsnog 5.1 geluid krijgen via aparte receiver. Geen probleem dus.

Zodra apparaatlade zich opent, kun je zien hoe dun de lade is. Met dikke voorkant nog wel. Oppassen dat je niet teveel tegenaan drukt.

Bekende Hiteker screen. Niet zo lelijker dan AudioSonic DVD scherm. Die is echt lelijk.
Nu gaan we over tot feiten van mijn onderzoek:
-----
Regiovrij : confirmed!
DivX afspeelbaar : confirmed
Welke formaten af te spelen?
DivX 502 - 640x480 : ja
DivX 502 - 640x360 : ja
DivX 505 - 640x480 : ja
DivX 511 - 640x480 : ja (120 fps versie werkt)
DivX 511 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 521 - 640x480 : ja
DivX 521 - 704x396 : ja (widescreen) (120 fps ok)
DivX 521 - 960x720 : nee
DivX 610 - 704x396 : ja (120 fps wide)
DivX 611 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 625 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 640 - 1024x576 : nee
DivX 640 - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 1280x720 : nee
DivX 6xx - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 1280x720 : nee
DivX 651 - 704x396 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x360 : ja (widescreen)
DivX 651 - 640x480 : ja (4:3)
XviD - 640x360 : ja (120 fps versie werkt ook)
XviD - 640x480 : ja
XviD11 - 704x396 : ja
XviD110 - 640x480 : ja
XviD - 1280x720 : nee
WMV9 : nee
x264 : nee
(geluid wordt meestal wel afgespeeld)
AAC geluid : nee
MP3 geluid : ja
Speelgedrag DivX video: alle richtingen zijn speelbaar (play, still, snel spoelen tot 16x). Heel goed.
DVD+R media leestest : Imation, Verbatim - geen probleem
MPEG2 capture gemaakt met o.a. Happauge PVR-350 draait perfect af.
120 fps video wordt nog steeds smooth afgespeeld, zonder duidelijke storingen of schokken. Videoformaat boven 720x576 pixels worden niet verwerkt. Maximaal PAL/NTSC resolutie dus.
Conclusie:
Met impressive lijst van alle DivX formaten is DivX deel heel goed. Dat XviD ook werkt is een leuke verrassing. Dankzij het scanmogelijkheid naar bestanden kun je ook nog losse MPEG captures gewoon op DVD branden, in plaats eerst naar DVD/VOB formaat te converteren. Het speelt dan gewoon af net als AVI's.
Opnames met Happauge PVR-350 kan je dus gewoon gelijk wegbranden. (dat is niet mogelijk met standaard DVD speler zonder DivX of directory scan mogelijkheid)
De videoformaat mag echter niet groter zijn dan full pal/ntsc resolutie. Dat is 720x576 pixels breed maximaal. Alle resoluties daaronder worden zonder problemen afgespeeld. Ga je daarboven, dan zal het verkeerde formaat foutmelding geven.
De speler blijkt al regiovrij te zijn. R1 en R2 worden zonder protesten afgespeeld. Dat betekent dat PAL en NTSC ondersteund worden. Echter de kwaliteit van NTSC dvd op PAL weergave is minder goed dan NTSC rechtsreeks.
De speler is zelf voldoende stil en zal je weinig storen bij afspelen van rustige scenes.
Ook voelt de DVD zelf niet warm aan na tijdje draaien in de speler. Dat is cool.
Pluspunten:
- compacte behuizing (of zijn te weinig aansluitingen storend?)
- ook nog lichtgewicht
- goede weergave kwaliteit van DivX beelden
- nette menu
- afstandsbediening is simpel te bedienen
- ondersteuning van alle divx versies, en xvid is ook ondersteund
- afspelen van mpeg-bestanden mogelijk (zonder te converteren naar VOB formaat)
- goedkoop! (29,95)
- voldoende stil
- bekabeling video/audio bijgeleverd
- regiovrij!
Minpunten:
- lade is dunner en dieper, voorzichtig mee omgaan
- nog niet echt long filenaam ondersteuning (max 10 letters of zo) maar het speelt wel af.
Bottomline: Ik heb ASF fileformaat nog niet getest, de eerste MPEG4 formaat.
Tip: als de DivX bestand na veel jumpen opeens grote blokken vertoont en dan wil het niet meer verder? Dan kun je andere bestanden ook niet afspelen. De speler even standby aan/uit zetten om boel te resetten, en je kan verder.
Ondanks DivX ondersteuning kan het voorkomen dat het bestand wel even afspeelt, maar na paar sec opeens doorspringt naar einde bestand en alweer verder gaat met volgende bestand? Dan is bestandsindeling niet echt goed DivX opgebouwd. Reencoden is dan nodig om weer correct te maken. Als je dat niet zelf kan doen, maak dan gebruik van goede DivX converter.
Hieronder mag je je ervaringen en probleemvragen stellen over de nieuwe speler.